Akti väljaandja: | Tartu Linnavalitsus |
Akti liik: | Korraldus |
Teema: | Vaksali tn 61 krundi detailplaneeringu koostamise algatamine, lähteseisukohtade kinnitamine ja keskkonnamõju strateegilise hindamise algatamata jätmine |
Reg. number: | LV-K-0285 |
Seisund: | Lõpetatud |
Koostamise kp: | 13.03.2015 |
Koostaja: | Ruth Kurss |
Ettekandja: | Urmas Ahven |
Õigusakt: | Tartu Linnavalitsuse 5.06.2015 korraldus nr 636 "Vaksali tn 61 krundi detailplaneeringu koostamise algatamine, lähteseisukohtade kinnitamine ja keskkonnamõju strateegilise hindamise algatamata jätmine" |
Failid: | IAC eelhinnang I versioon.pdf ( 3007 kb ) |
TARTU LINNAVALITSUS | |
KORRALDUS | |
Tartu |
13. märts 2015. a. nr LV-K-0285 |
Vaksali tn 61 krundi detailplaneeringu koostamise algatamine, lähteseisukohtade kinnitamine ja keskkonnamõju strateegilise hindamise algatamata jätmine |
International Aluminium Casting Tartu AS esitas Vaksali tn 61 krundi detailplaneeringu koostamise algatamise ettepaneku eesmärgiga määrata ehitusõigus olemasoleva tootmishoone laiendamiseks.
Detailplaneeringu koostamise algataja ja koostamise korraldaja ning detailplaneeringu kehtestaja on Tartu Linnavalitsus, asukohaga Raekoda, Tartu 50089. Detailplaneeringu koostaja selgub hiljem.
Planeeritav krunt suurusega 20117 m2 asub Tähtvere linnaosas. Krunt on hoonestatud 2-korruselise tootmishoonega. Krundil kehtib Tartu Linnavalitsuse 15. juuli 2004. a. korraldusega nr 1368 kehtestatud "Kruntide Vaksali 53 ja 61 ning nende vahelise ala detailplaneering, mis näeb ette tootmishoone laiendamise võimaluse edela suunas. Tootmise tehnoloogiast tulenevalt on vajalik tootmishoone laiendamine loode suunas, mistõttu ei ole kehtivat planeeringut realiseeritud.
Tartu linna üldplaneeringu kohaselt on planeeritava ala maakasutuse juhtfunktsioon väike- ja äriettevõtete maa. Planeeringu koostamise algatamise ettepanek on kooskõlas Tartu linna üldplaneeringuga.
Keskkonnamõju hindamise ja keskkonnajuhtimissüsteemi seaduse (edaspidi KeHJS) § 33 lg 1 p 3 kohaselt korraldatakse keskkonnamõju strateegilist hindamist (edaspidi KSH) strateegilise planeerimisdokumendi koostamise käigus, kui see dokument on detailplaneering, mille alusel kavandatav tegevus on eeldatavalt olulise keskkonnamõjuga, lähtudes KeHJS § 6 lõigetes 2-4 sätestatust. Vastavalt KeHJS § 6 lg 2 p 10 tuleb analüüsida, kas infrastruktuuri ehitamisel või kasutamisel on oluline keskkonnamõju. Vabariigi Valitsuse 29. augusti 2005 määruse nr 224 "Tegevusvaldkondade, mille korral tuleb kaaluda keskkonnamõju hindamise algatamise vajalikkust, täpsustatud loetelu" § 13 punkt 1 kohaselt tuleb kaaluda keskkonnamõju hindamise vajalikkust tööstuspiirkonna arendamise korral.
Võimaliku olulise keskkonnamõju selgitamiseks on lähtudes KeHJS § 6 lg 3 toodud kriteeriumitest koostatud OÜ Hendrikson & Ko poolt keskkonnamõju eelhinnang (Töö nr 2311/15), kus kokkuvõttes toodi välja järgmised seisukohad.
