EELNÕU
TARTU LINNAVALITSUS |
ISTUNGI PROTOKOLLI KANTAV OTSUS |
|
Tartu
|
14. september 2017. a. nr LV-IP-0200 |
Linnavolikogu otsuse "Loa andmine riigihanke "Erivajadusega isikute
sotsiaaltransporditeenus" korraldamiseks" esitamine |
Võttes aluseks kohaliku omavalitsuse korralduse seaduse § 22 lg 1 p 8, kohaliku omavalitsuse üksuse finantsjuhtimise seaduse § 28 lg 3 ja Tartu linnavara eeskirja § 51 lg 2, Tartu Linnavolikogu
o t s u s t a b:
1. Lubada linnavalitsusel korraldada riigihange erivajadustega isikutele sotsiaaltransporditeenus tellimiseks perioodil 2018-2019.
2. Otsus jõustub viiendal päeval pärast vastuvõtmist.
Õiend
Tartu Linnavalitsuse istungi protokolli kantava otsuse eelnõu "Linnavolikogu otsuse "Loa andmine riigihanke "Erivajadusega isikute
sotsiaaltransporditeenus" korraldamiseks" esitamine " juurde
Riigihanke menetlemiseks on dokumendiregistris algatatud asi: RH-17-099.
Hanke läbiviimiseks kasutatakse avatud hankemenetlust.
Tartu linnas reguleerib erivajadustega isikutele sotsiaaltransporditeenuse osutamist 12.11.2015 määrusega nr 96 kehtestatud "Sotsiaaltransporditeenuse osutamise kord".
Teenust osutatakse raske või sügava liikumis- ja nägemispuudega tartlastele, kes puudest tingituna ei saa kasutada ühistransporti. Hanke sisuks on liikumis- ja nägemispuuetega inimeste transpordi korraldamine väikesõidukitega Tartu linnas. Sõitja tasub 1/3 sõidu maksumusest, ülejäänu tasutakse linna eelarvest.
Kehtival hankeperioodil 2016-2017 sooritatakse aastas ligikaudu 16 600 tuhat sõitu, keskmiselt sõidetakse aastas 74 000 kilomeetrit. Aastateks 2016-2017 sõlmitud hankelepingu alusel osutab teenust OÜ Tartaline. Kehtiva lepingu rahaline maht on 250 000 eurot ilma käibemaksuta.
Tabel 1
Invatakso teenuse hinnad 2016 - 2017 hankeperioodil.
Hinnakomponent | Hind aastal 2016 eurodes
Hind käibemaksuta | Hind aastal 2017 eurodes
Hind käibemaksuta |
Teenuskilomeetri hind | 0,7 | 0,7 |
Sõidu alustamise tasu
(sellest taksomeetri alusel) | 5
3 | 6
3 |
Tasu ühe seisutunni eest | 15,00 | 15,00 |
Ratastoolis kliendi saatmine ja abistamine tunnitasu | 15,00 | 15,00 |
Kiirusenäit, mille juures minnakse kilomeetritariifilt üle ajatariifile | 21,43 | 21,43 |
Pakkumuse hind kokku käibemaksuta | 120 000,00 | 130 000,00 |
Võrreldes 2014-2015 hankeperioodiga on 2016-2017 kehtival hankeperioodil teenuse kasutajate hulk vähenenud seoses sotsiaaltransporditeenuse vajaduse ümberhindamistega 2016. aastal, kuid suurenenud on klientide hulk, kes vajavad täiendavalt sõite seoses töövõimereformi rakendumisega. Samuti on suurenenud ühe kasutaja poolt keskmiselt läbisõidetud teenuskilomeetrite arv. Käesoleval ajal on teenuse kasutajate nimekirjas 935 inimest, neist igapäevaseid aktiivseid kasutajaid on umbes 615. Aastatel 2014-2015 oli teenusel 1100 inimest. Teenuse kasutajate hulka on vähendanud ka madalapõhjalise ühistranspordi kasutuselevõtt Tartu linnas, samuti isikliku abistaja teenuse areng ja mahtude tõstmine.
Hanke tingimustega täpsustatakse nõuet, et kõikide teenuse saajate abistamise kohustus on eelduslik kõikide sõitude puhul. Teenuse kasutajatele on linnavalitsuse poolt 2015. a kehtestatud doteeritavate sõitude piirmäär kvartalis 50 eurot. Raviprotseduuridel osaleja saab taotleda täiendavat piirmäära, lisaks on täiendav piirmäär ka tööl käivatele puuetega inimestele ning muudel juhtudel kaalutlusotsuste korral.
Arvestades neid olulisemaid muudatusi, mis peaksid tagama nii teenuse kvaliteedi kui mahu tõusu, planeerime riigihankega ostetava teenuse aastaseks mahuks orienteeruvalt 175 000 eurot koos käibemaksuga ehk kokku kaheks aastaks orienteeruvalt 350 000 eurot koos käibemaksuga.
Uue hanke perioodiks planeeritakse kuni 2 aastat. Euroopa Sotsiaalfondi vahenditest kavatsetakse kohalike omavalitsuste sotsiaaltranspordi arendamist toetada. Käesolevaks ajaks vastava meetme detailset kirjeldust veel ei ole. ESF vahendite taotlemisel ja nende saamisel võib osutuda vajalikuks teenuse hankeleping lõpetada või muuta ning teenust osutada muudel alustel. Selleks näeme hankelepingu projektis ette võimaluse leping lõpetada 6 kuulise etteteatamise ajaga.