Akti väljaandja: | Tartu Linnavolikogu |
Akti liik: | Otsus |
Teema: | Halduslepingute sõlmimine viivistasu otsuse kolmanda eksemplari edastamiseks |
Reg. number: | LVK-O-0309 |
Seisund: | Lõpetatud |
Koostamise kp: | 03.12.2015 |
Koostaja: | Helle Uusorg |
Ettekandja: | Jüri Mölder |
Esitab: | linnavalitsus, 03.12.2015 istungi protokoll nr 86 |
Juhtiv komisjon: | Linnamajanduskomisjon |
Seosed: | Linnavalitsuses menetletud eelnõu: Linnamajanduskomisjoni protokoll nr 27: |
Õigusakt: | Tartu Linnavolikogu 18.12.2015 otsus nr 293 "Halduslepingute sõlmimine viivistasu otsuse kolmanda eksemplari edastamiseks" |
Failid: | Tartu_Linnavolikogu_Otsus_2015_LVK-O-0309.pdf ( 24 kb ) |
TARTU LINNAVOLIKOGU | |
OTSUS | |
Tartu |
03. detsember 2015. a. nr LVK-O-0309 |
Halduslepingute sõlmimine viivistasu otsuse kolmanda eksemplari edastamiseks |
Võttes aluseks liiklusseaduse § 187 lg 3, halduskoostöö seaduse § 3 lg 2 ja § 9, Tartu Linnavolikogu
o t s u s t a b:
1. Sõlmida kolmepoolne haldusleping tähtajaga viis aastat Julianus Inkasso OÜga ja Pappila Penkkala Group OYga Soome Vabariigis registreeritud sõidukitele tehtud viivistasu otsuste kolmanda eksemplari edastamiseks.
2. Pikendada 17. mail 2013. a Julianus Inkasso OÜga ja UABiga Julianus Inkasso ning Julianus Inkasso OÜga ja SIAga Julianus Inkasso Latvija vahel viivistasu otsuse kolmanda eksemplari edastamiseks sõlmitud kolmepoolsete halduslepingute tähtaega kuni 31. detsembrini 2020. a.
3. Volitada Tartu Linnavalitsust sõlmima punktis 1 nimetatud halduslepingut ja punktis 2 nimetatud halduslepingute pikendamise kokkuleppeid.
4. Otsus jõustub viiendal päeval pärast vastuvõtmist.
Esimees | |
Viivistasu otsus koostatakse kolmes eksemplaris, millest üks eksemplar jääb parkimisjärelevalvet teostavale ametiisikule, teine antakse mootorsõiduki juhile või selle haagise kasutajale või kinnitatakse mootorsõiduki ja selle haagise külge nähtavale kohale ilmastikukindlas ümbrises ning kolmas toimetatakse viie päeva jooksul mootorsõiduki ja selle haagise omanikule või kasutajale elektronposti aadressile, mille on liiklusseaduse § 188 lõikes 2 nimetatud isik teatanud liiklusregistrile, liikluskindlustuse registrile või rahvastikuregistrile.
Praktikas on probleemiks teiste riikide liiklusregistris registreeritud mootorsõidukid, mille omanikke ega vastutavaid kasutajaid ei ole linnavalitsusel võimalik kindlaks teha.
Liiklusseaduse § 187 lg 3 kohaselt võib kohalik omavalitsus anda halduslepingu alusel üle eraõiguslikule juriidilisele isikule parkimisjärelevalve teostamise, parkimistasu maksmise kontrollimise ning liiklusseaduse §-s 188 sätestatud viivistasu määramise, viivistasu otsuse kolmanda eksemplari edastamise ja viivistasu otsuse sundtäitmiseks esitamise.
Halduskoostöö seaduse § 3 lõike 2 kohaselt võib kohalik omavalitsus talle seadusega või selle alusel pandud haldusülesannet volitada juriidilist või füüsilist isikut täitma seaduse alusel antud haldusaktiga või seaduse alusel käesolevas seaduses sätestatud tingimustel ja korras sõlmitud halduslepinguga. Halduskoostöö seaduse § 5 lg 1 kohaselt võib juriidilise või füüsilise isiku volitada haldusülesannet täitma, kui:
1) haldusülesande täitmine juriidilise või füüsilise isiku poolt on majanduslikult põhjendatud, arvestades muu hulgas ülesande riigi või kohaliku omavalitsuse poolt täitmiseks volitamiseks, võimalikuks rahastamiseks ning haldusjärelevalveks tehtavaid kulutusi;
2) haldusülesande täitmiseks volitamine ei halvenda selle täitmise kvaliteeti;
3) haldusülesande täitmiseks volitamine ei kahjusta avalikke huve ega nende isikute õigusi, kelle suhtes haldusülesannet täidetakse.