IAC TARTU AS tootmishoone laiendamise raames on planeeritud juurdeehitus olemasoleva tootmishoone põhjaküljele. Juurdeehitusse on kavandatud kontori-, olme-, kooste- ja hoiuruumid. Antud tegevus aitab parandada töö- ja olmetingimusi. Alumiiniumi sulatamise-, valu ja mehaanilise töötlemisega seotud tegevused jäävad olemasolevasse hoonesse. Tootmisseadmed jäävad enamuses samaks, kuid toimuvad ka mõningad ümberkorraldused. Kaob survevalu (kaks pressi) ning lisandub uus ja võimsam sulatusahi. Aastane tootmismaht ei kasva, jäädes 800 tonni piiridesse. Direktiivi 97/11/EÜ lisas 2 on toodud projektid, mille puhul on keskkonnamõju hindamine vajalik, kui üksikjuhtumi analüüsi või kehtestatud künniste või tingimuste alusel selgub, et tegevusega võib kaasneda oluline keskkonnamõju. Direktiivi lisas 2 on selliseks tegevuseks nimetatud rajatised, kus sulatatakse, sealhulgas sulandatakse mitteraudmetalle, välja arvatud väärismetallid, kuid kaasa arvatud teisesed tooted (puhastamine, valamine jne).
Vabariigi Valitsuse 29.08.2005. a. määruses nr 224 „Tegevusvaldkondade, mille korral tuleb anda keskkonnamõju hindamise vajalikkuse eelhinnang, täpsustatud loetelu“ kohaselt tuleb hinnata olulise keskkonnamõju ilmnemise võimalikkust värviliste metallide (välja arvatud väärismetallid) või teisese toorme sulatamine ja sulamite valmistamine (rafineerimise, valamise jm eesmärgil) tootmisvõimsusega üle 4 tonni pliid või kaadmiumi ööpäevas või üle 20 tonni kõiki muid metalle ööpäev. Laienevas valukompleksis on alumiiniumi sulatamise potentsiaalne tootmisvõimsus üle 20 tonni (uus ahi võimaldab sulatada 1,5 t/h). Antud juhul valamisvõimsus ei ületa 10 t/d, st valupotentsiaal ei luba täiel määral kasutada sulatamise võimsust. Kuna kasutatakse sulatamist ja valu ühtse tehnoloogilise protsessina, siis sellisel korral tootmisvõimsus ei ole üle 20 t/d. Seega tuleb anda keskkonnamõju hindamise vajalikkuse eelhinnang selle kohta, kas tegevusel on oluline keskkonnamõju. KeHJS § 6 lõike 3 alusel tuleb keskkonnamõju hindamise algatamist kaaluda ka juhul kui kavandatakse teisi tegevusi, millel võib olla oluline keskkonnamõju. OÜ Hendrikson & Ko poolt keskkonnamõju eelhinnang (Töö nr 2311/15) eksperthinnanguna kasutatav abimaterjal otsustajale KeHJS mõistes keskkonnamõju hindamise algatamise või algatamata jätmise otsuse tegemiseks.
Keskkonnamõju eelhinnangu olulisemad järeldused on:
Võttes aluseks kohaliku omavalitsuse korralduse seaduse § 6 lg 1, § 30 lg 1 p 2, planeerimisseaduse § 10 lg 5, § 12 lg 1, keskkonnamõju hindamise ja keskkonnajuhtimissüsteemi seaduse § 6 lg 2 p 10, § 33 lg 1 p 3, § 34 lg 1, § 35 lg 1, lg-d 5 ja 6, Vabariigi Valitsuse 29. augusti 2005. a määruse nr 224 "Tegevusvaldkondade, mille korral tuleb kaaluda keskkonnamõju hindamise algatamise vajalikkust, täpsustatud loetelu" § 13 p 1 Tartu linna ehitusmääruse § 4 lg-d 5 ja 6, § 36 lg 1 ning arvestades Tartu Linnavolikogu 6. oktoobri 2005. a määrusega nr 125 kehtestatud Tartu linna üldplaneeringut, OÜ Hendrikson&Ko tööd nr 2311/15 "IAC TARTU AS tootmishoone juurdeehitus. Keskkonnamõju eelhinnang", Keskkonnaameti 26.05.2015 kirjas nr JT 6-8/15/12098-2 esitatud seisukohta, Tartu Linnavolikogu
o t s u s t a b :
1. Algatada Vaksali tn 61 krundi detailplaneeringu koostamine eesmärgiga kaaluda täiendava ehitusõiguse määramise võimalusi krundil asuva tootmishoone laiendamiseks.
