Õigusakti eelnõu: Informatsioon Ihaste tee 12a ja Ihaste tee 16b kruntide detailplaneeringu avalikul väljapaneku tulemustest

Akti väljaandja: Tartu Linnavalitsus
Akti liik: Istungi protokolli kantav otsus
Teema: Informatsioon Ihaste tee 12a ja Ihaste tee 16b kruntide detailplaneeringu avalikul väljapaneku tulemustest
Reg. number: LV-IP-0299
Seisund: Lõpetatud
Koostamise kp: 23.11.2020
Koostaja: Aire Priks
Ettekandja: Urmas Ahven
EELNÕU





Õiend
Tartu Linnavalitsuse istungi protokolli kantava otsuse eelnõu "Informatsioon Ihaste tee 12a ja Ihaste tee 16b kruntide detailplaneeringu avalikul väljapaneku tulemustest " juurde
Salutähe tn 33 krundi omanik:

1. Kas planeeritav ümber juhitav kraav hakkab paiknema Salutähe 33 krundi ning olemasoleva valli vahel või on hoopiski plaan viia see teisele poole valli?










2. Millist tüüpi on plaanis kasutada rajatava kaitsetammi puhul (kõrgus, materjal jne.)?










3. Kuidas on plaanitud kevadise Emajõe tõusu- ja sulavee ajal Salutähe 33 ja 35 kruntidest eemale juhtida sademevesi (kui valli läbiv truup on suletud)?

4. Milline haljastus on planeeritud Ihaste tee 17 alale, mis jääb Salutähe 33 ja 35 ning olemasoleva valli vahele?
Selgitatud. Ei ole planeeringuga lahendatav. Kaasamine toimub projekteerimise faasis ja koostöös leitakse sobiv ning parim lahendus
1. Detailplaneeringus on sätestatud sademeveelahenduse põhimõtted, arvestades Eesti Veeprojekt OÜ tööd „Vana-Ihaste territooriumilt pinnavee ärajuhtimise põhiskeem“. Planeeringus on öeldud, et rajatakse piirdekraav, mis viiakse Ihaste tee alt läbi ja juhitakse Salutähe tänava kruntide kaitseks planeeritud poldrialast mööda Emajõeni. Planeeringus on näidatud sademevee juhtimine läbi Metshaldja tn 2 krundil oleva truubi. Joonisel on kraav näidatud Salutähe tn 33 krundi ja olemasoleva valli vahel. Planeeringus on sätestatud, et täpne asukoht ja lahendus kogu pinna- ja sademevee Ihaste tee alt läbi juhtimiseks selgub projekteerimisel. Selleks on vajalik koostada kogu ala vertikaalplaneerimise ja tee-ehitusprojekt, mis on juba projekteerimise faasi ülesanne. Kui selgub, et pinna- ja sademevee Ihaste tee alt läbiviimiseks tuleb truup rekonstrueerida, kasutada mõnda teist truupi või rajada uus, on see planeeritud kruntide igakordsete omanike kohustus. Rajatav sademeveelahendus ei tohi põhjustada üleujutusi Metshaldja ja Salutähe tänavate piirkonna kinnistutel.

2. Detailplaneeringuga kaitsetammi parameetreid sätestatud ei ole, need selguvad edasisel projekteerimisel. Vana-Ihaste territooriumilt pinnavee ärajuhtimise põhiskeemis on näidatud tammi kõrgusmärgiks 33.5 m ja sama töö seletuskirjas öeldud: Piirdekraavi rajamine eeldab maapinna madalamas osas kraavi vasakule kaldale kaitsetammi rajamist tammi harja kõrgusmärgiga vähemalt 33.40. Tammi materjali töös nimetatud ei ole ja see pole täna teada. Täpne lahendus antakse ehitusprojektiga.
Detailplaneeringut tuleb täiendada ja sätestada, et sademeveelahenduse realiseerimisel, kraavi ja tammi projekteerimisel ja rajamisel tuleb teha koostööd kraavi ja tammiga piirnevate kruntide omanikega ning leida sobiv lahendus, vajadusel näha ette leevendavad meetmed (nt rajada täiendav haljastus vms).

3. Linnale on teada, et Salutähe tn 33 ja Salutähe tn 35 kinnistud asuvad üleujutusriskiga alal ja kõrgusel. Truubi sulgemine toimub erakorralistel juhtudel ja sellisel juhul korraldatakse n-ö "kotti" jäävatel aladel ülepumpamine mobiilsete pumplatega. Käesoleva planeeringu eesmärk on tagada olukord, et üleujutusoht ei suureneks.



4. Detailplaneeringus ei ole Ihaste tee 17 krunti käsitletud ega haljastust planeeritud mistõttu tuleb detailplaneeringut täiendada ja sätestada, et ehitustööde järgselt tuleb ala korrastada ja haljastada.
Metshaldja tn 10 krundi omanik:

1. Kevadise suurvee ajal on Metshaldja tänava poolne kraav vett täis ja krundi kuivendustorudest voolab sinna hoolsalt vett juurde. Loodan väga, et see olemasolev vee äravool säilitatakse.

