Asutuse nimetus: | Tartu Linnavolikogu |
Koosoleku pidaja: | Majanduskomisjon |
Reg nr: | 41 |
Kuupäev: | 30.09.2020 |
Kellaaeg: | 15:00 - 17:15 |
Toimumise koht: | Tartu, raekoda |
Juhataja: | Toomas Kapp |
Protokollija: | Aune Rumm |
Osalejad: | Toomas Kapp, Avo Rosenvald, Nikolai Männik, Lauri Räpp, Tiia Teppan, Raimond Viik, Indrek Hirv, Martin Bek, Jüri Org; e-postiga Verni Loodmaa, Peeter Laurson, Laura Danilas, Heiki Järveveer |
Puudusid: | Jelena Frunze, Riina Kallas |
Kutsutud: | abilinnapea Raimond Tamm, abilinnapea Gea Kangilaski, linnamajanduse osakonna juhataja Rein Haak, avalike suhete osakonna turundusjuht Helen Kalberg, arhitektuuri ja ehituse osakonna juhataja-linnaarhitekt Tõnis Arjus, ettevõtluse arengu osakonna juhataja Alo Lilles, linnamajanduse osakonna teedeteenistuse juhataja Oleg Lužetski, kultuuriosakonna juhataja Marleen Viidul, rahandusosakonna eelarveteenistuse peaanalüütik Indrek Kuusk, linnamajanduse osakonna liikluskorraldusteenistuse juhataja Martin Nelis, linnamajanduse osakonna haljastus- ja puhastusteenistuse linnapuhastuse peaspetsialist Madis Tammeorg, volikogu esimees Lemmit Kaplinski |
Seisund: | Allkirjastatud |
Sarja indeks: | 1-5 Arupärimised ja vastused arupärimistele |
Failid: | LVK_MK_Protokoll_2020_00041.asice ( 88 kb ) |
TARTU LINNAVOLIKOGU
MAJANDUSKOMISJON KOOSOLEKU PROTOKOLL |
|
Tartu |
30. september 2020. a. nr 41 |
Päevakord:
1. Informatsioon aastaringse tänavate hoolduse hanke 01.11.2021-30.06.2027 ettevalmistamisest
2. Tartu linna eelarvestrateegia 2021-2024 heakskiitmine ja avalikule väljapanekule suunamine
3. Kokkuvõtted autovabaduse puiestee projektist
4. Tartu linna turundustegevused Covid-19 viiruse levikust tingitud olukorras
5. Volikogule saadetud pöördumine parkimisest Vanemuise teatri juures
1. Informatsioon aastaringse tänavate hoolduse hanke 01.11.2021-30.06.2027 ettevalmistamisest
Kuulati Raimond Tamme ettekannet, Raimond Tamme, Rein Haagi ja Madis Tammeoru vastuseid küsimustele ning komisjoni liikmete arvamusi.
Komisjonile tutvustati enne volikogule eelnõu esitamist uue planeeritava hanke tingimusi, võimalikku maksumust ja tänavate hoolduse põhimõtteid.
Kavandatud hankeperiood on viis aastat ja kaheksa kuud. Praeguses põhitänavate hankes oli periood viis aastat. Pikem hankeperiood on oluline, sest masinapark soetatakse üksnes Tartu tänavate hooldamiseks. Piirkonnad jäävad nii, nagu täna, ida- ja läänepiirkond, lisaks endise Tähtvere valla ala.
Esmakordselt on plaanis panna ühte hankesse põhi- ja kõrvaltänavad. Praegune hankeperiood lõpeb nii põhitänavate kui kõrvaltänavate puhul 2021. aastal. Linnal on elutähtsa teenuse osutamise kohustus – tagada kohalike teede sõidetavus, kriisi korral peab igas piirkonnas kõikide tänavate hooldus olema ühtse juhtimise all. Kavas on ka ühtse tänavate hoolduse andmebaasi ja uuel tasandil juhtimisvõimaluse loomine ArcGIS rakenduse abil, mis eeldab samas piirkonnas toimuvate tööde ühtlustamist. Jalgrattateede hoolduse maht on kasvanud seitsme aastaga üle viie korra, mistõttu on nende teede kiiremaks kevadkoristuseks optimaalne planeerida aastaringse lepingu vaakumimurite ressursi kasutamine, samuti on ühise hankega võimalik tekitada sünergiat ja kokkuhoidu tühisõitude vähendamisega marsruutide optimeerimisel, sahkpuisturite kasutamisega ainult sahkade asemel jne.
