EELNÕU
TARTU LINNAVALITSUS |
KORRALDUS |
|
Tartu
|
06. veebruar 2017. a. nr LV-K-0124 |
Osalemine projektis "Nordic Cultural Landing - Breaking The Borders 2017-2018" |
Võttes aluseks Tartu linnavara eeskirja § 9 lg 1 p 2 ja lg 3, Tartu Linnavalitsus
o t s u s t a b:
1. Kiita heaks osalemine juhtpartnerina projektis "Nordic Cultural Landing - Breaking The Borders 2017-2018", mis esitatakse rahastamiseks Põhjamaade Ministrite Nõukogu elukestva õppe programmi Nordplus Junior raames.
2. Projekti heakskiitmisel omafinantseering puudub.
3. Määrata projekti Tartu linna poolseks koordinaatoriks Tartu Raatuse Kooli direktor Toomas Kink, kes omab punktis 1 nimetatud projekti raames Tartu linna nimel allkirjaõigust.
4. Korraldus jõustub ...
Õiend
Tartu Linnavalitsuse korralduse eelnõu "Osalemine projektis "Nordic Cultural Landing - Breaking The Borders 2017-2018" " juurde
Projekti nimi ja number
VP-17-0013 - Nordic Cultural Landing - Breaking The Borders 2017-2018 -
Lühikokkuvõte
Projekt keskendub kahele sihtrühmale - õpilased ja õpetajad. Õpilastele on osalevad partnerriigid Euroopa mõistes väga kauged ja eksootilised. Üks kool asub väikeses Fääride külakeses, teine 100 000 elanikuga linnas. Kas sedavõrd erinevad on ka meie juured, kultuuritraditsioonid ja tänapäev, näitab projekti kulg.
Üheks oluliseks fookuseks on osalevate õpilaste sotsiaalsete oskuste areng. Elame globaliseeruvas maailmas, mis tähendab aina suurenevad majanduslikku, poliitilist ja kultuurilist integratsiooni. Kuidas näevad seda kahe Euroopa piirialadel elava ja toimetava riigi õpilased, on meid huvitav küsimus.
Teiseks antud projekti fookusgrupiks on õpetajad. Raatuse kool on 2018. aasta sügiseks läbi tegemas olulist muutust - kogu koolimaja täielikku rekonstrueerimist. See tähendab suuri muutusi õpikeskkonnas - väga palju õppest hakkab toimuma nn avatud õpiruumis. Samal ajal käib töö õppekava kaasajastamisega, kus suurem rõhk projekti- ja teemapõhisel õppel, õpetajate koostööl. Lisaks on fookuses ka õpilaste liikumisharjumused. Stranda kool on nii mõndagi selles vallas juba saavutatud, mistõttu näeme siin võimalust ennekõike väga praktiliste võtete ja meetodite läbi õppida.
Eesmärk ja alleesmärgid
1) Avatud maailmavaate ja heade sotsiaalsete oskustega õpilane.
2) Eesti ja teiste maade kultuurist, traditsioonidest ja ajaloost huvituv õpilane.
3) Kaasaegset õpikäsitlust valdav, innovaatilisi ja õppimist toetavaid õpimeetodeid rakendav õpetaja.
Tegevused
Projekti käigus toimub mõlemas riigis rida praktilist laadi tegevusi, mis võimaldavad projekti eesmärke ellu viia. Peamine rõhk on kahel projektinädalal, mis planeeritud 2018. aasta kevadesse, kus 21 kummagi kooli õpilast ja 3 õpetajat saavad võimaluse nädalaks üksteisele külla sõita. Detailsem ja väga pikk tegevuste kirjeldus on kirjas projektitaotluses, aga välja võib tuua nt ühise puudeistutamise, keeletundides osalemise, robootikaga seotud tegevused koostöös MTÜ Robootikaga, GPS kunst, rahvuskultuuri tutvustamise läbi tantsude ja mängude, rikkalik haridus- ja kultuuriprogrammi, koodikirjutamise õppimise koostöös Fääri Saarte Ülikooliga, rahvustoitude, looduse, kunsti, spordi, muusika ja mängudega seotud töötoad jne.
Õpetajate praktiline tegevus on seotud järgmiste teemavaldkondadega:
1. Avatud õpiruum.
2. Teemapõhine õpe.
3. Õppimist toetav hindamine.
4. Üldpädevuste saavutamine.
5. Aktiivsed õppemeetodid.
6. Laste füüsiline aktiivsus ja toitumine koolis.
Taotlus esitatakse viie õpetaja mobiilsusele.
Tulemused
Valik oodatavaid tulemusi:
- innovaatilisi õppemeetodeid kasutavad õpetajad, kes orienteeruvad hästi kaasaegsel õpimaastikul, tunnevad ennast kindlalt avatud õpiruumis ja teemapõhist õpet rakendades;
- arenenud sotsiaalsete, suhtlemis-, probleemilahenduse ja koostööoskustega loovad õpilased, kes oskavad kriitiliselt arutleda, tunnevad huvi Eesti ja teiste riikide kultuuride, traditsioonide, ajaloo ja tänapäeva vastu.
Eelarve
Projekti taotluseelarve 38 885 eurot
Projekti (Tartu linna) kogumaksumus 21 980 eurot
Tartu linna omaosalus 0 eurot
Toetus Tartu linnale 21 980 eurot
Sildfinantseerimise vajadus
Jah
Eelarve peamiste kululiikide lõikes
Õpilaste mobiilsused (TRK) - 13 860 EUR
Õpetajate mobiilsused (TRK) - 8120 EUR
Rahastaja
Swedish Council for Higher Education (UHR) Box 45093, 104 30 Stockholm
Põhjamaade Ministrite Nõukogu elukestva õppe programm Nordplus Junior
Partnerid
Projekti (Tartu linna) koordinaator: Toomas Kink, Tartu Raatuse Kooli direktor
Projektijuht ja tema kontaktandmed: Rene Leiner, Tartu Raatuse Kooli õppearendusjuht (rene.leiner@raatuse.tartu.ee, tel: +3725265395, Skype: rene.leiner)
Projekti meeskonnaliikmed ja nende tööülesanded: Tartu Raatuse Kooli õpetajad
Partnerid: Stranda school (Fääri Saared)
Projekti seos linna arengudokumentidega
Tartu linna arengustrateegia "Tartu 2030", Tartu linna arengukava aastateks 2013-2020, Tartu Raatuse Kooli arengukava 2017-2020
Tähtajad
Projekti esitamine: 01.03.2017
Projekti elluviimine: 1.09.2017 - 31.08.2018