EELNÕU
TARTU LINNAVALITSUS |
ISTUNGI PROTOKOLLI KANTAV OTSUS |
|
Tartu
|
07. november 2016. a. nr LV-IP-0221 |
Ettepaneku tegemine Luunja vallale Tartu linna ja Luunja valla vahelise piiri korrigeerimiseks |
Tartu idapoolse ringtee 3. ehitusala on jätkuks varem välja ehitatud Tartu idapoolse ringtee 1. ja 2. ehitusalale ning osaks E263/T2 Tallinn – Tartu – Võru – Luhamaa ja E264/T3 Jõhvi – Tartu – Valga põhimaanteed ühendavast põhitänavast. Rajatava Idaringtee eesmärgiks on liikluskoormuse vähendamine Tartu kesklinna piirkonnas ning mugavama ja ohutuma ühendustee loomine kahe põhimaantee vahel.
Käesolevaks ajaks välja ehitatud Tartu idapoolne ringtee lõpeb Lammi tänavale rajatud ringliiklussõlmega. Tartu idapoolse ringtee 3. ehitusala algab nimetatud ringliiklussõlmest ja lõpeb Räpina maanteel varem väljaehitatud ringliiklussõlmega. Toner-Projekt OÜ on koostanud Tartu idapoolse ringtee 3. ehitusala eelprojekti. Vastavalt koostatud eelprojektile jääb Idaringtee trass Lammi tänava ja Räpina maantee vahelisel lõigul osaliselt Luunja valla haldusterritooriumile.
Ehitiste ehituslubade andmise menetluses ja ehitusjärelevalve tegemisel on kohaliku omavalitsuse üksusel mitmeid seadusest tulenevaid kohustusi, samuti tekivad pärast tee valmimist Tartu linnal teeomaniku kohustused. Nimetatud kohustuste täitmine ühe ühendustee ehitamisel ja hilisemal ekspluateerimisel kahe omavalitsuse territooriumil võib kaasa tuua liigset asjaajamist ja ajakulu. Seetõttu on otstarbekas korrigeerida Tartu linna ja Luunja valla vahelist piiri selliselt, et valdavalt jääks idapoolse ringtee 3. ehitusala Tartu linna haldusterritooriumile.
Vastavalt Eesti territooriumi haldusjaotuse seaduse § 7 lg 7 punktile 3 haldusüksuse piiride korrigeerimisel vastavalt maakorraldus- ja ehitusvajadustele elanike arvamuse väljaselgitamist üldjuhul ei toimu ning vajaduse korral selgitatakse vaid asjaomaste elanike arvamus. Maa-alal, mille võrra Tartu linna territoorium käesoleva ettepaneku kohaselt suureneks, elamuid või eluruume sisaldavaid hooneid ei asu. Maaomanikud, keda Tartu linna ja Luunja valla piiri korrigeerimine otseselt puudutab, on Tartu linn, Luunja vald, Aktsiaselts Tartu Veevärk ja üks eraisikust kinnistuomanik. Aktsiaselts Tartu Veevärk on teinud ettepaneku, et lisaks talle kuuluvale Vee katastriüksusele (katastritunnus 43201:001:0569) Luunja vallas Lohkva külas liidetaks Tartu linnaga ka talle kuuluvad lähedal asuvad Veehaarde (katastritunnus 43201:001:0571) ja Puurkaevu (katastritunnus 43201:001:0570) katastriüksused. Eraisikust maaomanik on teinud ettepaneku, et lisaks talle kuuluvale Soojuse tee 2a katastriüksusele (katastritunnus 43201:001:1435) Luunja vallas Lohkva külas liidetaks Tartu linnaga ka talle kuuluv lähedal asuv Soojuse tee 1 katastriüksus (katastritunnus 43201:001:1433). Kuna Soojuse tee 1 katastriüksusel asub ka tee, millelt on juurdepääsud Akstsiaseltsi Tartu Veevärk kuuluvatele katastriüksustele ning mida Tartu linn hooldab, on mõistlik mõlema maaomaniku ettepanekuid arvesse võtta.
Kavandatav piiride korrigeerimine on seega nii avalikes kui ka puudutatud maaomanike huvides. Uus idapoolse ringtee ühendustee lühendab väga paljude inimeste igapäevast läbitavat teepikkust, paraneb ühendus linnalähedaste külade ja valdade vahel ning väheneb Tartu kesklinna liikluskoormus. 3. ehitusala välja ehitamine vähendab ennekõike Annelinna läbivat raskeliiklust ja võimaldab ohutuma väljapääsu Räpina maanteele. Eeltoodust tulenevalt täiendavate uuringute ja elanike arvamuse väljaselgitamine asjaomasel territooriumil ei ole vajalik. Piiride korrigeerimisel suureneb Tartu linna haldusterritoorium ca 85 428 m² võrra. Piiride muutmisega kaasneb vajadus muuta vastavalt Tartu linna üldplaneeringut. Vastav muudatus kajastatakse koostamisel oleva üldplaneeringuga.
