EELNÕU
TARTU LINNAVOLIKOGU |
OTSUS |
|
Tartu
|
20. september 2016. a. nr LVK-O-0413 |
Loa andmine avaliku bussiliiniveo riigihanke korraldamiseks |
Võttes aluseks kohaliku omavalitsuse korralduse seaduse § 22 lg 1 p 8, kohaliku omavalitsuse üksuse finantsjuhtimise seaduse § 28 lg 3 ja Tartu linnavara eeskirja § 3 lg 1, Tartu Linnavolikogu
o t s u s t a b:
1. Lubada linnavalitsusel korraldada riigihange avaliku bussiliiniveo teenuse pakkuja leidmiseks Tartu linnas kümneks aastaks.
2. Otsus jõustub viiendal päeval pärast vastuvõtmist.
Õiend
Tartu Linnavolikogu otsuse eelnõu "Loa andmine avaliku bussiliiniveo riigihanke korraldamiseks " juurde
Tartu linna avaliku bussiliiniveo teostamise leping, mis on ASiga SEBE sõlmitud 5. augustil 2010. a, lõpeb 30. juunil 2017. a, seda pikendati riigihanke menetluse vaidlustuste tõttu kuni 30. juuni 2019. a.
Vastavalt Euroopa Parlamendi ja Nõukogu (EÜ) 23. oktoobri 2007. a määrusele nr 1370/2007, mis käsitleb avaliku reisijateveoteenuse osutamist raudteel ja maanteel, on avaliku teenindamise lepingute kestus piiratud ja ei tohi ületada kümmet aastat bussiteenuste puhul. Arvestades varade amortiseerumist võib vajadusel pikendada avaliku teenindamise lepingu kestust maksimaalselt 50% võrra.
Tartu Linnavalitsus teeb ettepaneku hankida avalikku bussiliiniveoteenust kümneks aastaks, eeldatavalt ajavahemikus 1. juuli 2019. a kuni 30. juuni 2029. a.
Vedajale tasutakse läbitud liinikilomeetrite eest. Bussipiletite müüki korraldab Tartu Linnavalitsus ning piletimüügi tulu laekub Tartu linna eelarvesse. Bussiliinide sõidugraafikud, mille alusel hakatakse teostama bussiliinivedu, koostab Tartu linn.
Hanke objekt on liinikilomeetri hind, mida hakatakse alates vedude algusest korrigeerima kord kvartalis liinikilomeetri maksumuse muutumise indeksi alusel.
Liinikilomeetri maksumuse muutumise indeks on järgmise struktuuriga: In = 0,22 Gn + 0,40 Pn + 0,20 THIn + 0,18, kus In - liinikilomeetri hinna muutumise indeks kvartali n võrreldes eelmise kvartaliga; Gn – maagaasi hinna muutus kvartalis n võrreldes eelneva kvartaliga; Pn – bussijuhi kutsetunnistust omavate isikute keskmise palga indeks kvartalis n võrreldes eelneva kvartaliga; THIn – tarbijahinnaindeks kvartalis n võrreldes eelneva kvartaliga.
Sõlmitavas avaliku bussiliiniveo teostamise lepingus jääb vedajale kohustus esitada garantiikiri 650 000 eurole. Garantiikirja võib esitada kas kogu lepinguperioodiks või aastate kaupa kogu lepingu kehtivuse ajal. Avaliku teenindamise lepingu sõlmimise eelduseks on eelnimetatud garantiikirja esitamine.
Tartu linna avaliku bussiliiniveo riigihanke tehniliste ja kvaliteeditingimuste põhimõtete väljatöötamiseks kutsus Tartu Linnavalitsus kokku töörühma, mille koosseisu kuulusid Tartu Linnavolikogusse kuuluvate erakondade esindajad, linnavolikogu linnamajanduskomisjoni esindaja, Eesti Kaubandus-Tööstuskoja Tartu esinduse esindaja, Tartu Eakate Nõukoja esindaja, Tartu Puuetega Inimeste Koja esindaja, Tartu Liikumispuuetega Inimeste Ühingu esindaja, Lõuna-Eesti Pimedate Ühingu esindaja, Eesti Maaülikooli esindaja, Autoettevõtete Liidu esindaja, Transpordi Ametiühingu esindaja, linnavalitsuse linnamajanduse valdkonna abilinnapea ja linnamajanduse osakonna esindajad.
