EELNÕU
TARTU LINNAVALITSUS |
ISTUNGI PROTOKOLLI KANTAV OTSUS |
|
Tartu
|
24. august 2017. a. nr LV-IP-0194 |
Tartu Linnavolikogu määruse "2017. a huvihariduse ja huvitegevuse toetus" eelnõu esitamine |
Määrus kehtestatakse kohaliku omavalitsuse korralduse seaduse § 22 lõige 1 punkti 5 alusel ning arvestades noorsootöö seaduse § 151 kohaselt antava toetuse kasutamise reegleid.
§ 1. Määruse reguleerimisala
Määrus reguleerib 2017. a noorsootöö seaduse § 151 ja riigieelarve seaduse kohaselt Tartu linnale eraldatud toetuse kasutamist Tartu Linnavalitsuse 11. juuli 2017. a korraldusega nr 702 „Tartu linna 2017. aasta huvihariduse ja huvitegevuse kava kinnitamine“ kinnitatud Tartu linna 2017. aasta huvihariduse ja huvitegevuse kavas nimetatud kitsaskohtade 2 ja 3 lahendamiseks planeeritud 2017. a tegevuste realiseerimiseks.
§ 2. Toetuse andmise eesmärgid
Toetuse andmise eesmärgid on:
1) suurendada uuenduslike huvialade ja metoodikate hulka huvitegevuses ja -hariduses,
2) suurendada võimalusi ning osalust huvitegevuses ja -hariduses loodus-, tehnika- ja täppisteaduste (LTT) valdkonnas.
§ 3. Toetatav tegevus
(1) Eesmärgi saavutamiseks antakse toetust eesmärgi täitmiseks vajaliku tegevuse (tegevus) elluviimise vahendite soetamiseks.
(2) Tegevus, mille elluviimiseks toetuse abil vahendeid võib soetada on:
1) innovaatiliste huviringide või huvikooli õppe- või ainekavade käivitamine ja läbiviimine;
2) uuenduslike metoodikate kasutuselevõtt olemasolevates huviringides või huvikooli õppe- või ainekavades;
3) LTT valdkonna huviringide või huvikooli õppe- või ainekavade käivitamine ja läbiviimine;
4) LTT valdkonna olemasolevate huviringide või huvikooli õppe- või ainekavade alusel toimuva õppetöö parendamine.
(3) Käesoleva paragrahvi lõikes 2 nimetatud tegevus peab olema suunatud 7-19aastastele noortele ning toimuma süsteemselt (reeglina iga nädal) ja juhendatult.
(4) Toetatavaks tegevuseks ei ole põhikooli ega gümnaasiumi riikliku õppekava kohane õppeaine või kursus sõltumata kursuse läbiviijast.
§ 4. Toetuse kogumaht ja toetus suurus ühe taotluse kohta
(1) Käesoleva määruse kohaselt antava toetuse kogumaht on 140 000 eurot.
(2) Toetuse suurus ühe taotluse kohta on 1000 kuni 8000 eurot.
(3) Üks taotleja võib esitada mitu taotlust, kui soovitakse ellu viia mitu tegevust, mis eeldavad erinevaid vahendeid.
§ 5. Taotleja
Toetust saab taotleda sama juriidiline isik, kes saab toetust taotleda Tartu Linnavolikogu 10. juuni 2010. a määruse nr 11 "Eraõiguslikele spordiklubidele ja spordikoolidele toetuse andmise kord", Tartu Linnavolikogu 30. juuni 2011. a määruse nr 38 "Kultuuriühingutele ja noorte huvitegevuse ühingutele toetuse andmise kord" ja Tartu Linnavolikogu 30. juuni 2011. a määruse nr 39 "Erahuvikoolidele toetuse andmise kord" kohaselt ning Tartu Linnavalitsuse hallatav asutus.
§ 6. Toetuse taotlemine ja taotluse läbivaatamine
(1) Toetuse taotlus esitatakse kultuuriosakonnale hiljemalt 5. oktoobril 2017. a.
(2) Kultuuriosakond kontrollib esitatud taotluse nõuetekohasust ning taotleja nõuetele vastavust.