Arvestades eelnevat ning võttes aluseks kohaliku omavalitsuse korralduse seaduse § 6 lg 3 p 1 ja § 22 lg 1 p 10, Eesti territooriumi haldusjaotuse seaduse § 7 lg 2 p 2 ja lg 4, § 8¹ lg 1 ning puudutatud maaomanike arvamusi, Tartu Linnavolikogu
o t s u s t a b :
1. Teha Luunja vallale ettepanek korrigeerida Tartu linna ja Luunja valla vahelist piiri lähtudes lisas 1 olevast plaanist ja lisas 2 olevast piirikirjeldusest.
2. Otsus jõustub ...
Õiend
Tartu Linnavalitsuse istungi protokolli kantava otsuse eelnõu "Ettepaneku tegemine Luunja vallale Tartu linna ja Luunja valla vahelise piiri korrigeerimiseks " juurde
Eelnõuga tehakse Luunja vallale ettepanek Tartu linna ja Luunja valla vahelise piiri korrigeerimiseks eelnõu preambulis toodud põhjendustel.
Haldusüksuse piiride muutmist reguleerib Eesti territooriumi haldusjaotuse seadus (ETHS). Haldusüksuse piiride muutmine võib toimuda piiride korrigeerimisel vastavalt maakorraldus- ja ehitusplaneerimisvajadustele, millega käesoleval juhul ka tegemist on. Vastava ettepaneku tegemise õigus on asjaomasel volikogul.
ETHS § 81 lg 6 sätestab, et piiride muutmise algatamisega nõustumisel tagab iga asjaomane valla- või linnavalitsus: piiride muutmisega kaasnevate põhimääruse ja teiste õigusaktide muudatuste ettevalmistamise; piiride muutmisega kaasnevate organisatsiooniliste ning eelarveliste ja muude varalisi kohustusi ja õigusi käsitlevate küsimuste lahendamise; läbirääkimiste protsessi läbipaistvuse ja avalikustamise; elanike arvamuse väljaselgitamise asjaomasel territooriumiosal asustusüksuste kaupa.
ETHS § 81 lg 7 näeb ette, et asjaomane volikogu teeb otsuse piiride muutmise taotluse kohta pärast kõigi käesoleva paragrahvi lõikes 6 nimetatud küsimuste lahendamist.
Siinjuures ETHS § 7 lg 7 punkti 3 kohaselt haldusüksuse piiride korrigeerimisel vastavalt maakorraldus- ja ehitusvajadustele elanike arvamuse väljaselgitamist üldjuhul ei toimu ning vajaduse korral selgitatakse vaid asjaomaste elanike arvamus.
Territooriumil, mille võrra Tartu linna haldusterritoorium käesoleva ettepaneku kohaselt suureneks, elamuid ja eluruume sisaldavaid hooneid ei asu.
Maaomanikud, keda Tartu linna ja Luunja valla piiri korrigeerimine otseselt puudutab, on Tartu linn, Luunja vald, AS Tartu Veevärk ja üks eraisikust kinnistuomanik. Tartu linn on küsinud AS Tartu Veevärgilt ja eraisikust kinnistuomanikult arvamust omavalitsuste vahelise piiri korrigeerimise kohta. AS Tartu Veevärk on teinud ettepaneku, et lisaks Vee katastriüksusele (katastritunnus 43201:001:0569) Luunja vallas Lohkva külas on otstarbekas Tartu linnaga liita ka Luunja vallas Lohkva külas asuvad ning samuti talle kuuluvad Veehaarde (katastritunnus 43201:001:0571) ja Puurkaevu (katastritunnus 43201:001:0570) katastriüksused. Luunja vallas Lohkva külas asuva Soojuse tee 2a katastriüksuse (katastritunnus 43201:001:1435) eraisikust omanik, keda kahe omavalitsuse vahelise piiri muutmine samuti puudutab, on teinud ettepaneku liita Tartu linnaga ka teine temale kuuluv katastriüksus aadressiga Soojuse tee 1 (katastritunnus 43201:001:1433). Kuna Soojuse tee 1 katastriüksusel asub ka tee, mida Tartu linn täna nagunii hooldab ning mis tagab juurdepääsu AS Tartu Veevärgile kuuluvatele Veehaarde ja Puurkaevu katastriüksustele, on mõistlik mõlema maaomaniku ettepanekuid arvesse võtta.
Piiride muutmist sooviv volikogu esitab otsusena vormistatud ettepaneku teisele asjaomasele volikogule. Ettepaneku saanud volikogu esitab ettepaneku teinud volikogule kahe kuu jooksul ettepaneku saamisest arvates otsuse piiride muutmise algatamisega nõustumise või sellest keeldumise kohta. Nimetatud otsused edastatakse maavanemale ja Rahandusministeeriumile kümne päeva jooksul pärast nende vastuvõtmist.
Pärast Luunja vallavolikogu nõustumist piiride korrigeerimisega tuleb volikogul piiride korrigeerimise taotlemise kohta võtta vastu otsus, mis esitatakse koos nõutud dokumentatsiooniga maavanemale. Maavanem esitab piiride korrigeerimise taotluse koos nõutava dokumentatsiooni ja omapoolse arvamusega Rahandusministeeriumile kümne päeva jooksul nende laekumisest arvates.
Eelnõu lisas 1 on plaanil näidatud kavandatav uus piir, piirikoordinaadid on kirjeldatud lisas 2.
Piiride korrigeerimisel suureneb Tartu linna haldusterritoorium ca 85 428 m2 võrra.