2. Jätta algatamata Vaksali tn 61 krundi detailplaneeringu keskkonnamõju strateegiline hindamine.
3. Kinnitada planeeringuala piir vastavalt lisale "Vaksali tn 61 krundi detailplaneeringuala situatsiooniskeem".
4. Planeering tuleb koostada arvestades järgnevate seisukohtadega:
4.1. Planeeringu joonised - olemasolev olukord, põhijoonis, tehnovõrgud ning maakasutus ja kitsendused - anda mõõtkavas M 1:500.
4.2. Krundi ehitusõiguse määramisel arvestades järgmist:
4.2.1 krundi kasutamise sihtotstarve määrata planeeringuga tulenevalt ehitise kasutamise otstarbest;
4.2.2 hoonete suurim lubatud arv (sh abihooned) ja ehitusalune pindala määrata planeeringuga;
4.2.3 hoonete absoluutkõrgus määrata planeeringuga, arvestades olemasolevat hoonestust ja kehtivat detailplaneeringut.
4.3 Ehitiste kasutamise lubatud otstarbed anda vastavalt majandus- ja kommunikatsiooniministri 4. detsembri 2012. a määrusele nr 78 "Ehitise kasutamise otstarvete loetelu".
4.4 Parkimine tuleb lahendada krundisiseselt vastavalt hoone kasutusotstarvet reguleerivatele normidele, lähtudes Eesti Standardist EVS 843:2003 "Linnatänavad". Parkla jagada kõrghaljastusega kuni 10 kohaliseks. Kõrghaljastuse osakaal peab olema vähemalt 10% krundi pindalast.
4.5 Planeering kooskõlastada Lõuna-Eesti Päästekeskusega ja teha koostööd naaberkrundi omanikuga.
5. Planeeringu koostamise algatamisega ei kaasne linnale kohustust avalikult kasutatava tee ja üldkasutatava haljastuse, välisvalgustuse ja sademeveekanalisatsiooni väljaehitamiseks või vastavate kulude kandmiseks.
6. Detailplaneeringu lähteseisukohti ja eskiislahendust tutvustavate materjalide esitamine avaliku arutelu korraldamiseks ei ole vajalik.
7. Linnaplaneerimise ja maakorralduse osakonnal korraldada detailplaneeringu koostamise algatamise ja keskkonnamõju strateegilise hindamise algatamata jätmise kohta teadete ilmumine ajalehes Postimees, ametlikus väljaandes Ametlikud Teadaanded ja Tartu linna koduleheküljel. Detailplaneeringu koostamise algatamise ja keskkonnamõju strateegilise hindamise algatamata jätmise otsusega saab tutvuda Tartu linna koduleheküljel www.tartu.ee ning tööpäevadel Tartu Linnavalitsuse linnaplaneerimise ja maakorralduse osakonnas, asukohaga Raekoja plats 3.
8. Korraldus jõustub ... 2015. a.
Linnapea | |
Linnasekretär |
Lisa | |
Tartu Linnavalitsuse | |
korralduse eelnõu nr LV-K-0285 juurde | |
__________ planeeringuala piir __________ krundipiirid |