EELNÕU
TARTU LINNAVALITSUS |
ISTUNGI PROTOKOLLI KANTAV OTSUS |
|
Tartu
|
10. august 2017. a. nr LV-IP-0179 |
Tartu Linnavolikogu määruse "Tartu Linnavolikogu 12. septembri 2013. a määruse nr 98 "Tartu linnavara eeskiri" muutmine" eelnõu esitamine |
Määrus kehtestatakse kohaliku omavalitsuse korralduse seaduse § 22 lõike 1 punkti 6 ja § 34 lõike 2.
§ 1. Määruse muutmine
Tartu Linnavolikogu 12. septembri 2013. a määruses nr 98 „Tartu linnavara eeskiri“ tehakse järgmised muudatused:
1) paragrahvi 2 lõiget 2 muudetakse ja sõnastatakse järgmiselt:
„(2) Linnavara valitsemine on menetlus vara Tartu linnale omandamisel, linnavara valdamisel, kasutamisel ja käsutamisel, linnale kohustuste võtmisel ning linna osalemisel aktsionäri, osaniku, asutaja või liikmena Eestis registrisse kantud aktsiaseltsis, osaühingus, sihtasutuses ja mittetulundusühingus.“
2) paragrahvi 3, 4 ja 5 tunnistatakse kehtetuks;
3) määrust täiendatakse paragrahviga 51 järgmiselt:
„§ 51. Linnavara omandamise ja linnale kohustuste võtmise reeglid
(1) Linnavara omandaja või linnale kohustuste võtja peab järgima linnavara omandamisel või linnale kohustuste võtmisel seaduses või muus õigusaktis ettenähtud reegleid.
(2) Seaduses või käesolevas määruses sätestatud juhul on linnavara omandamiseks või kohustuste võtmiseks vaja linnavolikogu luba.
(3) Üle 20 000 euro väärtusega linnavara omandamiseks või samas mahus linnale kohustuste võtmiseks tuleb sõlmida kirjalik leping, kui muu õigusaktiga ei ole sätestatud teisiti.
(4) Linnale seadusega pandud ülesannete täitmiseks või linnavolikogu poolt võetud ülesannete täitmiseks vajalike asjade ostmiseks või teenuste ja ehitustööde tellimiseks korraldab riigihankeid linnavalitsus.
(5) Linnavalitsus korraldab riigihankeid oma struktuuriüksuste ning linnavalitsuse hallatavate asutuste kaudu.
(6) Riigihangete seaduses nimetatud hankekorra linnavalitsuse struktuuriüksustele ja linnavalitsuse hallatavatele asutustele kehtestab linnavalitsus määrusega.
(7) Linnale seadusega pandud ülesannete täitmiseks või linnavolikogu poolt võetud ülesannete täitmiseks vajalike kohustuse võtmine, milleks ei pea korraldama riigihanget, on lubatud linnavalitsusel, kui kohustuse maht on üle 20 000 euro ilma käibemaksuta, muudel juhtudel on kohustuste võtmine lubatud struktuuriüksuse juhil või hallatava asutuse juhil.
(8) Struktuuriüksuse juht või hallatava asutuse juht võib võtta kohustusi tema juhitavale üksusele eelarves eraldatud vahendite piires.“;
4) paragrahvi 9 muudetakse ja sõnastatakse järgmiselt:
„§ 9. Välisabi vahenditega rahastatavates projektides osalemine
(1) Linn võib osaleda välisabi vahenditega rahastatavas projektis (välisprojekt).
(2) Välisprojektis osalemiseks annab loa linnavolikogu, kui linna rahaline osalus projektis ületab 100 000 eurot.
(3) Välisprojektis osalemise otsustab linnavalitsus korraldusega.
(4) Linnavalitsuse struktuuriüksuse või linnavalitsuse hallataval asutuse juhil on õigus otsustada välisprojektis osalemine, kui välisprojekti kestus ei ületa ühte eelarveaastat ja välisprojekti kogumaksumus ei ületa 20 000 eurot. Koolieelse lasteasutuse, üldhariduskooli ja huvikooli puhul võib projekti kestus ületada eelarveaastat, kuid peab jääma ühe õppeaasta piiresse.
