Tartu Linnavolikogu 20.02.2020 otsusega nr 229 algatati Kardla küla, Kardla baasi maaüksuse ja lähiala detailplaneering ja keskkonnamõju strateegiline hindamine (KSH) eesmärgiga kaaluda võimalusi üldplaneeringut muutva detailplaneeringu koostamiseks, maakasutuse juhtfunktsiooni muutmiseks ja ehitusõiguse määramiseks. Detailplaneeringust huvitatud isik on TREV-2 Grupp AS, detailplaneeringu ja KSH koostaja on Kobras AS.
Vastavalt planeerimisseaduse §-le 82 suunas Tartu Linnavolikogu 01.07.2021. a istungi protokollilise otsusega Kardla küla Kardla baasi maaüksuse ja lähiala detailplaneeringu ja keskkonnamõju strateegilise hindamise (KSH) aruande eelnõu avalikule väljapanekule. Avalik väljapanek toimus 21.07─ 24.08.2021 a. Avaliku väljapaneku ajal esitasid planeeringulahenduse ja KSH aruande eelnõu kohta arvamusi Transpordiamet ja Keskkonnaamet.
Transpordiamet juhtis tähelepanu sellele, et planeeringu põhijoonisele on kantud nendega kooskõlastamata teeprojekti järgne lahendus, millega nad nõustuda ei saa. Transpordiamet peab vajalikuks planeeringus kajastada võimalikult reaalne ruumivajadus riigitee nr 2 Tallinn-Tartu-Võru-Luhamaa km 171,773 ja Lokaatorite tee (tee nr 8310205) ristmikul.
Keskkonnaamet esitas detailplaneeringu ja KSH osas täiendava ettepaneku. Lisaks KSH-s juba väljatoodud händkaku elupaiga häiringute leevendusmeetmetele tuleb Keskkonnaameti seisukohal lisada juurde arendaja kulul tehtav händkaku elupaiga seire perioodiga 5 aastat. Seire andmed tuleb esitada Keskkonnaametile. Pesakastide paigaldamine tuleb korraldada arendajal, saades selleks maaomaniku nõusolek (elupaik jääb osaliselt eramaale ja osaliselt riigimaale).
Võttes aluseks planeerimisseaduse § 82 lg 8, § 83 lg 1 ja lg 2, ning Tartu Linnavolikogu 28.06.2017. a määruse nr 140 "Ülesannete jaotus ehitamise ja planeerimise korraldamisel Tartu linnas" § 8 lg 1 ja lg 2, Tartu Linnavalitsus
o t s u s t a b:
1. Võtta seisukohad Kardla küla, Kardla baasi maaüksuse ja lähiala detailplaneeringu ja keskkonnamõju strateegilise hindamise aruande eelnõu avaliku väljapaneku käigus esitatud ettepanekute ja arvamuste osas vastavalt lisale.
2. Linnaplaneerimise ja maakorralduse osakonnal korraldada detailplaneeringu ja KSH aruande eelnõu avaliku väljapaneku tulemuste tutvustamiseks avalik arutelu.
3. Määrata avaliku arutelu ajaks 23. september kell 15.00 ja kohaks linnaplaneerimise ja maakorralduse osakonna nõupidamiste ruum Raekoja plats 3 III korrus.
4. Planeeringu kohta laekunud ettepanekuid ja arvamusi ning linna seisukohti tutvustada linnavolikogu arengu- ja planeerimiskomisjonis.
5. Korraldus jõustub teatavakstegemisest.
|
Lisa |
|
Tartu Linnavalitsuse |
|
korralduse eelnõu nr LV-K-0978 juurde |
Esitatud arvamused | Linnavalitsuse seisukohad |
1. Transpordiamet, 27.07.2021. a:
Planeerimisseaduse § 126 lg 7 kohaselt on detailplaneeringu ülesandeks liikluskorralduse põhimõtete määramine. Planeeringu põhijoonisele on kantud meiega kooskõlastamata teeprojekti järgne lahendus, millega me ei saa nõustuda.