Halduskoostöö seaduse § 5 lg 2 kohaselt korraldab haldusülesande täitmist volitama õigustatud ametiisik või organ § 5 lõikes 1 sätestatud tingimuste täitmise tagamiseks enne haldusülesande täitmiseks volitamise otsustamist analüüsi koostamise, mis sisaldab täitmiseks volitamise tingimuste majanduslikke arvestusi ja riigile või kohalikule omavalitsusele kaasnevate kulutuste suurust, haldusülesande täitmise järjepidevuse ja kvaliteedi tagamise abinõusid ning haldusülesande täitmiseks volitamisest tingitud õiguslikku ja faktilist mõju isikutele, kelle suhtes täitmiseks volitatavat haldusülesannet täidetakse.
Samuti peab halduskoostöö seaduse § 13 lõike 1 kohaselt isikuga haldusülesande täitmiseks volitamise halduslepingu sõlmimisel juhinduma riigihangete seaduses teenuste hankelepingu sõlmimise tingimustest ja hankemenetluse läbiviimise korrast.
Julianus Inkasso OÜ pakub koostöös Lätis, Leedus ja Soomes registreeritud äriühingutega Lätis, Leedus ja Soomes registreeritud sõidukile tehtud viivistasu otsuse kolmanda eksemplari edastamise teenust, mis hõlmab Eestis tasulise valveta parkimise alal vastava riigi registrisse kantud sõiduki, mille osas on tehtud viivistasu otsus, omaniku või vastutava kasutaja tuvastamist, talle meeldetuletuse saatmist, vajadusel ka viivistasu otsuse kolmanda eksemplari kättetoimetamist ning laekunud viivistasu summade vastavale linna- või vallavalitsusele kandmist.
Julianus Inkasso OÜle makstava tasu suuruseks iga linna poolt edastatud viivistasu otsuse eest on 2 (kaks) eurot, millele lisandub käibemaks. Julianus Inkasso OÜ võib lisada sissenõutavale viivistasule lisaks nõude menetlemise kulud vastavalt seaduses toodud tingimustele.
Tartu Linnavolikogu 2. juuni 2011. a määruse nr 36 "Parkimistasu" § 6 lõikes 2 on kehtestatud viivistasu määr 30 eurot ööpäevas.
Seega on linnavalitsuse tasu ühe viivistasu otsuse kolmanda eksemplari edastamise eest tunduvalt väiksem, kui viivistasu laekumisest saadav tulu.
Tartu Linnavolikogu 11. aprilli 2013. a otsusega nr 465 on otsustatud sõlmida kolmepoolsed halduslepingud tähtajaga kolm aastat järgmiste juriidiliste isikutega:
1.1. Julianus Inkasso OÜga ja UABiga Julianus Inkasso Leedu Vabariigis registreeritud sõidukitele tehtud viivistasu otsuse kolmanda eksemplari edastamiseks;
1.2. Julianus Inkasso OÜga ja SIAga Julianus Inkasso Latvija Läti Vabariigis registreeritud sõidukitele tehtud viivistasu otsuste kolmanda eksemplari edastamiseks;
1.3. Julianus Inkasso OÜga ja iKassa Finland OYga Soome Vabariigis registreeritud sõidukitele tehtud viivistasu otsuste kolmanda eksemplari edastamiseks.
Linnavalitsus on sõlminud nimetatud halduslepingud 17. mail 2013. a. Julianus Inkasso OÜle on nimetatud lepingute alusel edastatud kokku 423 viivistasu otsust ja tasutud teenustasuna kokku 1015,20 eurot. 2. detsembri 2015. a seisuga on Julianus Inkasso OÜlt linnale laekunud viivistasusid kokku 5 411,67 eurot.
Vajadus teenuse järgi on säilinud, näiteks novembri alguses edastas linnavalitsus Julianus Inkasso OÜle 46 viivistasu otsust, sealhulgas 25 Soome Vabariigi numbrimärgiga sõidukile tehtud viivistasu otsust.
Julianus Inkasso OÜl on Soomes uus partner Pappila Penkkala Group OY, registrikood 0922741-2, asukoht Aurakatu 12 b, Turku, Soome.
Linnavalitsus leiab, et ühe viivistasu otsuse kolmanda eksemplari kättetoimetamise hind 2 eurot + käibemaks on mõistlik ja põhjendatud.
Linnavalitsus teeb ettepaneku sõlmida kolmepoolne haldusleping tähtajaga viis aastat Julianus Inkasso OÜga ja Pappila Penkkala Group OYga Soome Vabariigis registreeritud sõidukitele tehtud viivistasu otsuste kolmanda eksemplari edastamiseks.
Samuti teeb linnavalitsus ettepaneku pikendada varemsõlmitud lepingute tähtaja saabumisel (17. mai 2016) Julianus Inkasso OÜga ja UABiga Julianus Inkasso ning SIAga Julianus Inkasso Latvija kolmepoolsed halduslepingud kuni 31. detsembrini 2020. a.