EELNÕU
TARTU LINNAVOLIKOGU |
OTSUS |
|
Tartu
|
06. juuni 2017. a. nr LVK-O-0506 |
Loa andmine Tartu linna majandusaastate 2017-2020 konsolideeritud aastaaruannete auditeerimise riigihanke korraldamiseks |
Võttes aluseks kohaliku omavalitsuse korralduse seaduse § 22 lg 1 p 8, kohaliku omavalitsuse üksuse finantsjuhtimise seaduse § 28 lg 3 ja Tartu linnavara eeskirja § 3 lg 1, Tartu Linnavolikogu
o t s u s t a b:
1. Lubada linnavalitsusel korraldada riigihange Tartu linna majandusaastate 2017-2020 konsolideeritud aastaaruannete auditeerija leidmiseks.
2. Otsus jõustub viiendal päeval pärast vastuvõtmist.
Õiend
Tartu Linnavolikogu otsuse eelnõu "Loa andmine Tartu linna majandusaastate 2017-2020 konsolideeritud aastaaruannete auditeerimise riigihanke korraldamiseks " juurde
Tulenevalt raamatupidamise seaduse § 2 lõikest 1 on kohaliku omavalitsuse üksus raamatupidamiskohuslane, kellele laieneb sama seaduse § 14 lõikes 1 märgitud kohustus koostada lõppenud majandusaasta kohta majandusaasta aruanne. Majandusaasta aruanne koosneb raamatupidamise aastaaruandest ja tegevusaruandest. Majandusaasta aruandele lisatakse audiitori järeldusotsus. § 14 lõike 21 kohaselt sisaldab majandusaasta aruande koostamine ka audiitorkontrolli.
Varasematel aastatel on audiitorkontrolli teinud firmad ja töö maksumus olnud järgnev:
* 2002. a majandusaasta aruande auditeerimine - Deloitte & Touche Eesti AS, 8948 eurot;
* 2003. -2005. a majandusaastate aruannete auditeerimine - Deloitte & Touche Eesti AS, 18 854 eurot, leping lõpetati ennetähtaegselt veebruaris 2006 seoses lepingumahu olulise muutumisega;
* 2005. a majandusaasta aruande auditeerimine - PriceWaterhouseCoopers AS, 12 067 eurot;
* 2006.-2008. a majandusaastate aruannete auditeerimine - KPMG Baltics AS, 58 228 eurot;
* 2009.-2012. a majandusaastate aruande auditeerimine - KPMG Baltics AS, 81 653 eurot;
* 2013-2016. a majandusaastate aruande auditeerimine - Grant Thornton Baltic OÜ, 32 748 eurot.
Arvestades levinud praktikat ei ole otstarbekas valida audiitorit üheks aastaks. Pikem periood võimaldab tagada auditeerimise järjepidevuse ning annab auditeerijale võimaluse paremini süveneda ja saada täielikuma ettekujutuse auditeeritava üksuse tööst. Antud juhul langeks nelja-aastane auditeerimistsükkel kokku kohalike omavalitsuste valimisperioodiga. Tartu linnavara eeskirja § 3 lõike 1 kohaselt annab riigihankeks loa linnavolikogu, kuna pakkumismenetluse tulemusena sõlmitakse hankeleping tähtajaga üle ühe eelarveaasta.