EELNÕU
TARTU LINNAVALITSUS |
ISTUNGI PROTOKOLLI KANTAV OTSUS |
|
Tartu
|
07. jaanuar 2016. a. nr LV-IP-0005 |
Tartu linna tänavate sõiduteede seisunditasemed ja hooldusnõuded |
KUULATI: |
Rein Haagi ettekannet |
OTSUSTATI:
|
1. võtta informatsioon teadmiseks;
2. linnamajanduse osakonnal arvestada riigihanke Tartu linna tänavate aastaringsete hooldustööde tellimiseks aastatel 2016-2021 hankedokumentide koostamisel lisas esitatud Tartu tänavate seisunditasemete ning hooldusnõuetega.
|
Ehitusseadustiku § 97 lõike 1 kohaselt tuleb teed ja tee toimimiseks vajalikud rajatised hoida korras viisil, et need vastaksid nõuetele ning tagatud oleksid tingimused ohutuks liiklemiseks. Majandus- ja taristuministri 14. juuli 2015. a määrusega nr 92 "Tee seisundinõuded" on kehtestatud avalikult kasutatava tee seisundinõuded.
30.06.2016 lõpevad Tartu linnavalitsusel põhi- ja jaotustänavate aastaringseks hoolduseks sõlmitud lepingud Tänavapuhastuse ASi ja Eesti Keskkonnateenused ASiga. Uue tänavate sõiduteede aastaringse hoolduse hanke hankedokumentide koostamisel on üle vaadatud tänavate talvised ja suvised seisunditasemed (puhastustasemed) ning täpsustatud hooldusnõudeid. Tänavate seisunditasemetest tulenevalt määratakse tänavate sõiduteede aastaringse hooldustööde riigihanke mahtud.
Seisunditasemed puudutavad vaid tänavate sõiduteid, kuna kõnniteede hooldamise kohustus on ehitusseadustiku § 97 lõike 6 kohaselt tee omanikul (linnas, alevis ja alevikus on teega külgneva maatüki omanik kohustatud korraldama sõidutee ja tema kinnisasja vahel asuval kõnnitee koristuse, sealhulgas lume ja libeduse tõrje, tasemel, mis võimaldab kõnniteel ohutult liigelda). Majandus- ja taristuministri 14. juuli 2015. a määruse nr 92 "Tee seisundinõuded" lisa 2 kohaselt on kõnniteedel nõutav 3. seisunditase.
Tartu linna omandis olevate kinnistutega külgnevate kõnniteede hooldust korraldab hoonetega kinnistute puhul linnavarade osakond, hooneteta kinnistute puhul (pargid, haljasalad jne) linnamajanduse osakond.
Linnavalitsusel võib ilmneda vajadus põhjendatud juhtudel tänava seisunditaset operatiivselt muuta või lisada (uute tänavate lisandumine, olemasolevate tänavate rekonstrueerimine, bussiliinide muutumine jne).