Riigihanke tehniliste ja kvaliteeditingimuste väljatöötamise aluseks on võetud tänasel päeval kehtiv liiniveo leping ja selle täitmisega omandatud kogemused ning Tartu linna avaliku bussiliiniveo hanketingimuste põhimõtete väljatöötamise töörühma soovitused.
Liiniveol kasutatavad bussid peavad sobima sõitjate veoks linnaliinidel (M3 kategooria I-klassi sõidukid). Liinivedude bussid peavad kasutama mootorikütusena metaangaasi (CNG). Bussid peavad olema ühtses tellija poolt ette antud kujunduses. Lepingu täitmiseks soetatavad bussid peavad olema uued ning kui lepingu täitmisel võetakse kasutusele täiendav buss või asendatakse lepingu täitmisel mõni buss teise bussiga, ei tohi kasutusele võetav buss olla vanem, kui lepingu täitmise alguses kasutusse võetud buss selleks hetkeks. Sõitjakohtade arv normaalbussis peab olema minimaalselt 79 kohta, sealhulgas istekohti vahemikus 25-35, liigendbussis peab olema minimaalselt 136 kohta, sealhulgas istekohti vahemikus 35-45. Kõik bussid peavad olema madalapõhjalised. Bussidesse peab olema võimalik lapsevankriga ja ratastooliga siseneda vähemalt ühest uksest ning bussides peab olema ratastooli ja lapsevankri kinnitamise võimalus. Bussijuht peab abistama ratastooliga või lapsevankriga sisenejat, avades bussis oleva rambi, ning abistama ka ratastooli kinnitamisel. Bussi esiküljel ning paremal küljel peavad asuma maatrikstüüpi LED tehnoloogial töötavad marsruuditablood ning ees, taga ja paremal küljel kolmekohalise numbriosaga maatrikstüüpi LED tehnoloogial töötavad numbritablood. Tellija varustab bussid reaalajas jälgimise infosüsteemi ja e-piletisüsteemi seadmetega. Reklaami bussi väliskülgedel ja bussi salongis eksponeerida ei tohi.
=========================
Linnamajanduskomisjoni 05.10.2016 koosoleku protokoll nr 37:
Otsustati:
1. linnavalitsusel parandada ja täiendada eelnõu õiendit (garantiikirja summa, kasutatav kütuseliik, sõitjakohtade arvestamise standard);
2. linnavalitsusel esitada volikogule põhjalik argumentatsioon hankeperioodi pikkuse (10 aastat) kohta;
3. teha ettepanek sätestada hanketingimustes:
3.1. määrata lepingu pikendamise võimaluseks maksimaalselt 20% ehk 2 aastat;
3.2. sätestada hankija õigus lepinguperioodi vältel liinikilomeetrite arvu vähendada 10% ja suurendada 20%;
4. linnavalitsusel tutvustada enne hanke väljakuulutamist hanketingimusi linnamajanduskomisjonile;
5. toetada eelnõu saatmist volikogu istungile.
Linnavalitsuse 11.10.2016 istungi protokoll:
28. Seisukoha andmine linnamajanduskomisjoni ettepanekutele
KUULATI: Valvo Semilarski ettekannet.
OTSUSTATI: 29.1. nõustuda linnamajanduskomisjoni ettepanekuga korrigeerida otsuse "Loa andmine avaliku bussiliiniveo riigihanke korraldamiseks" eelnõu õiendit;
29.2. argumentatsioon hankeperioodi pikkuse (10 aastat) kohta esitatakse volikogu istungil eelnõu ettekandes;
29.3. mitte nõustuda linnamajanduskomisjoni ettepanekutega hanketingimuste kohta;
29.4. enne hanke väljakuulutamist tutvustatakse hanke tingimusi linnamajanduskomisjonile.
Parandatud õiend:
Täiendatud_õiend.pdfSeisukohtade ala.jpg