TARTU LINNAVALITSUS | |
KORRALDUS | |
Tartu |
28. märts 2018. a. nr LV-K-0344 |
Tartu linn, Metshaldja tn 10 krundi kooskõlastamine soojussüsteemi puuraugu asukohana |
26.03.2018. a esitati Tartu Linnavalitsusele taotlus Tartu linn, Metshaldja tn 10 krundi kooskõlastamiseks soojussüsteemi puuraugu (edaspidi soojuspuuraugu) asukohana.
Ehitusseadustiku § 124 lõike 1 kohaselt peab puurkaevu või -augu rajamist kavandav isik kooskõlastama rajatava puurkaevu või -augu asukoha kohaliku omavalitsuse üksusega. Ehitusseadustiku § 124 lõike 2 kohaselt arvestab kohaliku omavalitsuse üksus puuraugu asukoha kooskõlastamisel üld- ja detailplaneeringut, kohaliku omavalitsuse ühisveevärgi ja -kanalisatsiooni arengukava ning vee-ettevõtja olemasolevaid teeninduspiirkondi.
1. Üldplaneering
Tartu linna üldplaneeringu kohaselt peab energiatootmise fookus Tartus olema kaugküttel ning samuti tuleb luua võimalusi primaarenergia kasutust ja lokaalseid heitmeid vähendava ja taastuvatel allikatel põhineva energia tootmiseks.
Metshaldja tn 10 ei asu kaugkütte piirkonnas. Üldplaneeringu seletuskirja punkti 13.8.1 ja joonise nr 14 Maasoojuse kasutamine kohaselt asub krunt maasoojussüsteemide sobivusalal.
2. Detailplaneering
Alal kehtib 10.05.2001. a kehtestatud Vana-Ihaste I ehitusjärjekorra I etapi detailplaneering, soojuspuuraukude rajamist nimetatud detailplaneering ei käsitle.
3. Tartu linna ühisveevärgi ja -kanalisatsiooni arendamise kava aastateks 2016-2030
Tartu linna ühisveevärgi ja -kanalisatsiooni arendamise kava aastateks 2016-2030 üheks olulisemaks eesmärgiks on säilitada põhjavee hea seisund ning tagada põhjaveevarude säästlik kasutamine. Samuti näeb ühisveevärgi ja -kanalisatsiooni arendamise kava ette jätkata Tartu linna veevarustust põhjavee baasil.
Soojuspuuraukude rajamise osas sätestab arendamise kava järgmist: Tartu Linnavalitsus tellis 2012. aastal aktsiaseltsilt Maves uuringu "Geotermilise energia kasutamise võimalused Tartus", mille eesmärgiks oli analüüsida soojuspuurkaevude ja -aukude rajamise ja kasutamisega seonduvat keskkonnamõju. Uuringust nähtub, et soojuspuuraukude rajamine linnas on teatud tingimustel võimalik ja keskkonnaohutu, kui asukoha valikul, projekteerimisel ja soojuspuuraukude hooldamisel kinni pidada erinevatest uuringus kirjeldatud piirangutest ja soovitustest. Asukoha piirangud tulenevad eelkõige põhjavee kaitstusest ja põhjavee kasutusest ühisveevarustuses.
4. Vee-ettevõtja olemasolevad teeninduspiirkonnad
Tartu linna asustusüksuses on vee-ettevõtjaks määratud aktsiaselts Tartu Veevärk, kelle teeninduspiirkonnaks on asustusüksus Tartu linn.
Metshaldja tn 10 krundile kavandatava puuraugu kaudu põhjavee pumpamist ei kavandata. Metshaldja tn 10 krundile ei ulatu veehaarete sanitaarkaitsealad.
