EELNÕU
TARTU LINNAVOLIKOGU |
OTSUS |
|
Tartu
|
04. september 2014. a. nr LVK-O-0126 |
Loa andmine OÜga PROKTER sõlmitud üürilepingu muutmiseks |
Võttes aluseks kohaliku omavalitsuse üksuse finantsjuhtimise seaduse § 28 lg 3, kohaliku omavalitsuse korralduse seaduse § 22 lg 1 p 8 ja Tartu linnavara eeskirja § 3 lg 1, Tartu Linnavolikogu
o t s u s t a b:
1. Lubada linnavalitsusel muuta OÜga PROKTER (registrikood 10977492) sõlmitud äriruumi üürilepingut Tartus Kompanii tn 10 hoones asuvate ruumide (üldpinnaga 210 m2) kasutamiseks selliselt, et ruume kasutatakse 1. jaanuarist 2015 kuni 31. detsembrini 2018 üüriga 5,33 eurot/m2 (sisaldab käibemaksu) Tartu Oskar Lutsu nimelise Linnaraamatukogu hanketöötlusosakonna ja administratsiooni (kantselei, direktor, arendusjuht) tarbeks.
2. Otsus jõustub viiendal päeval pärast vastuvõtmist.
Õiend
Tartu Linnavolikogu otsuse eelnõu "Loa andmine OÜga PROKTER sõlmitud üürilepingu muutmiseks " juurde
Tartu Linnavolikogu 19. detsembri 2013. a otsuse nr 26 "Loa andmine OÜga PROKTER äriruumi üürilepingu sõlmimiseks" kohaselt kasutas Kompanii tn 10 hoones asuvaid ruume üldpinnaga 210 m2 Hariduse Tugiteenuste Keskus karjäärikeskuse tegevuse korraldamiseks. Hariduse Tugiteenuste Keskuse tegevus korraldatakse ümber ning neil ei ole ruume enam vaja. Kompanii 10 hoone asub vahetult Tartu Oskar Lutsu nimelise Linnaraamatukogu kõrval ning linnaraamatukogu vajab täiendavaid ruume.
Kõige rohkem ja teravamalt vajab lisaruume hanketöötlusosakond. Praegu töötab osakond oludes, kus üks ruum (komplekteerimine) on lihtsalt osa raamatufondist, ajutise vaheseinaga eraldatud ja kataloogijad-märksõnastajad istuvad seitsmekesi 30 ruutmeetril, eraldi tööruumi ei ole ei osakonnajuhatajal ega peaspetsialistidel. Kogu raamatukokku tulev uus materjal ladustatakse ajutiselt koridoris, samuti on seal riiulid, millest osakonnad endale kirjandust ja muud valivad. Samades kitsastes läbikäikudes hoitakse ka mahakantud ja mahakandmisele minevat kirjandust ning korraldatakse kogu raamatukogude erinevate hoonete (peamaja ja nelja harukogu) vahelist laenutuste ja muuga seotud transporti.
Kompanii 10 asuvates ruumides oleks võimalik korraldada ruumikas nii öelda logistikakeskus, kus omaette ala saaks sissetulev-ostetav kirjandus, harukogudesse saadetav jooksev nii laenutuste kui ka komplekteerimisega seotud materjal ja ka mahakantud raamatud-ajakirjad. Eraldi tööruumi saab osakonnajuhataja. Lisaks saab Kompanii 10 hoonesse kolida raamatukogu kantselei: direktor, sekretär, mõned peaspetsialistid, kellede igapäevane töö ei nõua pidevat lugejaalade ja lugemissaalide jälgimist ja kellega kokkusaamiseks ka töötajatel erinevate küsimuste lahendamiseks on hõlbus tulla kõrvalmajja või helistada. Hanketöötluse praegused ruumid lähevad osalt tagasi esimese korruse fondiruumiks (ajalehed-ajakirjad) ja tööruumist saab peale vajalikku remonti esimese korruse ja Raekoja platsi lugemistoa teenindajate töö- ja puhkeruum (praegu neil seda pole üldse). Kantseleiruumid, mis kolmandal korrusel vabanevad (umbes 50 m²) lisanduvad (samuti peale vajalikke lammutus- ja remonditöid) lugejaalale.
Raamatukogule tekivad seoses uute ruumidega järgmised prognoositavad lisakulud:
- üür: kuus 1120, aastas 13 440 eurot;
- koristusteenus (võimalik lisada raamatukogu kehtivale lepingule 0,55 eurot/m²): kuus 115.50, aastas 1400 eurot;
- porivaibad: kuus 80, aastas 960 eurot;
- valvekulu, arvestuslikult 10% meie praegusest lepingust, kokku koos muude valvekuludega aastas 1200 eurot;
- kommunaalkulud (elekter, vesi, küte - arvestatud seniste kulude alusel) 4000 eurot.
Kokku püsikulud aastas 21 000 eurot.
Lisaks vajab raamatukogu uutesse ruumidesse sisustuse jaoks ühekordset kulu minimaalselt 3500 eurot, millest 500 eurot on kavandatud 2014. aasta II lisaeelarvest, 3000 eurot tuleks katta 2015. aasta põhieelarvest.
Linnaeelarves on olemas vahendid üüri maksmiseks 2014. aastal, kommunaalkulud ja linnaraamatukogu kolimisega seotud kulud on kavandatud 2014. aasta II lisaeelarvest.