EELNÕU
TARTU LINNAVALITSUS |
KORRALDUS |
|
Tartu
|
08. märts 2019. a. nr LV-K-0257 |
Osalemine projektis "Play: a gateway to learning" |
Võttes aluseks Tartu linnavara eeskirja § 9 lg 1 ja lg 3, Tartu Linnavalitsus
o t s u s t a b:
1. Kiita heaks osalemine partnerina projektis "Play: a gateway to learning", mis esitatakse rahastamiseks Erasmus+ programmi "Üldhariduse valdkonna koolidevahelised koostööprojektid" raames.
2. Projekti heakskiitmisel omafinantseering puudub.
3. Määrata projekti koordinaatoriks Tartu Raatuse Kooli direktor Toomas Kink, kes omab punktis 1 nimetatud projekti raames Tartu linna nimel allkirjaõigust.
4. Korraldus jõustub ...
Õiend
Tartu Linnavalitsuse korralduse eelnõu "Osalemine projektis "Play: a gateway to learning" " juurde
Projekti nimi ja number
VP-19-0032 - Play: a gateway to learning -
Lühikokkuvõte
Inimesed on oma loomult motiveeritud mängima. Sellele motivatsioonile tugineb mängupõhine kooliõppeprogramm, kasutades mängimist kui õppimise konteksti. Teadusuuringud on näidanud, et mängu- ja draamapõhine õpe parandab õpilaste akadeemilisi ja arengulisi õpitulemusi. See on eriti oluline 21. sajandil ja kaheksa Eesti ja teiste Euroopa riikide õppekavade preambulas oleva üldpädevuse saavutamise osas.
Eesmärk ja alleesmärgid
Iseseisev, motiveeritud ja ajas jätkusuutlik ja ennastjuhtiv õppija, kes on huvitatud maailmast, on ettevõtlik, kriitiliselt mõtlev ja elus hakkama saav. Kitsam eesmärk on tekitada õpilastes eduelamusi, õpetades neile asjakohaseid oskusi läbi mänguliste õppemeetodite.
Tegevused
Tahame töötada kolme olulise tasandi integreerimisega - õppimise, kasvatamise ja mängimise vaheliste seostega. Mängimine on inimkonna oluline osa, sest meie aju eksperimenteerib mängimise ajal abstraktsete mõistetega . Iga elav inimene on "homo ludens" ja elu jooksul inimesed, kes tahavad mängida, ei ole ainult rohkem õnnelikud, vaid nad kasutavad ka rohkem ära oma aju potentsiaali. Selles projektis tahame uurida erinevaid viise, kuidas kasutada „mängimist“, et motiveerida ja tõhustada laste kognitiivsete ja sotsiaal-emotsionaalsete oskuste kasvu. Projekti käigus viiakse osalevate riikide koolides läbi rida õppimis- ja koolitustegevusi ning rahvusvahelisi mobiilsusnädalaid.
Tulemused
Positiivset mõju loodame näha järgmiste faktorite osas:
- õpilaste baasoskuste areng läbi mängu
- ja draamaõppe meetodite kasutamise
- sotsiaalsed oskused
- koostööoskused
- õpimotivatsioon
- ettevõtlikkus
- infotehnoloogilised oskused
- probleemilahendamise oskus
- kreatiivsus
- enesekindlus ja väljendusoskus
- julgus võtta vastu otsuseid
- ühiskondlike protsesside mõistmine
- analüütiline mõtlemine
- vabanemine eelarvamustest
- enesega rahulolu, positiivne minapilt
- kriitiline mõtlemine, otsuste langetamise oskus
- võõrkeeleoskus
- tunnetega toimetulek
- teadlikkus Euroopa kodanikuks olemisest
- innovaatilisi õppemeetodeid kasutavad õpetajad
- koolide senise kogemuse ja oskusteabe jagamine
- avastus- ja probleemõppe, mängu- ja draamaõppe elemente sisaldavate õppemeetodite senisest efektiivsem kasutamine osalevate koolide õpetajate poolt
- suurenenud Euroopa ühtekuuluvustunne ja erinevate kultuuride aktsepteerimine
Eelarve
Projekti (Tartu linna) kogumaksumus 33000 eurot
Tartu linna kaasfinantseering 0 eurot
Toetus Tartu linnale 33000 eurot
Sildfinantseerimise vajadus
Jah
Eelarve peamiste kululiikide lõikes
Rahvusvaliste õppimis- ja õpetamistegevuste reisi- ja elamiskulud: 27000 EUR
Projekti elluviimise kulud: 6000 EUR
Rahastaja
YIA-BEFR - BIJ - Bureau International Jeunesse (BIJ) (Belgia), Erasmus+ KA229 - School Exchange Partnerships
Partnerid
Projekti juhtpartner ja tema kontaktid: Don Boscocollege Kortrijk (Don Boscolaan 30, Kortrijk 8500, Belgium/Belgia, Ignace Tanghe, +32487484026)
Projekti (Tartu linna) koordinaator: Toomas Kink, Tartu Raatuse Kooli direktor
Projektijuht ja tema kontaktandmed: Rene Leiner Tartu Raatuse Kooli õppearendusjuht (rene.leiner@raatuse.tartu.ee, tel: +3725265395)
Projekti meeskonnaliikmed ja nende tööülesanded: Tartu Raatuse Kooli õpetajad, Rene Leiner - projekti tehniline koordinaator, Kadri Kosk - projekti pedagoogiline koordinaator.
Partnerid: Liminganlahden yhtenäiskoulu (Soome), Agrupamento de Escolas Alexandre Herculano (Portugal)
Projekti seos linna arengudokumentidega
Tartu linna arengustrateegia "Tartu 2030", Tartu linna arengukava aastateks 2013-2020, Tartu Raatuse Kooli arengukava 2017-2020
Tähtajad
Projekti esitamine: 21.03.2019
Projekti elluviimine: 1.09.2019 - 31.08.2021