EELNÕU
TARTU LINNAVOLIKOGU |
MÄÄRUS |
|
Tartu
|
23. november 2021. a. nr LVK-M-0001 |
Relvaseaduses sätestatud ülesannete delegeerimine |
Määrus kehtestatakse kohaliku omavalitsuse korralduse seaduse § 22 lõike 2 alusel.
§ 1. Relvaseaduses sätestatud ülesannete delegeerimine
Tartu Linnavalitsusele delegeeritakse relvaseaduses kohaliku omavalitsuse üksusele ja kohalikule omavalitsusele pandud ülesannete täitmine.
§ 2. Määruse rakendamine
Tartu Linnavalitsusel on õigus määrata haldusmenetluse seaduse § 8 lõike 2 alusel struktuuriüksus, ametnik või ametnikud, kelle ülesandeks on käesoleva määruse § 1 nimetatud ülesannete täitmine.
Õiend
Tartu Linnavolikogu määruse eelnõu "Relvaseaduses sätestatud ülesannete delegeerimine " juurde
Relvaseadus (RelvS) sätestab avaliku korra ja riigi julgeoleku tagamise eesmärgil nõuded relvade, nende osade, laskemoona ja lahingumoona käitlemisele, tsiviilkäibesse lubamise, tsiviilkäibes olemise ning tsiviilkäibest kõrvaldamise õiguslikud alused, korra ja vastutuse, nõuded lasketiirule ja laskepaigale ning nendes valdkondades riikliku järelevalve teostamise alused ja korra.
Relvaseadusega on pandud ülesanded ka kohaliku omavalitsusele (kohaliku omavalitsuse üksusele).
1) RelvS § 8340 lõigete 1 ja 2 kohaselt tohib sõjarelva, laskemoona ja lahingumoona käidelda kohas, mis sobib sel otstarbel kasutamiseks ja vastab riigikaitse korraldamise valdkonna eest vastutava ministri määrusega kehtestatud sõjarelva, laskemoona ja lahingumoona käitlemiskohale nõuetele.
RelvS § 8344 lõike 1 kohaselt lahendab käitamisloa taotluse sõjarelvade käitlemiseks Politsei- ja Piirivalveamet ning käitamisloa taotluse RelvS § 8333 lõike 1 punktides 5 (laskemoona või lahingumoona hoidmise teenuse osutamine) ja 6 (laskemoona või lõhkeainet sisaldava lahingumoona valmistamine) sätestatud laskemoona või lahingumoona käitlemiseks lahendab Tarbijakaitse ja Tehnilise Järelevalve Amet.
RelvS § 8344 lõike 8 kohaselt teavitavad Politsei- ja Piirivalveamet ning Tarbijakaitse ja Tehnilise Järelevalve Amet käitamisloa taotlusest ettevõtte asukohajärgse kohaliku omavalitsuse üksust. Kohaliku omavalitsuse üksus annab arvamuse kavandatava tegevuse kooskõla kohta kehtiva planeeringuga 30 tööpäeva jooksul teavituse saamisest arvates. KOVi antud arvamust arvestatakse käitlemiskoha asukoha sobivuse hindamisel.
2) RelvS § 84 lõike 1 kohaselt on lasketiir laskevõistlusteks või -harjutusteks alaliselt kasutatav ehitis, ruum või territoorium ning § 84 lõike 2 kohaselt on laskepaik koht, mis sobib või on kohandatud laskevõistluste või -harjutuste ajutiseks korraldamiseks.
RelvS § 84 lõike 3 kohaselt peab lasketiiru või laskepaiga rajamiseks olema selle kohaliku omavalitsuse kirjalik nõusolek, kelle territooriumile see tahetakse rajada, ning Politsei- ja Piirivalveameti kirjalik nõusolek.
Kohaliku omavalitsuse korralduse seaduse § 22 lõike 2 kohaselt otsustab seadusega kohaliku omavalitsuse, kohaliku omavalitsusüksuse või kohaliku omavalitsusorgani pädevusse antud küsimusi kohaliku omavalitsuse volikogu, kes võib delegeerida nende küsimuste lahendamise valitsusele.
Käesoleva määruse eelnõuga tehakse ettepanek delegeerida eelnimetatud ülesanded Tartu Linnavalitsusele ja anda linnavalitsusele õigus määrata haldusmenetluse seaduse § 8 lõike 2 alusel struktuuriüksus, ametnik või ametnikud, kelle ülesandeks on nimetatud ülesannete täitmine.