EELNÕU
TARTU LINNAVALITSUS |
ISTUNGI PROTOKOLLI KANTAV OTSUS |
|
Tartu
|
18. august 2017. a. nr LV-IP-0187 |
Tartu Linnavolikogu otsuse "Omavalitsusüksuste ühiselt täidetavate ülesannete
delegeerimine Tartumaa Omavalitsuste Liidule" eelnõu esitamine |
Seoses maavalitsuste tegevuse lõpetamise, nende ülesannete üleandmisega ja 1. jaanuaril 2018. a jõustuva kohaliku omavalitsuse korralduse seaduse § 61 lõike 2 alusel ning arvestades 1. jaanuarist 2018. a jõustuva rahvatervise seaduse § 10 lõikega 1 ja Vabariigi Valitsuse seaduse § 10512 lõikega 2, Tartu Linnavolikogu
o t s u s t a b:
1. Anda 1. jaanuaril 2018. a jõustuva kohaliku omavalitsuse korralduse seaduse 61 lõikes 1 nimetatud omavalitsusüksuste ühiselt täidetava maakonna arengu kavandamise ja selle elluviimise suunamise ülesanne alates 1. jaanuarist 2018. a täitmiseks Tartumaa Omavalitsuste Liidule.
2. Anda 1. jaanuaril 2018. a jõustuva rahvatervise seaduse § 10 lõikes 1 nimetatud kohaliku omavalitsuse üksuse ühiselt täidetavad ülesanded 1. jaanuarist 2018. a täitmiseks Tartumaa Omavalitsuste Liidule.
3. Anda 1. jaanuarist 2018. a maakonna turvalisuse alase koostöö koordineerimine Tartumaa Omavalitsuste Liidule.
4. Anda 1. jaanuarist 2018. a maakonna kultuurikorralduse valdkonna ülesanded Tartumaa Omavalitsuste Liidule.
5. Otsus jõustub viiendal päeval pärast vastuvõtmist.
Õiend
Tartu Linnavalitsuse istungi protokolli kantava otsuse eelnõu "Tartu Linnavolikogu otsuse "Omavalitsusüksuste ühiselt täidetavate ülesannete
delegeerimine Tartumaa Omavalitsuste Liidule" eelnõu esitamine " juurde
1. jaanuaril 2018. a jõustuva kohaliku omavalitsuse korralduse seaduse § 61 lõike 1 kohaselt on omavalitsusüksuste ülesanne ühiselt kavandada maakonna arengut ja suunata selle elluviimist. Sama paragrahvi lõike 2 kohaselt antakse nimetatud ülesanne kõigi maakonna kohaliku omavalitsuse üksuste otsustega täitmiseks kohaliku omavalitsuse üksuste maakondlikule või piirkondlikule liidule, koostöökokkuleppe alusel ühele kohaliku omavalitsuse üksusele või mõnele teisele kohaliku omavalitsuse üksuste käesoleva seaduse § 62 1. ja 2. lõikes nimetatud koostööorganile või omavalitsusüksuste või omavalitsusüksuste liidu asutatud mittetulundusühingule või sihtasutusele. Nimetatud mittetulundusühingule või sihtasutusele ülesande täitmiseks volitamisel ei kohaldata halduskoostöö seadust.
1. jaanuaril jõustuva rahvatervise seaduse § 10 lõike 1 kohaselt on kohaliku omavalitsuse üksuste ühiselt täidetavad ülesanded:
1) elanike tervist, heaolu ja turvalisust toetava elukeskkonna kujundamine;
2) maakonna või piirkonna tervise- ja heaoluprofiili koostamine ning selles sisalduva teabega arvestamine maakonna või piirkondliku arengustrateegia koostamisel;
3) rahvastiku tervist toetavate tegevuste elluviimine ja tervist toetavate teenuste pakkumine maakonnas või piirkonnas vähemalt tervise- ja heaoluprofiilis kajastatud prioriteetsete tervisemõjurite ohjamiseks;
4) riiklike rahvatervisealaste tegevuste toetamine maakonnas või piirkonnas;
5) maakondlikul või piirkondlikul tasandil rahvatervise ja sellega tihedalt seotud valdkondade juhtimiseks vajalike võrgustike loomine ja nende töö korraldamine.
2017. aasta lõpuni koordineeris maakonna turvalisuse koostööd maavanem läbi maakonna turvalisuse nõukogu, mis moodustati maavanema korraldusega. Maakonna ees seisvad turvalisusega seotud ülesanded tulenevad eelkõige Siseturvalisuse arengukavast 2015-2020.
Kultuurivaldkonna kohaliku omavalitsuse üksuste ühiselt täidetavad ülesanded on:
1) maakonna kultuuripoliitika kujundamine ja elluviimine ning maakondlike arengustrateegiate ja teiste maakonna või regiooni arengueeldusi loovate kultuurivaldkonna kavade väljatöötamine, täiustamine ja elluviimine;
2) üleriigiliste laulu- ja tantsupidude maakondliku komisjoni töö korraldamine;
3) koostöö korraldamine kohaliku omavalitsuse üksuste, erinevate kultuuriasutuste ning -organisatsioonide, koolide ja teiste institutsioonidega;
4) maakonna kultuurialase ühistegevuse koordineerimine ja korraldamine;
5) maakonna ja kohaliku identiteedi teadvustamine ning kultuuriajaloolise eripära ja järjepidevuse säilitamine ning kaitsmine;
6) maakonna kultuurisituatsiooni analüüs ja arenguprotsessidele hinnangu andmine;
7) kohalike omavalitsuste ja nende allasutuste, koolide ja teiste institutsioonide nõustamine kultuurivaldkonda kuuluvates küsimustes;
8) kultuuriteabe kogumise korraldamine, analüüsimine, vahendamine ja levitamine.
Ülalnimetatud nelja omavalitsuse ühiselt teostatava ülesande andmine Tartu maakonnas Tartumaa Omavalitsuste Liidule on kõigi Tartu maakonna omavalitsuste poolt põhimõtteliselt heaks kiidetud ja kokku lepitud. Nimetatud ülesannete täitmist rahastatakse riigi poolt Rahandusministeeriumi vastava käskkirja alusel. Tartumaa Omavalitsuste Liidule antava toetuse suurus 2018. a on kokku 216 857 eurot, sellest 166 858 eurot on mõeldud arendustegevusele, 34 418 eurot rahvatervisele ja turvalisusele ning 15 581 eurot kultuuri valdkonnale. Toetuse antakse Tartumaa Omavalitsuste Liidule juhul, kui kõik maakonna omavalitsused võtavad vastu käesoleva otsuse eelnõuga analoogsed otsused.