EELNÕU
TARTU LINNAVALITSUS |
ISTUNGI PROTOKOLLI KANTAV OTSUS |
|
Tartu
|
04. juuni 2021. a. nr LV-IP-0136 |
Tartu Linnavolikogule määruse "Maapõueseaduses sätestatud ülesannete delegeerimine" eelnõu esitamine
|
Määrus kehtestatakse kohaliku omavalitsuse korralduse seaduse § 22 lõike 2 alusel.
§ 1. Maapõueseaduses sätestatud ülesannete delegeerimine
Tartu Linnavalitsusele delegeeritakse maapõueseadusega kohaliku omavalitsuse üksusele pandud ülesannete täitmine.
§ 2. Määruse rakendamine
Tartu Linnavalitsusel on õigus määrata haldusmenetluse seaduse § 8 lõike 2 alusel struktuuriüksus, ametnik või ametnikud, kelle ülesandeks on käesoleva määruse § 1 nimetatud ülesannete täitmine.
Õiend
Tartu Linnavalitsuse istungi protokolli kantava otsuse eelnõu "Tartu Linnavolikogule määruse "Maapõueseaduses sätestatud ülesannete delegeerimine" eelnõu esitamine
" juurde
Maapõueseadus (MaaPS) reguleerib erinevaid maavara uurimise ja kaevandamise, maapõue kasutamise ja kaitsega seotud küsimusi ning paneb teatud küsimustes ülesanded ka kohalikule omavalitsusüksusele.
1. Maavara geoloogiline uuring on maavara arvele võtmise ja kaevandamise eesmärgil tehtav geoloogiline töö, mis on lubatud Keskkonnaameti geoloogilise uuringu loa alusel.
MaaPS § 27 lõike 7 kohaselt saadab loa andja uuringuloa taotluse arvamuse saamiseks taotletava uuringuruumi asukoha kohaliku omavalitsuse üksusele, kes esitab oma arvamuse kirjalikult kahe kuu jooksul taotluse saamisest arvates. Arvamuse esitamine ei piira kohaliku omavalitsuse üksuse õigust esitada edasise menetluse käigus täiendavaid seisukohti.
MaaPS § 35 lõige 1 punkti 10 kohaselt keeldutakse uuringuloa andmisest muuhulgas ka siis, kui kohaliku omavalitsuse üksus ei ole sellega nõus. Sama paragrahvi lõike 3 kohaselt, kui kohaliku omavalitsuse üksus ei ole nõus uuringuloa andmisega, võib loa andja taotleja ettepanekul taotleda loa andmise nõusolekut Vabariigi Valitsuselt. Vabariigi Valitsus annab loa andmiseks nõusoleku, kui selleks on ülekaalukas riigi huvi.
2. Maavara kaevandamine on lubatud Keskkonnaameti kaevandamisloa alusel.
MaaPS § 49 lõike 6 kohaselt saadab kaevandamisloa andja kaevandamisloa taotluse arvamuse saamiseks kavandatava kaevandamiskoha kohaliku omavalitsuse üksusele, kes esitab oma arvamuse kirjalikult kahe kuu jooksul taotluse saamisest arvates.
MaaPS § 55 lõige 2 punkti 11 kohaselt keeldutakse kaevandamisloa andmisest muuhulgas ka siis, kui kohaliku omavalitsuse üksus ei ole nõus kaevandamisloa andmisega. Sama paragrahvi lõike 4 kohaselt, kui kohaliku omavalitsuse üksus ei ole nõus kaevandamisloa andmisega, võib kaevandamisloa andja taotleja ettepanekul taotleda loa andmiseks nõusolekut Vabariigi Valitsuselt. Vabariigi Valitsus annab loa andmiseks nõusoleku, kui selleks on ülekaalukas riigi huvi.
3. MaaPS sätestab ka uuritud ja kaevandatud maa korrastamise kohustuse. Keskkonnaamet esitab kaevandamisloa omajale korrastamistingimused ja annab nõusoleku korrastamisprojekti rakendamiseks.
MaaPS § 81 lõike 5 kohaselt küsib Keskkonnaamet korrastamistingimuste kohta maaomaniku ja kohaliku omavalitsuse üksuse arvamust ja juhul, kui kaevandatud maa asub riigikaitselise ehitise maa-alal või selle piiranguvööndis.
MaaPS § 87 lõike 2 kohaselt nimetatakse korrastamistööde vastuvõtukomisjoni koosseisu ka kohaliku omavalitsuse üksuse esindaja.
Kohaliku omavalitsuse korralduse seaduse § 22 lg 2 kohaselt otsustab seadusega kohaliku omavalitsuse, kohaliku omavalitsusüksuse või kohaliku omavalitsusorgani pädevusse antud küsimusi kohaliku omavalitsuse volikogu, kes võib delegeerida nende küsimuste lahendamise valitsusele.
Käesoleva määruse eelnõuga tehakse ettepanek delegeerida eelnimetatud ülesanded Tartu Linnavalitsusele ja anda linnavalitsusele õigus määrata haldusmenetluse seaduse § 8 lõike 2 alusel struktuuriüksus, ametnik või ametnikud, kelle ülesandeks on nimetatud ülesannete täitmine.