EELNÕU
TARTU LINNAVALITSUS |
KORRALDUS |
|
Tartu
|
06. märts 2020. a. nr LV-K-0277 |
Osalemine projektis "Teaching, Improving and Training through Literacy Education" |
Võttes aluseks Tartu linnavara eeskirja § 9 lg 1 ja lg 3, Tartu Linnavalitsus
o t s u s t a b:
1. Osaleda partnerina projektis "Teaching, Improving and Training through Literacy Education", mis esitatakse rahastamiseks Erasmus+ programmi "Üldhariduse valdkonna koolidevahelised koostööprojektid" raames.
2. Projektis omafinantseering puudub.
3. Määrata projekti koordinaatoriks Tartu Raatuse Kooli direktor Toomas Kink, kes omab punktis 1 nimetatud projekti raames Tartu linna nimel allkirjaõigust.
4. Korraldus jõustub teatavakstegemisest.
Õiend
Tartu Linnavalitsuse korralduse eelnõu "Osalemine projektis "Teaching, Improving and Training through Literacy Education" " juurde
Projekti nimi ja number
VP-20-0038 - Teaching, Improving and Traing through Literacy Education -
Lühikokkuvõte
On valus näha, et lapsed ei loe tänapäeval enam nii palju kui enne nutiajastut. Ka õpetajad võiksid olla siin lastele lugemishuvi suurendamisel eeskujuks, jutustada neile kirjutamisest, tõlkimisest, raamatutest päriselus. Kuidas kutsuda esile laste huvi kirjanduse vastu? Lastele tuleb näidata, et lugemine ja kirjutamine võib olla lõbus, see ei pea olema igav ülesanne ning konteksti ja varjatud tähenduste mõistmine võib olla põnev.
Eesmärk ja alleesmärgid
Peamine eesmärk on iseseisev ja ajas jätkusuutlik õppija, kellel on arenenud õppekavas kirjeldatud üldpädevused ja baasoskused.
Alaeesmärgid:
1. Lugemisoskuse arendamine - õppida lugema mõtte ja mõistmisega. Uudiste lugemisel kasutada adekvaatse allikakriitikat jms, mis aitab õppida eristama pärisuudiseid võltsuudistest jne.
2. Läbi ühise loometegevuse oma keeleoskuse arendamine - kuidas kasutada keelt rääkimisel ja kirjutamisel. Seda nii emakeeles kui inglise keeles.
3. Lugemise ja raamatute populariseerimise läbi saavutada õpilaste laiem sõnavara, rohkem teadmisi erinevate kultuuride kohta, retoorika ja suulise eneseväljendusoskuse areng, sh inglise keeles.
Tegevused
Projekti käigus viiakse osalevate riikide koolides läbi rida õppimis- ja koolitustegevusi ning rahvusvahelisi mobiilsusnädalaid, kus toimuvad praktiliste oskuste arendamise töötoad.
Õpilastel on võimalus arendada kõnelemise oskusi, parandada keeleoskust. Lisaks tutvutakse kirjanduslike ja mittekirjanduslike teostega, mis hõlmavad selliseid teemasid nagu kultuur, kliimamuutused ja tehnoloogia mõju ning mis rikastavad nende üldisi teadmisi ja avardavad silmaringi sallivuse, teiste inimeste ja rahvaste mõistmise osas tänapäevses maailmas. Erinevate tegevuste ja koostöö kaudu teiste riikide õpilastega leiavad osalejad loodetavasti, et lugemine võib olla lõbus ja selle inimese võtmeoskuse arendamine projekti tegevuste kaudu loob võimaluse elukestvaks õppeks tulevikus.
Tulemused
Õpilastel kujuneb läbi projektis osalemise, uute töömeetodite kasutamise, silmaring laienemise ja uute sõprade saamise kaudu eduelamus. Projektis osalemine suurendab õpilaste õpimotivatsiooni ja keeleoskust ning annab neile vahetu praktilise kogemuse kaudu võimaluse näha oma töö tulemusi.
Lapsed saavutavad koolis paremaid tulemusi, kuna arendavad põhipädevusi.
Koos õpilastega saavad kasu ka koolid ja osalevad õpetajad, kes saavad võtta kasutusele uusi töömeetodeid, mõjutades läbi selle kogu koolis toimuva õppekvaliteeti ja tulevaste põlvede haridust.
Osalevad koolid saavad olema kaasaegsemad, konkurentsivõimelisemad ja koostöisemad.
Positiivset mõju loodame näha järgmiste faktorite osas:
- õpilaste baasoskuste areng rõhuga lugemise, lugemisoskuse (sh funktsionaalse), allikakriitika jms'ga seotud kompetentsidel
- sotsiaalsed oskused
- õpimotivatsioon
- ettevõtlikkus
- infotehnoloogilised oskused
- probleemilahendamise oskus
- kreatiivsus
- enesekindlus ja väljendusoskus
- julgus võtta vastu otsuseid
- ühiskondlike protsesside mõistmine
- analüütiline mõtlemine
- vabanemine eelarvamustest
- enesega rahulolu, positiivne minapilt
- kriitiline mõtlemine, otsuste langetamise oskus
- võõrkeeleoskus
- tunnetega toimetulek
- teadlikkus Euroopa kodanikuks olemisest
- innovaatilisi õppemeetodeid kasutavad õpetajad
- koolide senise kogemuse ja oskusteabe jagamine
- suurenenud Euroopa ühtekuuluvustunne ja erinevate kultuuride aktsepteerimine
Eelarve
Projekti (Tartu linna) kogumaksumus 33000 eurot
Tartu linna kaasfinantseering 0 eurot
Toetus Tartu linnale 33000 eurot
Sildfinantseerimise vajadus
Jah
Eelarve peamiste kululiikide lõikes
Rahvusvaheliste õppimis- ja õpetamistegevuste reisi- ja elamiskulud: 27000 EUR
Projekti elluviimise kulud: 6000 EUR
Rahastaja
Agency for Mobility and EU Programmes - Agencija za mobilnost i programme Euopske unije (AMPEU) Erasmus+ KA229 - School Exchange Partnerships
Partnerid
Projekti juhtpartner ja tema kontaktid: Osnovna skola Fran Koncelak Drnje (Pemija 72, Drnje 48322, Horvaatia)
Projekti koordinaator Tartu Linnavalitsuses: Toomas Kink
Projektijuht ja tema kontaktandmed: Rene Leiner (rene.leiner@raatuse.tartu.ee)
Projekti meeskonnaliikmed: Mai Torim - projekti pedagoogiline koordinaator + Raatuse kooli õpetajad
Partnerid: Tartu Raatuse Kool (Eesti), Agrupamento de Escolas Gil Eanes (Portugal), Istituto comprensivo Ramiro Fabiani (Itaalia)
Projekti seos linna arengudokumentidega
Tartu linna arengustrateegia "Tartu 2030", Tartu linna arengukava aastateks 2013-2020, Tartu Raatuse Kooli arengukava 2017-2020
Tähtajad
Projekti esitamine: 24.03.2020
Projekti elluviimine: 01.09.2020 - 31.08.2022