Hankelepingu esimese aasta (2021/2022) prognoositav maksumus on 4,8 miljonit eurot. Kuni 2022. a lõpuni kehtivad pakkumuse baashinnad, edaspidi korrigeeritakse hindu tarbijahinnaindeksi muutuse võrra igas kvartalis. See annab töövõtjale kindluse ja tellijale sõltumatu objektiivse aluse hinna korrigeerimiseks pikemal ajaperioodil.
Peeter Laurson saatis arvamuse, et aastaringne tänavahooldushange vajab olulist värskendust võrreldes varasemate hangetega. Ei saa rahul olla tänavakoristustehnikaga millega koristamisel lendleb tolmupilv kümnete meetrite kaugusele. Eriti praegusel ajal, kui võideldakse viirustesse nakatumisega, peab eesmärk olema tänavaid tolmuvabalt koristada ja hoida puhtust pidevalt aasta ringi. Samuti peaks olema kaasajastatud kõnniteede koristusmasinad, lisanduda võiks kõnniteede ja sõiduteede kord kvartalis pesemine.
Linnavalitsus esindajad vastavad Peeter Laursonile kirjalikult.
Toomas Kapp tegi ettepaneku kaaluda, kas tarbijahinnaindeks on ikka nii pika perioodiga hanke puhul parim alus hinna korrigeerimiseks, ehk tuleks hoopis võtta aluseks kütusehinna, põhivara ja töötasu komponendid. Samuti tuleks kaaluda hankeperioodi pikkust - kui linna täidab energia- ja kliimakavas toodud eesmärke, siis toob see kaasa linnaruumis suuri muutusi.
Raimond Tamm ja Madis Tammeorg selgitasid, et hankesse on planeeritud piisavalt paindlikkust, et võimalike muutustega kohaneda. Komisjoni liikmete ettepanekud uue hanke kohta on jätkuvalt oodatud, linnavalitsus tegeleb eelnõu ettevalmistamisega.
Informatsioon võeti teadmiseks.
2. Tartu linna eelarvestrateegia 2021-2024 heakskiitmine ja avalikule väljapanekule suunamine
Kuulati Gea Kangilaski ettekannet, Gea Kangilaski, Tõnis Arjuse ja Marleen Viiduli vastuseid küsimustele ning komisjoni liikmete arvamusi.
Komisjonile tutvustati eelarvestrateegia peamisi suundi ja investeeringuid, samuti linna plaane majanduskriisiga toimetulekuks.
Peeter Laurson tegi ettepaneku võtta eelarvestrateegia aluseks Eesti 2020. aasta majanduskasv, mis on -5,5%, ja sarnast langust näha ette ka järgnevatel aastatel, või jätta vastuoludest tingitult asjaolude selginemiseni eelarvestrateegia üldse koostamata.
Komisjonis rõhutati, et praeguses majandusolukorras on eriti oluline märgata kohti, kus väikeste vahenditega saab palju ära teha (näiteks jalgrattateede lõikude omavahel ühendamine jms).
Informatsioon võeti teadmiseks.
3. Kokkuvõtted autovabaduse puiestee projektist
Kuulati Tõnis Arjuse ja Alo Lillese ettekannet, Tõnis Arjuse, Alo Lillese, Helen Kalbergi, Martin Nelise ja Marleen Viiduli vastuseid küsimustele ning komisjoni liikmete arvamusi.
Autovabaduse puiestee eesmärk oli luua avalik ruum, mis pakuks põnevaid vaba-aja veetmise võimalusi, elavdaks kesklinna, tooks kokku erinevad põlvkonnad ja tugevdaks eriolukorra järel kogukonnatunnet. Oluline oli Emajõe ja kesklinna ühendamine ning Tartu kui kui rohelise ning hea avaliku ruumi linna kuvandit tugevdamine. Projektil oli enam kui 50 partnerit, toimus üle 200 ürituse, kokku oli ligi 150 tuhat külastust. Norstati tehtud küsitlus näitas, et valdavalt oli suhtumine projekti positiivne. Lähemalt tutvustati komisjonile ka projekti mõjusid ettevõtlusele ning ettevõtjatelt ja programmipartneritelt saanud tagasisidet ja ettepanekuid.
