EELNÕU
TARTU LINNAVALITSUS |
KORRALDUS |
|
Tartu
|
24. oktoober 2014. a. nr LV-K-1209 |
Projekti "Eesti keele täiendav õpe Tartu Kutsehariduskeskuse, Ida-Virumaa Kutsehariduskeskuse ja Valgamaa Kutseõppekeskuse erinevate erialade eesti keelest erineva emakeelega õpilastele" sildfinantseerimine |
Võttes aluseks Tartu Linnavolikogu 11. oktoobri 2012. a määruse nr 74 "Tartu linna eelarve koostamise, täitmise ja finantsjuhtimise kord" § 27 lg 1 ning arvestades Tartu Linnavolikogu 19. detsembri 2013. a määruse nr 3 "Tartu linna 2014. aasta eelarve" § 3 lg 1, Tartu Linnavalitsus
o t s u s t a b:
1. Lubada Tartu Kutsehariduskeskusel kuni raha laekumiseni Integratsiooni ja Migratsiooni Sihtasutuselt Meie Inimesed ”Keeleõppe arendamine 2011-2013” programmist kasutada 17 904 euro ulatuses kontsernikonto vahendeid projekti "Eesti keele täiendav õpe Tartu Kutsehariduskeskuse, Ida-Virumaa Kutsehariduskeskuse ja Valgamaa
Kutseõppekeskuse erinevate erialade eesti keelest erineva emakeelega õpilastele" kulude rahastamiseks.
2. Tartu Kutsehariduskeskusel on õigus teha kuni 15. detsembrini 2014. a kontsernikonto vahenditest punktis 1 märgitud summa ulatuses väljamakseid.
3. Korraldus jõustub ....
Õiend
Tartu Linnavalitsuse korralduse eelnõu "Projekti "Eesti keele täiendav õpe Tartu Kutsehariduskeskuse, Ida-Virumaa Kutsehariduskeskuse ja Valgamaa Kutseõppekeskuse erinevate erialade eesti keelest erineva emakeelega õpilastele" sildfinantseerimine " juurde
Projekti nimi ja number
VP-14-0091 - Eesti keele täiendav õpe Tartu Kutsehariduskeskuse, Ida-Virumaa Kutsehariduskeskuse ja Valgamaa
Kutseõppekeskuse erinevate erialade eesti keelest erineva emakeelega õpilastele -
Projekti hetkeseisu lühikirjeldus (periood, peamised tegevused, eelarve kululiikide lõikes)
Periood: 1.10.2014 - 30.11.2014
Peamised tegevused:
Õppemeetodid:
1. Psühhodraama on isiksuse ja grupi arendamise meetod, mille abil osalejad analüüsivad draamas kasutatavate võtete abil (nt situatsioonide läbimängimine) üksikisikute, gruppide, süsteemide ja organisatsioonide probleeme, unistusi, püüdlusi ja suhteid. Osalejad saavad võtta erinevaid rolle.
Psühhodraama on uus kogemus. Meetod võimaldab keelt õppida läbi tegutsemise, annab julguse olla spontaanne. Võtmeteguriks on ühise keele leidmine. Esimene tähtis asi koostöös on praktilisus, oma keel ning veendumus, et inimesed tahavad tegutseda ja on valmis alustama kohe. Ei ole vaja suurt, tunde kestvat soojendust või teoreetilist arutelu. Kasutades keeleõppes psühhodraama meetodit, on õpilased aktiivsed, neil on põnev, erutav, naljakas ja õppimine ei meenuta millegagi tüütut koolitundi. Keele õppimine toimub läbi uue õppevahendi – improvisatsiooni. Võime improviseerida on universaalne ja kõik, kes ennast suudavad keeleliselt väljendada, saavad seda teha ka kehaliselt ja hääleliselt. Improvisatsioon on süsteemne ja õpitav intuitiivne mõtlemine. Õppides keelt psühhodraama meetodil, lisandub areng isiksuslikul tasandil.
2. Muuseum kui uus õppemeetod keeleõppes. Õppekäigud toimuvad koos eesti emakeelega õppuritega. Kogemus on näidanud, et eesti keelest erineva emakeelega õppurid kardavad eesti keeles rääkida ja sõprade leidmine uues koolis on raskendatud. Õppekäikude eesmärgiks on õppuritele tugiisikute leidmine ja integratsiooni ning koolisulatumise protsessi kiirendamine, samuti Eesti kultuuriruumi tutvustamine ja kogemusõppe abil uute teadmiste lisandumine ja keelepädevuse areng.
Projekti kogumaksumus: 17 904 eurot
Omaosalus: 0 eurot
Toetus: 17 904 eurot
Rahastaja andmed, kellele projektitaotlus esitati
Integratsiooni ja Migratsiooni Sihtasutus Meie Inimesed
Programm ”Keeleõppe arendamine 2011-2013”
, tegevus „Kutseõppurite ja täiskasvanute gümnaasiumide õppurite täiendav keeleõpe”
Sildfinantseerimiseks taotletav summa ja kontonumber, millele avatakse taotletav limiit
Sildfinantseerimiseks taotletav summa: 17 904 €
Limiit avada kontole nr: 10220045399012
Projekti koordinaator: Andrus Mõttus
Projektijuht ja tema kontaktandmed: Tartu KHK kutseõpetaja Ellen Aunin, tel 5331 4393, e-post: ellen.aunin@khk.ee
Prognoositavad kulud, vahendite kasutamine ja vahendite tagasilaekumise aeg