TARTU LINNAVALITSUS | |
KORRALDUS | |
Tartu |
29. september 2020. a. nr LV-K-1108 |
Tartu Linnavalitsuse 22.09.2020 korralduse nr 1001 "Peetri tn 7 projekteerimistingimuste määramine" kehtetuks tunnistamine |
Tartu Linnavalitsuse 22.09.2020 korraldusega nr 1001 (edaspidi korraldus nr 1001) väljastati projekteerimistingimused Peetri tn 7 kinnistule üksikelamu püstitamiseks.
Haldusmenetluse seaduse (HMS) § 11 lg 1 p 3 kohaselt on haldusmenetluses menetlusosaliseks isik, kelle õigusi või kohustusi haldusakt võib puudutada (kolmas isik). Menetlusosalisel on õigus esitada enne haldusakti andmist selle kohta oma arvamus ja vastuväited (HMS § 40 lg 1).
Ehitusseadustiku (EhS) § 31 lg 4 p 2 kohaselt esitatakse projekteerimistingimuste eelnõu vajaduse korral arvamuse avaldamiseks asutusele või isikule, kelle õigusi või huve võib taotletav ehitis või ehitamine puudutada. Projekteerimistingimuste eelnõu saadeti tutvumiseks Peetri tn 5, Peetri tn 7a, Peetri tn 9 ning Puiestee tn 6 // 8 kinnistu omanikele. Projekteerimistingimuste kavandile laekus Peetri tn 9 kinnistu omaniku vastuväide.
Projekteerimistingimuste kavandile esitasid vastuväited ühiskirjaga õigeaegselt (1. septembril 2020. a) veel Peetri tn 7a, Peetri tn 9 kui ka Peetri tn 5 kinnistu omanikud, kuid need jäid Tartu linna dokumendihaldussüsteemis ekslikult registreerimata ning seega ka korralduses nr 1001 kaalutlemata. Esitatud vastuväited puudutavad nii privaatsuse ning valgustingimuste vähenemist, ehitise paiknemist hoonestusalas ja ehitusalas kui ka ehitise parameetreid ja otstarvet. Ärakuulamata jätmine võib mõjutada projekteerimistingimuste välja andmist (HMS § 58) ja korralduse sisu.
HMS § 54 alusel on haldusakt õiguspärane, kui ta on antud pädeva haldusorgani poolt andmise hetkel kehtiva õiguse alusel ja sellega kooskõlas, proportsionaalne, kaalutlusvigadeta ning vastab vorminõuetele. Kaasamise nõude rikkumise tõttu on välja antud projekteerimistingimuste korraldus formaalselt õigusvastane.
Võttes aluseks EhS § 31 lg 5, HMS § 11 lg 1 p 3, § 40 lg 1, § 64 lg 2, § 66 lg 1 ja § 70 ja Tartu Linnavolikogu 28. juuni 2017. a määruse nr 140 "Ülesannete jaotus ehitamise ja planeerimise korraldamisel Tartu linnas" § 10 lg 1, Tartu Linnavalitsus
o t s u s t a b :
1. Tunnistada Tartu Linnavalitsuse 22.09.2020 korraldus nr 1001 "Peetri tn 7 projekteerimistingimuste määramine" kehtetuks.
2. Korraldus jõustub teatavakstegemisest.
3. Korralduse peale võib esitada Tartu Linnavalitsusele vaide haldusmenetluse seaduses sätestatud korras 30 päeva jooksul arvates korraldusest teada saamise päevast või päevast, millal oleks pidanud korraldusest teada saama või esitada kaebuse Tartu Halduskohtule halduskohtumenetluse seadustikus sätestatud korras 30 päeva jooksul arvates korralduse teatavakstegemisest.
Linnapea | |
Linnasekretär |
Ehitusseadustiku § 31 lg 4 p 2 kohaselt esitatakse projekteerimistingimuste eelnõu vajaduse korral arvamuse avaldamiseks asutusele või isikule, kelle õigusi või huve võib taotletav ehitis või ehitamine puudutada. Projekteerimistingimuste eelnõu saadeti tutvumiseks Peetri tn 5, Peetri tn 7a, Peetri tn 9 ning Puiestee tn 6 // 8 kinnistu omanikele. Projekteerimistingimuste kavandile laekus Peetri tn 9 kinnistu omaniku vastuväide. Projekteerimistingimuste kavandile esitasid vastuväited ühiskirjaga veel Peetri tn 7a, Peetri tn 9 kui ka Peetri tn 5 kinnistu omanikud, kuid need jäid Tartu linna dokumendihaldussüsteemis registreerimata ning seega ka korralduses nr 1001 kaalumata.
Põhjusel, et Tartu Linnavalitsuse arhitektuuri ja ehituse osakond jättis ekslikult ärakuulmata ja kaalutlemata naaberkinnistu omanike vastuväited ning ettepanekud (EhS § 31 lg 5), sest haldusakt võib puudutada nende huvisid ja õigusi, on tegemist olulise menetlusveaga, mistõttu on korraldus nr 1001 formaalselt õigusvastane ja korraldus tuleb tunnistada kehtetuks.