(4) Linnavalitsusel on õigus kehtestada täiendavaid reegleid välisprojektides osalemise kohta.“;
5) määruse §i 11 täiendatakse lõikega 22 järgmiselt:
„(22) Linnavalitsuse hallatavate asutuste müüdavate kaupade ja osutatavate teenuste hinna määrab asutus, kui teenuse hinda ei pea seaduse kohaselt kehtestama linnavalitsus või linnavolikogu.“.
Õiend
Tartu Linnavalitsuse istungi protokolli kantava otsuse eelnõu "Tartu Linnavolikogu määruse "Tartu Linnavolikogu 12. septembri 2013. a määruse nr 98 "Tartu linnavara eeskiri" muutmine" eelnõu esitamine " juurde
Tartu linnavara eeskiri on kehtestatud Tartu Linnavolikogu 12. septembri 2013. a määrusega nr 98 ning vahepealsel perioodil ei ole linnavara eeskirja muudetud.
1. septembril k.a jõustub uus riigihangete seadus (RHS). RHSi muutumisega muutuvad ka riigihangete piirmäärad ning kaob seadusest säte riigihanke korraldamise volitamise kohta. Uue RHSi valguses on mõistlik korrigeerida Tartu linnavara eeskirja 2. peatükki, mis käsitleb linnavara omandamist ja linnale kohustuste võtmist ning linnavara kasutamist.
Eelnõuga tehakse üks vormiline eeskirja muutmise ettepanek (p 1) ning kolm sisulist muutmise ettepanekut (p 2-5).
Esimene sisuline muutmise ettepanek (p 2 ja 3) seisneb seniste Tartu linnavara eeskirja paragrahvide 3-5 kehtetuks tunnistamises ja nende asendamises uue paragrahviga 51, mis võtab kehtetuks tunnistatavate paragrahvide sisu kokku. Uue regulatsiooni kohaselt jääb volikogu endiselt andma lubasid linnavara omandamiseks või linnale kohustuste võtmiseks, kui sellega kaasnevalt võetakse kohustusi tulevasteks eelarveaastateks. Muutub kirjalikku taasesitamist võimaldava lepingu sõlmimise nõude piir, mis viiakse samaks uues RHSs sätestatud piiriga, st kirjalikku taasesitamist võimaldavas vormis leping tuleb sõlmida juhul, kui lepingu maht on üle 20 000 euro ilma käibemaksuta. 20 000 eurot ilma käibemaksuta on ka piir, milleni võib struktuuriüksuse juht eelarveliste vahendite olemasolul iseseisvalt vajalikke kohustusi linnale võtta. Muudel juhtudel teeb otsuse linnavalitsus. Endiselt kehtestab RHSis nimetatud hankekorra linnavalitsus, uue RHSi kohane hankekord on vastu võetud ja jõustus 1. septembril.
Teine sisuline muutmise ettepanek (p 4) puudutab välisprojekte puudutavat regulatsiooni. Eelnõuga tehakse ettepanek muuta linnavara eeskirja selliselt, et välisprojektides osalemise otsustab linnavalitsus, luba linnavolikogult on vaja juhul, kui linna rahaline osalus välisprojektis ületab 100 000 eurot senise 64 000 euro asemel. Piirmäära tõstmine on põhjendatud üldise elukalliduse tõusuga. Samas avardatakse struktuuriüksuste juhtide ja hallatavate asutuste juhtide võimalusi otsustada väikesemahulistes projektides osalemist, ka siin on arvestatud üldist elukalliduse tõusu, senise 6400 euro asemel on edaspidi neil pädevus otsustada kuni 20 000 eurose kogumaksumusega projektis osalemine.
Kolmas sisuline muutmise ettepanek (p 5) puudutab hallatavate asutuste poolt müüdavate kaupade ja osutatavate teenuste hindade määramist. Silmas peetakse neid kaupu ja teenuseid, mille hindasid ei pea seaduse kohaselt kehtestama linnavalitsus ega linnavolikogu. Hindade määramise pädevus on antud asutustele, st hinna võib määrata asutuse juht, aga tal on võimalus seda volitada ka mõnele oma struktuurüksuse töötajale. Näitena võib kaupadest ja teenustest nimetada Tartu Kutsehariduskeskuse õpperestorani, aga ka muude õppetöökodade hindasid, samuti koolide poolt pakutavat eelkooliteenust, muuseumide müüdavaid suveniire ja raamatuid.
Linnavara eeskirja käesolevate muudatuste jõustumine on kavandatud esimesel võimalusel.