(3) Kui kontrollimise käigus tehakse kindlaks, et taotlus ei vasta käesolevas määruses sätestatud nõuetele, jäetakse taotlus läbi vaatamata.
§ 7. Taotluse sisu
(1) Taotlus esitatakse kultuuriosakonnale Tartu linna eelarvest sihtotstarbeliste toetuste taotlemise ja menetlemise infosüsteemi kaudu.
(2) Taotlus peab sisaldama järgmiseid andmeid:
1) taotleja nimi, registrikood või registreerimisnumber;
2) taotleja esindaja nimi ja isikukood;
3) taotleja pangarekvisiidid (v. a Tartu Linnavalitsuse hallatava asutuse puhul);
4) tegevuse nimetus;
5) tegevuse kirjeldus, milleks vahendeid soetatakse, ning ajakava, sealhulgas teavitusplaan;
6) tegevuse vajalikkuse põhjendus;
7) taotleja prognoos tegevuses osalejate arvu kohta;
8) taotleja pädevuse kirjeldus, sealhulgas viide pädevust tõendavatele allikatele või pädevust tõendavad dokumendid;
9) taotleja kavand tegevuse jätkusuutlikkuse tagamiseks;
10) tegevuse elluviimiseks soetatavate vahendite nimekiri ning hinnapakkumus;
11) soetatavate vahendite kogumaksumus ja taotletava toetuse suurus.
§ 8. Toetuse kasutamine
Toetuse taotlemisel nimetatud tegevus tuleb ellu viia ajavahemikul 1. november 2017. a – 1. juuni 2018. a, sh taotluses nimetatud vahendid peavad olema soetatud 2017. a pärast 1. novembrit.
§ 9. Taotluse hindamise kriteeriumid
Taotlusi hinnatakse järgmiste kriteeriumite järgi:
1) kavandatava tegevuse tulemused toetavad pikaajaliselt Tartu linna 2017. aasta huvihariduse ja huvitegevuse kavas nimetatud kitsaskoha 2 või 3 lahendamist;
2) kavandatav tegevus on loogiline ja hästi põhjendatud;
3) tegevuse elluviijal on piisav pädevus tegevuse elluviimiseks;
4) tegevuses osalejate arv ja tegevuse kulu on proportsionaalsed;
5) taotletud toetuse suurus on optimaalne soovitud vahendite soetamiseks ning vahendid on seotud kavandatud tegevusega.
§ 10. Taotluse hindaja
Taotlusi hindab kultuuriosakonna juhataja moodustatud komisjon, kuhu kaasatakse linnavalitsuse, valdkonna organisatsioonide ja noorte esindajad.
§ 11. Taotluse hindamine
(1) Taotluse hindamisel antakse taotlusele punkte käesoleva määruse § 9 punktides 1-5 nimetatud kriteeriumite alusel. Iga kriteeriumi eest on võimalik saada maksimaalselt 20 punkti, kokku on võimalik saada ühel taotlusel maksimaalselt 100 punkti.
(2) Iga hindamise komisjoni liige hindab taotlust iseseisvalt andes igale taotlusele iga hindamise kriteeriumi eest punkte. Punkte antakse 5-punktise intervalliga (0, 5, 10, 15 ja 20).
(3) Kõigi komisjoni liikmete ühe taotluse ühele hindamise kriteeriumile antud punktid liidetakse ja jagatakse hindeid andnud komisjoni liikmete arvuga ning saadakse vastava hindamise kriteeriumi eest kujunev punktide arv. Kogu taotluse punktisumma kujuneb kõigi kriteeriumite eest antud punktide liitmisel.
§ 12. Toetuse andmine
(1) Toetuse andmiseks järjestatakse taotlused hindamise tulemusena saavutatud punktide järjekorras kõrgeimast madalamani. Toetust antakse kuni käesoleva määruse § 4 lõikes 1 nimetatud mahus vahendite lõppemiseni alustades kõrgeima punktisumma saanud taotlusest.
(2) Toetuse andmise otsustab käesoleva paragrahvi lõikes 1 nimetatut arvestades linnavalitsus hiljemalt 31. oktoobril 2017. a.