2. Väga kahju, et uusarendus ei luba varem ehitatud objektidel areneda. Krundile puudub juurdepääs veoautoga ja arendada polegi enam võimalik. Oleks tore kui arendatav tänavavõrgustik võimaldaks ka olemasolevate kruntide omanikel seda kasutada.
Millise vahendiga ja kuhu maani peaks omanik krundile pääsema. Metshaldja tänavalt kruntidele veoautoga ligi ei pääse. Seega on omanikel juba piiratud ehitus ja arendus. Minu argument on see, et uusarendus võtab ära võimaluse, rajades kraavi Metshaldja tänava kruntide taha, pääseda minu krundile veoautoga. Näiteks ka päästeamet ei jõua kaugele. Pakun võimalust rajatava kraavi sisse paigaldada toru nende kruntide juurde kes seda soovivad. Toru eesmärk on anda võimalus rajada juurdepääs uuele teele.

3. Planeeritava tiigid on ohtlikud lastele ja loomadele. Planeerige uus kraav laiem ja sügavam, siis pole tiike vaja.
Selgitatud. Ei ole planeeringuga lahendatav. Kaasamine toimub projekteerimise faasis ja koostöös leitakse sobiv ning parim lahendus
1. Planeeritud lahendus muudab täna olemasoleva Metshaldja tänava sademeveelahenduse paremaks ja toimivamaks. Nimelt paiknevad olemasolevalt Ihaste tee 16a krundil amortiseerunud ja katkendlikud kraaviosad, see eest planeeritud terviklahendus ja kavandatav piirdekraav parandab äravoolu kogu piirkonnas. Täiendavalt on planeeringus sätestatud, et rajatav lahendus ei tohi põhjustada üleujutusi ega halvendada olukorda Metshaldja ja Salutähe tänavate piirkonna kinnistutel. Täpne lahendus antakse projekteerimisel.

2. Metshaldja tn 10 krundil kehtib 10. mai 2001. a Tartu Linnavolikogu otsusega nr 348 kehtestatud Vana-Ihaste I ehitusjärjekorra I etapi detailplaneering, mille kohaselt on Metshaldja tn 10 krundile juurdepääs kavandatud ja sellisena ka Metshaldja tänavaga ühendatud.
Koostamisel oleva Ihaste tee 12a ja Ihaste tee 16b kruntide detailplaneeringuga ei muudeta Metshaldja tn 10 krundil kehtivat detailplaneeringu lahendust ega piirata sellekohast arendamist.
Samuti jääb ka edaspidi krundi põhjasuunas asuv üldmaa kuuluma linnale ega muudeta selle otstarvet. Vastavalt Tartu linna üldplaneeringule on tegemist rohealaga, mida ei piirata ja kus tuleb tagada juurdepääs hooldustehnikale, juurdepääse kruntidele üle üldplaneeringukohase roheala ei rajata.
Käesoleva detailplaneeringu kohaselt jääb ala terviklikult avalikult kasutatavaks ja korrastatakse pärast planeeritud sademeveerajatiste ehitamist. Kraavi kavandamisel jäetakse mõlemale poole kraavi hooldeala hooldustehnikaga liikumiseks. Projekteerimisel tehakse koostööd alaga piirnevate kruntide omanikega.

Kuna detailplaneeringus ei käsitleta roheala ega sellele kavandatavat piisava täpsusega, tuleb detailplaneeringut täiendada ja sätestada, et lahendus peab tagama üldplaneeringukohasele rohealale eesmärgipärase juurdepääsu- ja kasutamisvõimaluse (hooldustransport, inimene). Sademeveerajatiste projekteerimisel tuleb kogu planeeringuala lahendada terviklikult ja võimalusel säilitada olemasolev kõrghaljastus ning teha koostööd planeeringuala sees oleva Ihaste tee 16a krundi osaga piirnevate kruntide omanikega. Rajatiste valmimisel tuleb ala heakorrastada ja haljastada.




3. Ala on liigniiske ja vajab terviklikku kuivendamise lahendust. Planeeringuga kavandatav lahtine sademeveelahendus on keskkonnasõbralik ja kaasaegne ning tagab parema vee ärajuhtimise ja vooluhulga reguleerimise. Sealhulgas tagavad planeeritud läbivooluga sademeveetiigid vooluhulga ühtlustamise eriti suurte valingvihmade korral.
Planeeringuga on näidatud rajatiste võimalikud asukohad, täpsed asukohad ja parameetrid selguvad projekteerimisel. Ohu tunnetamise korral on elamukruntidelt rohealale juurdepääs võimalik piirata piirdeaiaga.