Oleme oma 17.06.2021 kirjaga nr 7.1-12112823-2 (vt lisa 1) jätnud kooskõlastamata riigitee nr 2 km 171,773 ning Lokaatorite tee ristmiku projekti (AS TREV-2 Grupp, töö nr 20-100-038). Vastavalt majandus- ja taristuministri 05.08.2015 määruse nr 106 „Tee projekteerimise normid“ lisa „Maanteede projekteerimisnormid“ alusel tuleb põhimaantee ristmik täielikult kanaliseerida.
Majandus- ja taristuministri 01.01.2021. a määruse nr 82 „Transpordiameti põhimäärus“ § 4 punkti 1 kohaselt on Transpordiameti põhiülesandeks mh riigiteedel ohutuks liiklemiseks tingimuste loomine ning liiklusohutuse suurendamine. Ristmiku väljaehitamine nõuetele vastavaks on detailplaneeringu elluviimise kriitiline nõue, mille täitmata jäämine võib kaasa tuua olulise püsiva negatiivse mõju riigitee ohutusele ja korrakohasele kasutamisele. Lisaks võib ristmiku ruumivajaduse täpsustamisel osutuda vajalikus maaüksuste võõrandamine. Peame vajalikuks planeeringus kajastada võimalikult reaalne ruumivajadus riigitee nr 2 Tallinn-Tartu-Võru-Luhamaa km 171,773 ja Lokaatorite tee (tee nr 8310205) ristmikul. | Arvestada
Planeeringuga kavandatav liikluslahendus peab olema kõigile liiklejatele turvaline. Riigitee nr 2 Tallinn-Tartu-Võru-Luhamaa km 171,773 ja Lokaatorite tee (tee nr 8310205) ristmiku lahenduse väljatöötamisel tuleb teha koostööd Transpordiametiga ning kajastada planeeringu põhijoonisel nendega kooskõlastatud teeprojekt. |
2. Keskkonnaamet, 04.08.2021. a:
Kokkuvõtvalt on Keskkonnaamet seisukohal, et KSH ja selle käigus läbi viidud Natura hindamine on asjakohane ja piisav ning esitatud järeldustega nõustutakse. Esitatud on detailplaneeringu ja KSH osas täiendav ettepanek. Detailplaneering sisaldab Lokaatorite teega vahetult piirneva III kaitsekategooria liigi händkaku (Strix uralensis) elupaigale (KLO9120036). Kasvavast liikluskoormusest tingitud olulise häiringu leevendusmeetmeid (ehitus- ja teetööde vältimine piirkonnas 15.02-30.06; uue möödasõidu rajamine; kompensatsiooniks pesakastide paigaldamine).
Keskkonnaamet on seisukohal, et lisada tuleb arendaja kulul tehtav händkaku elupaiga seire (perioodiga 5 aastat), mille andmed tuleb esitada Keskkonnaametile. Pesakastide paigaldamine tuleb korraldada arendajal, saades selleks maaomaniku nõusoleku (elupaik jääb eramaale (Tõnise katastriüksus, 83101:001:0144) ja osaliselt riigimaale (Laeva metskond 79, 83101:001:0281).
Rajatud asfaltbetoonisegisti on rajatud ehitusloata ja tegutseb ilma keskkonnaluba või registreeringut omamata viitega, et tegutseb alla 500 h/aastas. Kuna planeering ja KSH kirjeldavad tegevust 800 h/aastas siis on tegevuseks vajalik taotleda keskkonnaluba ning selle väljastamise järel saab tegevuse seadustamiseks anda ehitusloa (atmosfääriõhu kaitse seadus §79 lg 6). | Arvestada
Lisaks juba KSH aruande eelnõus väljatoodud leevendusmeetmetele händkaku elupaigale avalduva häiringu leevendamiseks, tuleb planeeringust huvitatud isikul omal kulul teha händkaku elupaiga seire perioodiga 5 aastat, mille andmed tuleb esitada Keskkonnaametile. Pesakastide paigaldamine tuleb korraldada planeeringust huvitatud isikul. |
|