Võttes aluseks kohaliku omavalitsuse korralduse seaduse § 30 lg 1 p 2, ehitusseadustiku § 124 lg 3, Tartu Linnavolikogu 21.05.2015. a määruse nr 69 "Ehitusseadustikus sätestatud ülesannete delegeerimine" § 1 lg 1 ja arvestades Tartu Linnavolikogu 14.09.2017. a otsusega nr 494 kehtestatud Tartu linna üldplaneeringu punkti 13.8.1 ja ASi MAVES uuringut „Geotermilise energia kasutamise võimalused Tartus“ ning kinnistu omaniku taotlust, Tartu Linnavalitsus
o t s u s t a b :
1. Kooskõlastada Metshaldja tn 10 krunt rajatava kinnise soojussüsteemi puuraugu asukohana järgmistel tingimustel:
1.1. soojuspuuraugu rajamiseks koostatakse ehitusprojekt ettevõtja poolt, kellel on hüdrogeoloogiliste tööde tegevusluba soojussüsteemi puurkaevude ja -aukude projekteerimiseks. Projekti koostamisel lähtuda keskkonnaministri 09.07.2015. a määruses nr 43 "Nõuded salvkaevu konstruktsiooni, puurkaevu või -augu ehitusprojekti ja konstruktsiooni ning lammutamise ja ümberehitamise ehitusprojekti kohta, puurkaevu või -augu projekteerimise, rajamise, kasutusele võtmise, ümberehitamise, lammutamise ja konserveerimise korra ning puurkaevu või -augu asukoha kooskõlastamise, ehitusloa ja kasutusloa taotluste, ehitus- või kasutusteatise, puurimispäeviku, salvkaevu ehitus- või kasutusteatise, puurkaevu või -augu ja salvkaevu andmete keskkonnaregistrisse kandmiseks esitamise ning puurkaevu või -augu ja salvkaevu lammutamise teatise vormid" sätestatud nõuetest;
1.2. soojuspuuraugu täpse asukoha määramisel lähtutakse Tartu linna üldplaneeringu punktis 13.8.1 ja joonisel nr 14 Maasoojuse kasutamine sätestatud nõuetest ja tingimustest;
1.3. soojuspuuraugu projekteerimisel arvestatakse Narva veepidemega. Puuraugu sügavus peab olema väiksem Narva veepideme lasumissügavusest;
1.4. soojuskandevedelikuna kasutatakse keskkonnaohutuid aineid;
1.5. projekteerimise aluskaardiks võtta aktualiseeritud (olemasolevat situatsiooni, sh tehnovõrke tõeselt kajastav) digitaalselt mõõdistatud geodeetiline alusplaan täpsusastmega M 1:500, kus on esitatud andmed koostaja kohta (ettevõtja nimi, litsentsi nr, töö nr) ja mõõdistamise aeg. Geodeetiline alusplaan peab olema registreeritud linnaplaneerimise ja maakorralduse osakonna geodeesiateenistuses;
1.6. ehitusprojekt esitada digitaalselt Tartu Linnavalitsusele koos ehitusloa taotlusega menetlemiseks ehitisregistri www.ehr.ee kaudu. Ehitusprojektide vormistamisel järgida juhendit „Ehitusprojekti dokumentide vormistamise nõuded ehitusloa elektroonilisel taotlemisel“. Juhendiga saab tutvuda internetis aadressil: https://www.mkm.ee/sites/default/files/juhend_-_ehitusprojekti_digivormistamine_ehitusloa_taotlemisel_10.02.2015.pdf
2. Korraldus jõustub taotlejale teatavakstegemisest.
3. Käesoleva korralduse peale võib esitada Tartu Linnavalitsusele vaide haldusmenetluse seaduses sätestatud korras 30 päeva jooksul arvates korraldusest teada saamise päevast või päevast, millal oleks pidanud korraldusest teada saama või esitada kaebuse Tartu Halduskohtule halduskohtumenetluse seadustikus sätestatud korras 30 päeva jooksul arvates korralduse teatavakstegemisest.
Linnapea | |
Linnasekretär |