Komisjonis rõhutati, et autovabaduse puiestee suurim väärtus oli nii-öelda intriig, mis sellega kaasnes - ilmselgelt ei oleks ettevõtmine leidnud sama palju tähelepanu, kui oleks toimunud näiteks Küüni tänaval ja keskpargis. Märgiti ka, et raske on siiski hinnata, kui suur oli just selle projekti mõju suvise kesklinna elavdamisel, kuna Covid-19 levikust tingitud olukord tõi nagunii kaasa selle, et valdavalt puhati sel suvel kodumaal. Leiti, et projekti tulevikku silmas pidades võiks kaaluda Vabaduse puiestee sulgemist nädalavahetustel, äripäevadel jätta liiklusele avatuks.
Informatsioon võeti teadmiseks.
4. Tartu linna turundustegevused Covid-19 viiruse levikust tingitud olukorras
Kuulati Helen Kalbergi ettekannet, vastuseid küsimustele ja komisjoni liikmete arvamusi.
Komisjonile tutvustati 2020. aasta suve turundustegevusi nii siseturismi kui Läti ja Soome suunal, nende mõju ja tulevikuplaane.
Informatsioon võeti teadmiseks.
5. Volikogule saadetud pöördumine parkimisest Vanemuise teatri juures
Volikogule saadeti pöördumine, milles leitakse, et parkimisvõimaluste kaotamine Vanemuise teatrihoonete juures ei arvesta eriti väljaspoolt Tartut tuleva teatripublikuga, ning tehakse ettepanek lubada Vanemuise tänava tühje alasid kasutada õhtusel ajal teatri parklana.
Linnavalitsuse esindajad selgitasid, et Vanemuise tänava rekonstrueerimise projekti eesmärk oli muuta see jalg- ja jalgrattaliikluse eelistusega tänavaks, seetõttu ei pea õigeks luua pretsedenti, et lubada kergliikluse alale õhtuks autode parkimine. Teatrist kuni viieminutilise jalutuskäigu kaugusel on parkimisvõimalused olemas (Pauluse kiriku juures, Õpetaja tänav, Filosoofi tänav, kohtumaja parkla). Vanemuise teater parkimiskorralduses probleemi ei näe. Parkimisvõimaluste kohta saab info kaasa kassast piletit ostes, see on olemas Vanemuise kodulehel. Hea oleks info saada ka veebist ostetavate piletite juurde, millegipärast pole Vanemuisel Piletileviga õnnestunud kokkuleppele jõuda. Linn on pidanud ka läbirääkimisi ülikooliga, et teatrikülastajatel oleks võimalik kasutada loodusmuuseumi parklat, kuid ülikool pole nõusolekut andnud.
Peeter Laurson saatis seisukoha, et on pöördumise autoriga nõus ning leiab, et linn vajab nii Vanemuise, Tartu Ülikooli kui TÜ kliinikumi lähedusse võimsaid maa-aluseid parkimismaju, mis lahendaksid reaalselt parkimisprobleemid.
Komisjonis märgiti, et teemat on korduvalt arutatud ja komisjon on olnud seisukohal, et linn peab arvestama kõigi liiklejagruppide huvide ja heaoluga. Vanemuise tänava rekonstrueerimise lahendus tõi kaasa liikluskorralduse olulise muudatuse ja suure hulga parkimiskohta kadumise, mis on teatrikülastajatele kaasa toonud probleeme, mida oleks tulnud paremini ette näha. Eriti puudutab see väljaspoolt Tartut tulijaid, kes linna võib-olla hästi ei tunne. Kujunenud olukorras on eriti oluline kommunikatsioon ja lähipiirkonna parkimisvõimaluste tutvustamine.
Otsustati:
5.1. koostöös Vanemuise teatriga tuleb linnavalitsusel tõhustada parkimiskorraldust puudutavat teavitust, vastav info peab jõudma ka veebist ostetavate piletite juurde;
5.2. linnavalitsusel jätkata läbirääkimisi ülikooliga loodusmuuseumi parkla kasutamise võimaldamiseks;
5.3. invaparkimisvõimalused peavad olema avalike asutuste juures tagatud.
Toomas Kapp | |
Koosoleku juhataja |
Aune Rumm Protokollija |