EELNÕU
TARTU LINNAVALITSUS |
KORRALDUS |
|
Tartu
|
10. oktoober 2016. a. nr LV-K-1078 |
Osalemine projektis "Optimisation of Public Transport Policies for Green Mobility - OptiTrans" |
Võttes aluseks Tartu linnavara eeskirja § 9 lg 1 p 3 ja lg 3, Tartu Linnavalitsus
o t s u s t a b:
1. Osaleda partnerina projektis "Optimisation of Public Transport Policies for Green Mobility - OptiTrans", mis esitatakse rahastamiseks Interreg Europe programmi raames.
2. Projekti heakskiitmisel, finantseerida projekti tegevusi summas 25 271,25 eurot.
3. Määrata projekti koordinaatoriks linnamajanduse osakonna juhataja Rein Haak, kes omab punktis 1 nimetatud projekti raames Tartu linna nimel allkirjaõigust.
4. Korraldus jõustub ...
Õiend
Tartu Linnavalitsuse korralduse eelnõu "Osalemine projektis "Optimisation of Public Transport Policies for Green Mobility - OptiTrans" " juurde
Projekti nimi ja number
VP-16-0143 - Optimisation of Public Transport Policies for Green Mobility - OptiTrans -
Lühikokkuvõte
Kogu Euroopas põhjustab transpordisektor umbes 20 protsenti kogu kasvuhoonegaaside heitkogustest ja ligi pool sellest langeb reisijateveole. Selleks, et vähendada transpordisektori ökoloogilist jalajälge tuleb arendada ühistranspordi kvaliteeti ja kättesaadavust eriti linnade äärealadel. Kuna taristu ühistranspordi arendamiseks on reeglina olemas, siis omab valdkonna edendamisel üha tähtsamat rolli kohapealne poliitika ja administratiivne võimekus. Seega on erinevate keskkonnasäästlike liikumisviiside sidumine (jalgratas, ühistransport, e-sõidukid), paremad piletimüügi võimalused (nt
uksest ukseni liikuvuse piletid e. MAAS kontseptsioon), IKT kasutamine reaalajas muutuvale nõudlusele vastamiseks, integreeritud graafikud (eelkõige linnade lähipiirkondade ühistransport), kõrgem reisijate mugavus (nt WiFi bussides) võtmeks ühistranspordi kuvandi kujundamisel ja selle atraktiivsuse tõstmisel.
Atraktiivne ühistransport toob bussidesse rohkem reisijaid ning kaasates seeläbi enam rahalisi vahendeid paraneb transpordikorraldajate võimekus pakkuda kvaliteetseid ja atraktiivseid ühistransporditeenuseid.
Eesmärk ja alleesmärgid
Projekti üldeesmärgiks on ühistranspordi osakaalu suurendamine linnade ja nende äärealade liikuvuses. Alameesmärkideks on:
1) suurendada transpordikorraldajate võimekust ühistranspordi kavandamisel ja korraldamisel;
2) võtta vastu tegevuskavad ning tutvustada uudseid lahendusi ühistranspordi kvaliteedi tõstmiseks;
3) tõsta linnaelanike teadlikkust ning suunata avalikku arvamust eesmärgiga suurendada keskkonnasäästlike liikumisviiside kasutust linna territooriumil.
4) toetada Tartu linna ühistranspordi liinivõrgu analüüsi läbiviimist.
Tartu linna osas on spetsiifilisemateks eesmärkideks ühistranspordi teenustaseme (kättesaadavus, transpordivahendite spetsifikatsioon ja kvaliteet, liinide optimeerimine peale liinivõrgu uuendamiskava heakskiitu, hinnapoliitika, integreeritud maksevõimalused, IKT lahendused) tõstmiseks vajalike tegevuste kirjeldamine ja nende esmane finantsmajanduslik hindamine ning ühistranspordi ja teiste säästlike transpordiviiside (eelkõige kavandatav rattaringlus) sidumiseks vajalike tegevuste väljatöötamine.
Projektiga toetatakse liinivõrgu analüüsi läbiviimist. Projekti raames korraldatakse linnakodanike seas küsitlused liinivõrgu analüüsi teostamist toetava andmestiku kogumiseks. 2017. aasta kevadel korraldatakse Tartus rahvusvaheline töötuba ühistranspordi- ja liinivõrgu arendamisega seonduvate teemade käsitlemiseks.
Tegevused
- Tegevuskava loomine ühistranspordi atraktiivsuse tõstmiseks (ettepanekud Tartu linna arengukavasse)
- Ühistranspordi rahuloluuuringu läbiviimine
- Töötubade läbiviimine tegevuskavade koostamiseks
- Teavitustegevused
Tulemused
Projekti peamiseks väljundiks on tegevuskavad ühistranspordi , kui liikumisviisi atraktiivsuse tõstmiseks ja selle jätkusuutliku arengu tagamiseks.
Projekti oodatavaks tulemuseks on säästlike liikumisviiside (eelkõige ühistranspordi) populaarsuse kasv ja transpordist tulenevate heitmete vähendamine linnades.
Tartu linna jaoks on lisandub tulemusena uuendatud ühistranspordi liinivõrgu lahendus, mis vastab inimeste
liikumistavadele.
Eelarve
Projekti taotluseelarve
Projekti (Tartu linna) kogumaksumus 168 475 eurot
Tartu linna kaasfinantseering 25 271,25 eurot
Toetus Tartu linnale 143 203,75 eurot
Sildfinantseerimise vajadus
Jah
Eelarve peamiste kululiikide lõikes
Tööjõukulu 104 500 EUR
(5 töötaja töötasukulu 3 aasta jooksul)
Ostetavad teenused 27 800 EUR
Üldkulud 15 675 EUR
Reisikulud 20 500 EUR
Rahastaja
ERDF
Interreg Europe
Partnerid
Projekti juhtpartner ja tema kontaktid:
Ministry for Infrastructure and Agriculture of Thuringia (Saksamaa)
Projekti koordinaator Tartu Linnavalitsuses: Rein Haak
Projektijuht ja tema kontaktandmed: Jaanus Tamm jaanus.tamm@raad.tartu.ee
Partnerid:
Baia Mare Metropolitan Area Intercommunity Development Association (Rumeenia),
City of Zadar (Horvaatia),
Region of Thessaly (Kreeka),
Abruzzo Region (Itaalia),
Granada Energy Agency (Hispaania)
Projekti seos linna arengudokumentidega
Transpordi arengukava 2012-2020
Tähtajad
Projekti esitamine: oktoober 2016. a.
Projekti elluviimine: 1.01.2017 - 31.12.2019