§ 13. Taotluse rahuldamata jätmine
(1) Taotlus jäetakse rahuldamata juhul, kui:
1) taotluses on esitatud valeandmeid;
2) taotlejal on riiklike või kohalike maksude või maksete võlgnevus;
3) taotlejal on muu võlgnevus Tartu linna või Tartu linnaga seotud juriidilise isiku ees;
4) taotleja on 2016. või 2017. aastal rikkunud Tartu linnalt saadud toetuse kasutamise nõudeid või on jätnud 2016. või 2017. aastal Tartu linnalt saadud toetuse kohta aruande esitamata või esitanud puudustega aruande;
5) taotluses nimetatud tegevusi on 2017. aastal Tartu linna eelarvest toetatud;
6) muudel põhjendatud juhtudel.
(2) Taotluse võib jätta rahuldamata, kui taotlus on saanud hindamisel keskmisest oluliselt madalama punktisumma.
(3) Kultuuriosakond informeerib taotlejat taotluse rahuldamata jätmisest.
§ 14. Toetuse väljamaksmine juriidilisele isikule
(1) Toetus makstakse välja eeldusel, et toetuse saajal puudub riiklike ja kohalike maksude või maksete võlgnevus ning muu võlgnevus Tartu linna või Tartu linnaga seotud juriidilise isiku ees ning toetuse saaja on esitanud 2016. ja 2017. aastal Tartu linnalt saadud toetuse kohta nõuetekohase aruande.
(2) Kui toetuse väljamaksmise eelsel kontrollimisel ilmneb käesoleva paragrahvi lõikes 1 nimetatud võlgnevus või asjaolu, et nõuetekohane aruanne on esitamata, on toetuse väljamaksjal õigus toetust mitte välja maksta kuni võlgnevuse likvideerimiseni või võlgnevuse likvideerimiseks kokkuleppe sõlmimiseni või nõuetekohase aruande esitamiseni.
(3) Kui võlgnevust ei likvideerita või aruannet ei esitata määratud tähtajaks, võib toetuse andmise otsuse tegija toetuse andmise otsuse kehtetuks tunnistada.
(4) Toetus makstakse välja pärast toetuse saaja esindaja antud kinnituse laekumist, mille kohaselt toetuse saaja kohustub kavandatud tegevuse ellu viima ja järgima kõiki käesolevas määruses sätestatud nõudeid.
§ 15. Toetuse eraldamine Tartu Linnavalitsuse hallatavale asutusele
Toetuse eraldamiseks Tartu Linnavalitsuse hallatavale asutusele kinnitab asutuse juht, et asutus on valmis kavandatud tegevuse ellu viima ja järgima kõiki käesolevas määruses sätestatud nõudeid, misjärel avab linnavalitsuse rahandusosakond asutusele vastavas summas rahalised vahendid.
§ 16. Toetuse saaja kohustused
Toetuse saaja kohustub:
1) soetama vahendid 2017. a pärast 1. novembrit ja viima läbi tegevuse taotluses lubatud mahus tagades tegevuse jätkumise kuni 1. juunini 2018. a;
2) enne muudatuste tegemist läbiviidavas tegevuses võrreldes taotlusega taotlema muudatuste heakskiitmist kultuuriosakonnalt;
3) tagastama saadud toetuse, kui see jääb osaliselt või tervikuna kasutamata;
4) pidama toetusena saadud raha kohta eraldi arvestust ja kasutama kuludokumentidel vastavat märgistust (v. a Tartu Linnavalitsuse hallatava asutuse puhul);
5) nimetama Tartu linna tegevuse toetajana (v. a Tartu Linnavalitsuse hallatava asutuse puhul);
6) kandma enda andmed huvitegevuse või huvihariduse pakkujana Kultuuriaknasse (v. a üldhariduskool ainult oma kooli õpilastele mõeldud tegevuste puhul);
7) lubama Tartu linnal teha järelevalvet toetuse kasutamise üle;
8) esitama kultuuriosakonnale toetuse kasutamise kohta vahearuande hiljemalt 31. jaanuaril 2018. a ja lõpparuande hiljemalt 30. juunil 2018. a.
