Tartu Linnavalitsuse arhitektuuri ja ehituse osakonnale on esitatud ehitusloa taotlus ja arhitektuurne põhiprojekt Kalda tee 41 // 43 Tartu Annelinna keskuse laiendamiseks. Vastavalt ehitusprojektile laiendatakse olemasolevat Annelinna keskust hoone põhjaküljele uue lisanduva hoonemahu näol, millesse on projekteeritud spordiklubi ja kaubanduspinnad. Hoone korpuste ühendamiseks on ette nähtud teraskonstruktsioonidel varikatus ja jalgrataste varjualune.
Tänasele Kalda tee 43 katastriüksusele jääb osaliselt Kalda tee pehme koeratubaka püsielupaik (keskkonnaregistri kood PLO1000683). Lisaks jäävad hoone laiendusele ja parkla alale III kategooria kaitsealuse liigi ahtalehine angelhein (Thalictrum lucidum) kasvukohad (KLO9312794, KLO9331132, KLO9331133). Kalda tee pehme koeratubaka püsielupaiga piiride muutmise tulemusena püsielupaigast välja jääva ala arendamisel, kus kasvavad kaitsealused III kaitsekategooria taimeliigid, tuleb arvestada looduskaitseseaduse § 55 lõigetega 7 ja 8. Tegevuste elluviimine sel alal on võimalik üksnes looduskaitseseaduse § 58 lõigete 5 ja 6 alusel ning Keskkonnaameti loal. Püsielupaiga piir, mida ületades ei tohi ehitus- ja arendustegevust toimuda, on märgitud projekti asendiplaanile ning ehitusprojekt saadetud Keskkonnaametile kooskõlastamiseks. Keskkonnaametil ei ole vastuväiteid ehitusloa väljastamisele, kuid tuleb arvestada, et tegevuste elluviimine Kalda tee 43 kinnistul II ehitusetapis on võimalik üksnes looduskaitseseaduse § 58 lõigete 5 ja 6 alusel ning Keskkonnaameti loal. Samuti arvestada, et ehitustööde I etapis ei ole kraavi puhastustööde käigus lubatud kraavi süvendamine.
Kinnistul on kogu ehitustegevus jagatud ehitusprojekti alusel kahte etappi:
a) etapp I – etapi raames rajatakse uue hoonemahu tarvis vajalikud kommunikatsioonid, hoone spordiklubi osa, hoonetevaheline parkimisala ning teostatakse kinnistu maaparanduse – ja kraavide puhastustööd (kraavide täiendav süvendamine ei ole lubatud);
b) etapp II – etapi raames teostatakse ehitustööd alles parast Keskkonnaameti ja ekspertiisis välja toodud nõuete täitmist ja täiendava kooskõlastuse saamist.
Ehitusprojektiga kinnitatakse, et juhul kui teostatud ekspertiisi hinnangust tulenevalt ei ole II etapi elluviimine võimalik, tuleb muuta ehitusprojekti ning taotleda kohalikult omavalitsuselt uus ehitusluba.
Võttes aluseks kohaliku omavalitsuse korralduse seaduse § 30 lg 1 p 2 ja ehitusseadustiku § 3 lg 3, § 39 lg 1 ja Tartu Linnavolikogu 28.06.2017. a määruse nr 140 "Ülesannete jaotus ehitamise ja planeerimise korraldamisel Tartu linnas" § 10 lg 3, ruumiandmete seaduse § 43 lg 1 ja lg 2 p 3, § 47, § 48 lg-d 1 ja 4, § 51 lg 1, § 54 lg-d 1 ja 2, § 55 lg-d 1 ja 2, § 57 lg 1 p-d 1-2, Vabariigi Valitsuse 8. oktoobri 2015. a määruse nr 103 "Aadressiandmete süsteem", Tartu Linnavolikogu 19. jaanuari 2012. a määruse nr 55 "Volituste andmine ruumiandmete seaduses sätestatud ülesannete täitmiseks" § 3 ning võttes arvesse kinnistu omaniku avaldust, Tartu Linnavalitsus