Akti väljaandja: | Tartu Linnavalitsus |
Akti liik: | Istungi protokolli kantav otsus |
Teema: | Informatsioon linnavolikogu revisjonikomisjonile välireklaami korraldamisest Tartu linnas |
Reg. number: | LV-IP-0068 |
Seisund: | Lõpetatud |
Koostamise kp: | 12.04.2019 |
Koostaja: | Kristin Kägu |
Ettekandja: | Reno Laidre |
TARTU LINNAVALITSUS | |
ISTUNGI PROTOKOLLI KANTAV OTSUS | |
Tartu |
12. aprill 2019. a. nr LV-IP-0068 |
Informatsioon linnavolikogu revisjonikomisjonile välireklaami korraldamisest Tartu linnas |
KUULATI: | Reno Laidre ettekannet |
OTSUSTATI: |
1. esitada informatsioon linnavolikogu revisjonikomisjonile;
2. ettekandjaks revisjonikomisjonis määrata abilinnapea Reno Laidre. |
Juhataja: | |
Protokollija |
1. Informatsioon reklaamimaksu kogumise kohta
Reklaamimaksu kehtestamise õiguslik alus tuleneb kohalike maksude seadusest (KoMS) (§ 2 ja § 10), mis sätestab reklaamimaksuga maksustamise võimalikud piirid, muudes küsimustes laieneb kohalike maksude menetlusele eriseadusena maksukorralduse seadus (MKS).
Reklaamiga seonduvat reguleerib lisaks reklaamiseadus (RekS). Reklaamiseadus annab reklaami mõiste, samuti määratleb selle, mida ei käsitleta reklaamina.
Reklaamimaksu määruses on ära reguleeritud, milline reklaam on maksustatud, milline on maksumäär ning kuidas toimub maksu deklareerimine ja tasumine.
Reklaamimaksu objektiks on asustusüksuse Tartu linn territooriumile paigaldatud reklaam. Linnas on kaks maksu piirkonda. Kesklinna piirkonnas on maksumääraks 45 senti 1 m2 eest ööpäevas ning ülejäänud linnas 31 senti 1 m2 eest ööpäevas.
Tartu linnas on reklaamimaksust vabastatud:
1) reklaam pindalaga kuni 0,5 m2 (kaasa arvatud);
2) reklaam hoone vaateaknal ja uksel;
3) lasteaia, lastehoiu, üldharidus- ja huvikooli, teatri, kino, muuseumi, näituse, kultuuri-, spordi- ja heategevusliku ürituse reklaam;
4) kultuuri-, spordi- ja heategevusliku ürituse toimumise kohas ja toimumise ajal selle ürituse sponsori reklaam;
5) müügikoha hooajalise laienduse inventaril ja hooajalise müügikoha kujunduses kasutatav reklaam;
6) reklaamiseaduse kohaselt reklaamina mittekäsitatav majandus- ja kutsetegevuse koha tähistus, mis on paigaldatud kinnistule, kus majandus- ja kutsetegevuse koht asub;
7) kinnistule, millel toimub ehitamine, ehitamise ajaks paigaldatud ehitustöid tegeva ettevõtja nimi või kaubamärk.
2018. aastal esitati 178 maksumaksja poolt 809 reklaamimaksu deklaratsiooni ja linna eelarvesse laekus reklaamimaksu 432,6 tuh eurot ja eelarve täideti 97%.
Linna suurimateks reklaamimaksu maksjateks olid:
JCDecaux Eesti OÜ 40,6 tuh eurot
Selver AS 36,5 tuh eurot
Kaubamaja AS 30,1 tuh eurot
AS Prisma Peremarket 22,3 tuh eurot
Circle K Eesti AS 21,7 tuh eurot
Rimi Eesti Food AS 20,6 tuh eurot
Linna Ekraanid OÜ 14,7 tuh eurot
Kesko Senukai Eesti AS 13,3 tuh eurot
Tartu Kaubamaja Kinnisvara AS 13,1 tuh eurot
Need üheksa maksumaksjat maksid kokku 212,9 tuh eurot, see on ca 50% kogu laekumisest. Teine 50 % maksust laekub 169 ettevõttelt.
2. Informatsioon reklaamikandjate kohta
Tartu linnale kuuluva maa üürile andmiseks reklaamikandjate paigaldamiseks sõlmitud lepingud:
1. JCDecaux Eesti OÜ
Leping nr. 4600 (10 tk) 01.08.2018 – 01.09.2018, pikendatud kuni uue maa üürile andmise enampakkumise läbiviimiseni.
Leping nr. 5391 (31 tk) 01.09.2014 – 31.08.2024
2. Megameedia Grupp OÜ
Leping nr. 0670 (7 tk) 02.02.2015 – 01.02.2025
3. Clear Channel Estonia OÜ
Leping nr. 3565 (18 tk) 01.03.2012 – 28.02.2017, pikendatud kuni uue maa üürile andmise enampakkumise läbiviimiseni.
Lisaks kuuluvad linnale 9 betoonist kuulutusetulba (reklaamtulpa) ja skulptuur „Kultuurilaev“ mida haldab Tartu Reklaamteenused OÜ. Lepingu tähtaeg: 01.01.2017–31.12.2019.
Koostamisel on lähteülesanded uute maa üürile andmise enampakkumiste konkursside korraldamiseks. Sellega lõpevad kahe reklaamifirma ajutiselt pikendatud lepingud. Lisaks piilarite ja reklaamtahvlitele kaalutakse läbi viia ka digireklaamide enampakkumise konkursi korraldamine.
Koostöös linnamajanduse osakonna liikluskorraldusteenistuse ning linnaplaneerimise ja maakorralduse osakonna inseneriteenistusega on käimas seniste asukohtade üle vaatamine ning sobimatute asemele uute leidmine ja analüüsimine.
Reklaamikandjatele uute asukohtade otsimisel arvestatakse ka välimeedia ettevõtete soovidega. Arhitektuuri ja ehituse osakond on kohtunud ning küsinud tagasisidet mitmelt välimeedia ettevõttelt, sealhulgas JCDecaux Eesti OÜ, Megameedia Grupp OÜ, Clear Channel Estonia OÜ, Digiekraanid OÜ ja Linnaekraanid OÜ esindajatelt. Eelkõige olid vaatluse all tuleviku tehnoloogia võimalused ja võimalikud kvaliteedid.
Tagasisidest joonistus välja, et nõudlus digiekraanide järele on olemas ning üksmeelel ollakse staatiliste lahenduste (nö digiplakatite) osas. Ühtlasi joonistus välja suur huvi pakkuda lahendusi, mis on tehnoloogiliselt kõrgetasemelised ja sellest tulenevalt hea resolutsiooniga, hästi kohanduva valgustugevusega, aidates vältida valgusreostuse ohtu. Reklaami kujundusel ei soovita luua vilkuvaid, sähvivaid või ehmatavaid animatsioone, soovitakse vältida suuri kontraste või värvigamma erinevusega taustavahetust.
Igapäevase töö paremaks haldamiseks on loodud kaardirakendus, kuhu on ära märgitud kõik Tartu linna territooriumile üürile andmise lepingu alusel paigaldatud reklaamikandjad.
Igapäevaselt kooskõlastab arhitektuuri- ja ehituse osakond erinevaid reklaamikandjaid (bännerid, reklaamipostid, -tahvlid, treilerid jms). Aastal 2018 kooskõlastati 112 reklaamikandja lahendust.