§ 17. Aruande esitamine toetuse kasutamise kohta
(1) Toetuse saaja kohustub esitama kultuuriosakonnale toetuse kasutamise kohta vahearuande ja lõpparuande.
(2) Vahearuandes esitatakse:
1) toetuse saaja nimi, registrikood või registreerimisnumber;
2) toetuse saaja esindaja nimi ja isikukood;
3) tegevuse nimetus;
4) Tartu linnalt saadud toetuse suurus, toetuse arvel soetatud vahendite nimekiri, iga vahendi reaalne maksumus ning kõigi vahendite reaalne kogumaksumus;
5) selgitus erinevuste põhjendamiseks, kui taotluses nimetatud ja reaalselt soetatud vahendid või nende maksumus on erinevad.
(3) Lõpparuandes esitatakse:
1) toetuse saaja nimi, registrikood või registreerimisnumber;
2) toetuse saaja esindaja nimi ja isikukood;
3) tegevuse nimetus;
4) tegevuse, ajakava ja teavitusplaani elluviimise ülevaade, sealhulgas kavandatud ja tegeliku tegevuse, ajakava ja teavitusplaani elluviimise erinevuse korral põhjendus;
5) tegevuses osalenute arv, sealhulgas kavandatud ja tegeliku osalejate arvu erinevuse korral põhjendus;
6) hinnang tegevuse õnnestumisele ja mõjule ning jätkusuutlikkusele.
§ 18. Järelevalve
(1) Järelevalvet toetuse kasutamise üle teeb kultuuriosakond, kes võib selleks kaasata erinevate valdkondade eksperte.
(2) Järelevalve käigus kontrollitakse eelkõige toetuse kasutamise sihipärasust ning käesolevas määruses sätestatud ja toetuse saaja taotluses taotleja poolt lubatud kohustustest ja nõuetest kinnipidamist.
(3) Kultuuriosakonnal on õigus nõuda toetuse saajalt kuludokumentide koopiaid, seletuskirju, vahearuandeid, viibida toetatava tegevuse läbiviimise juures, teha päringuid ning muid toiminguid, mis on vajalikud järelevalve eesmärgi täitmiseks.
(4) Kultuuriosakond võib toetuse saajalt toetuse osaliselt või täies mahus tagasi nõuda ja toetuse saaja on kohustatud vastava nõude täitma, kui järelevalve käigus või muul moel ilmneb vähemalt üks järgmistest asjaoludest:
1) toetuse saaja ei kasuta või ei kasutanud toetust sihipäraselt, arvestades käesolevas määruses sätestatud nõudeid ja toetuse saaja taotluses taotleja poolt lubatut;
2) toetuse saaja ei ole esitanud nõuetekohast vahe- või lõpparuannet toetuse kasutamise kohta;
3) toetuse saaja on toetuse kasutamise kohta esitanud valeandmeid;
4) tegevusi ei ole osaliselt või tervikuna lubatud mahus toimunud.
Õiend
Tartu Linnavalitsuse istungi protokolli kantava otsuse eelnõu "Tartu Linnavolikogu määruse "2017. a huvihariduse ja huvitegevuse toetus" eelnõu esitamine " juurde
1. juulil 2017. a hakkasid kehtima olulised muudatused noorsootöö seaduses. Muudatuste kohaselt määratakse riigieelarvest valdadele ja linnadele võimaluse korral täiendav toetus 7–19-aastaste noorte süsteemse ja juhendatud huvihariduse ja huvitegevuse kättesaadavuse ja mitmekesisuse parandamiseks eesmärgiga suurendada nende võimalusi omandada teadmisi, oskusi ja hoiakuid valitud huvialal (edaspidi: huvihariduse ja huvitegevuse toetus). Huvihariduse ja huvitegevuse toetust ei või kasutada kinnisvara ja sõiduvahendite omandamiseks ja kasutusse võtmiseks, hoonete ja rajatiste ehitamiseks ning kinnistute, hoonete ja ruumide majandamiskulude eest tasumiseks. Huvihariduse ja huvitegevuse toetuse kasutamisel peavad vald ja linn lähtuma põhimõttest, et huvihariduse ja huvitegevuse toetusega ei asendata oma eelarvest kaetavaid kulusid. Toetuse saamise eeldusena tuli koostada huvihariduse ja huvitegevuse kava, mille Tartu Linnavalitsus kinnitas Tartu Linnavalitsuse 11. juuli 2017. a korraldusega nr 702 „Tartu linna 2017. aasta huvihariduse ja huvitegevuse kava kinnitamine“.
