Akti väljaandja: | Tartu Linnavalitsus |
Akti liik: | Istungi protokolli kantav otsus |
Teema: | Tartu Linnavolikogu määruse "Tartu Linnavolikogu 11. aprilli 2013. a määruse nr 91 "Korteriühistule rattaparkla ja jäätmemaja ehitamise või süvakogumismahuti paigaldamise toetuse andmise kord" muutmine" eelnõu |
Reg. number: | LV-IP-0070 |
Seisund: | Lõpetatud |
Koostamise kp: | 16.03.2016 |
Koostaja: | Juhan Voolaid |
Ettekandja: | Rein Haak |
TARTU LINNAVALITSUS | |
ISTUNGI PROTOKOLLI KANTAV OTSUS | |
Tartu |
16. märts 2016. a. nr LV-IP-0070 |
Tartu Linnavolikogu määruse "Tartu Linnavolikogu 11. aprilli 2013. a määruse nr 91 "Korteriühistule rattaparkla ja jäätmemaja ehitamise või süvakogumismahuti paigaldamise toetuse andmise kord" muutmine" eelnõu |
KUULATI: | Rein Haagi ettekannet |
OTSUSTATI: |
1. kiita heaks ja esitada Tartu Linnavaolikogule määruse "Tartu Linnavolikogu 11. aprilli 2013. a määruse nr 91 "Korteriühistule rattaparkla ja jäätmemaja ehitamise või süvakogumismahuti paigaldamise toetuse andmise kord" muutmine" eelnõu;
2. ettekandjaks linnavolikogus määrata abilinnapea Valvo Semilarski. |
Juhataja: | |
Protokollija |
Määrus kehtestatakse kohaliku omavalitsuse korralduse seaduse § 22 lõike 1 punkti 5 alusel.
§ 1. Tartu Linnavolikogu 11. aprilli 2013. a määruses nr 91 "Korteriühistule rattaparkla ja jäätmemaja ehitamise või süvakogumismahuti paigaldamise toetuse andmise kord" tehakse järgmised muudatused:
1) paragrahvi 5 lõige 2 muudetakse ja sõnastatakse järgmiselt:
" (2) Toetuse suurus jäätmemaja ehitamisel vähemalt korraldatud jäätmeveoga hõlmatud jäätmeliikide (segaolmejäätmed, paber ja kartong, biojäätmed) mahutite jaoks või süvakogumismahutite paigaldamisel vähemalt kahe korraldatud jäätmeveoga hõlmatud jäätmeliigi (segaolmejäätmed, paber ja kartong) jaoks on kuni 75% kogumaksumusest. Toetuse ülemmääraks on 4000 eurot.";
2) paragrahvi 5 lõige 3 tunnistatakse kehtetuks;
3) paragrahvi 12 lõige 2 tunnistatakse kehtetuks.
Tartu Linnavolikogu 28. juuni 2012. a määruse nr 71 "Tartu linna jäätmehoolduseeskiri" (edaspidi määrus)§ 5 lõike 4 kohaselt peab elamumaa sihtotstarbega kinnistul, kus on 10 ja enam korterit, ning mitteelamumaa sihtotstarbega kinnistul, kus biojäätmeid tekib üle 80 liitri nädalas, olema biojäätmete kogumiseks eraldi kogumismahuti. Muul juhul tuleb biojäätmeid võimalusel koguda liigiti ning kompostida nõuetele vastavalt samal kinnistul või anda üle asjakohast jäätmeluba omavale isikule. Biolagunevaid aia- ja haljastujäätmeid võib viia jäätmejaama. Jaemüügikohas, toitlustusasutuses ja toiduainetetööstuses tekkivad biolagunevad köögi- ja sööklajäätmed tuleb koguda liigiti ning anda üle asjakohast jäätmeluba omavale isikule. Rakendussätete kohaselt rakendatakse määruse § 5 lg 4 sätestatud nõudeid veopiirkondades alates määruses sätestatud tingimustel korraldatud riigihanke tulemusel sõlmitud korraldatud jäätmeveo hankelepingute jõustumisest.
Määruse muutmise vajaduse tingib asjaolu, et alates 01. juunist 2016. a on Tartu 10 ja enama korteriga majades kohustus koguda korraldatud jäätmeveo raames segaolmejäätmete ja paberi kõrval eraldi ka biojäätmeid, s.o biolagunevad aia- ja haljastujäätmed, köögi- ja sööklajäätmed. Mainitud kuupäev tuleneb ASidega Eesti Keskkonnateenused ja Ragn-Sells ning OÜga Ekovir sõlmitud hankelepingutest.Määruse § 11 lõike 8 kohaselt tuleb biojäätmete kogumismahutit tühjendada üks kord nädalas ja seega ei ole mõistlik isegi kortermajade juures koguda neid suurematesse mahutitesse kui 240 liitrit. Nii väikseid süvamahuteid ei paigaldata, mis tähendab, et ei ole mõistlik kohustada ühistuid paigaldama biojäätmete kogumiseks süvamahuteid. Ühistud võivad seda teha, aga kui nad ei paigalda biojäätmete jaoks süvamahutit, siis ei vähene linnapoolne finantseerimine nagu seni kehtivas eeskirjas. (Kehtiva eeskirja kohaselt, kui jäätmete kogumist ei lahendata terviklikult, siis on linna toetus 50%, mitte 75%).
Eelnõuga tehakse ka ettepanek tõsta toetuse ülemmäära kolmelt tuhandelt 4000 euroni. 2015. aastal paigaldatud süvamahutite ja jäätmemajade keskmine kogumaksumus oli ca 6200 eurot, mis tähendab, et nende paigaldamist ja ehitamist toetati alla 50% summast. Motiveerimaks aina uusi ühistuid oma jäätmemajandust kaasajastama (ja parendama seeläbi linnapilti) oleks toetuse ülemmäära tõus mõistlik.