Tartu linna 2017. aasta huvihariduse ja huvitegevuse kavas toodi välja Tartus lahendamist vajavad kitsaskohad:
1. Hariduslike erivajadustega laste osalus noorsootöös on keskmisest madalam.
2. Uuenduslike huvialade ja metoodikate hulk on vähene.
3. Võimalused ning osalus huvitegevuse ja -hariduses loodus-, tehnika- ja täppisteaduste (LTT) valdkonnas on vähesed.
4. Huvitegevuses osalemise määr on kooliti ebaühtlane.
Mõistagi ei ole nelja kuuga võimalik neid kitsaskohti lõplikult lahendada, küll aga saab realiseerida mõned konkreetsed tegevused, et kitsaskohtade lahendamisega 2018. ja järgmistel aastatel edasi liikuda.
Kogu 2017. a Tartu linnale laekuv huvihariduse ja huvitegevuse toetuse suurus on 167 820 eurot, sellest käesoleva eelnõu kohaselt kuulub jagamisele 140 000 eurot. 2017. aastaks kavandatud tegevused jagunevad kolme gruppi:
1. Vahendite soetamise konkursid (innovaatiliste huviringide avamiseks ja digilahenduste ning uuenduslike metoodikate kasutuselevõtuks; LTT ringide avamiseks) 140 000 eurot;
2. Koolitused (juhendajate pädevuse tõstmiseks hariduslike erivajadustega laste kaasamiseks huvitegevusse ja -haridusse; uute juhendajate ettevalmistamiseks LTT ringide avamiseks) 18 000 eurot;
3. Arendustegevus (koolide huvitegevuse kaardistamise lisamooduli tellimine Tartu haridusteenuste haldamise süsteemi ARNO) 10 000 eurot.
P 1 nimetatud tegevuste realiseerimiseks on vajalik Tartu linnavolikogul kehtestada käesolevas eelnõus esitatud regulatsioon, kuna kohaliku omavalitsuse korralduse seaduse § 22 lõike 1 punkti 5 kohaselt kuulub valla või linna eelarvest toetuse andmise korra kehtestamine linnavolikogu ainupädevusse. Seega on tegemist eelnõuga, millega lahendatakse 2017. a riigilt tuleva huvihariduse ja huvitegevuse toetuse selle osa kasutamine, mis eeldab kolmanda sektori või linnavalitsuse hallatavate asutuste initsiatiivi. Koolituste ja arendustegevuse tarbeks võetakse pakkumused, sest nende puhul on initsitatiiv ja terviklik täpne teadmine Tartu vajadustest linnavalitsusel.
Vahendite soetamise konkurssidel saavad taotlusi esitada nii munitsipaal- kui ka mittetulunduslikud asutused. Konkursside tingimusi on arutatud ca viimase poole aasta jooksul, sh tutvustatud esialgseid tingimusi avalikult spordiringkondadele jt huvilistele avalikul infopäeval-arutelul kevadel. Praeguses õigusakti versioonis olevate täpsustatud tingimuste tutvustused ja arutelud olid 22.08 koolijuhtide kokkusaamisel ning 23.08 kõigile huvitatud mittetulundusühingutele ja munitsipaalasutustele avatud infopäeval, kus oli ca 80 osalejat.
Huvitegevuse ja -hariduse täiendavast toetusest, Tartu linna plaanidest selle kasutamisel ning konkreetsete konkursside tingimustest annab koondülevaate manustatud esitlus.
Huviteg riigiraha konkursid 24.08.2017.ppt