EELNÕU
TARTU LINNAVALITSUS |
KORRALDUS |
|
Tartu
|
06. mai 2014. a. nr LV-K-0432 |
Osalemine projektis „Lugemis- ja kirjutamisraskus – koostöö probleemide lahendamiseks” |
Võttes aluseks Tartu linnavara eeskirja § 9 lg 1 p 3 ja lg 3, Tartu Linnavalitsus
o t s u s t a b:
1. Osaleda partnerina projektis „Lugemis- ja kirjutamisraskus – koostöö probleemide lahendamiseks”, mis esitatakse rahastamiseks Sihtasutusele Archimedes ERASMUS+ KA2 programmi raames.
2. Projekti heakskiitmisel summas 10600 eurot, kaasfinantseerija puudub.
3. Määrata projekti koordinaatoriks Tartu Kroonuaia Kooli direktor Ain Ostrat, kes omab punktis 1 nimetatud projekti raames Tartu linna nimel allkirjaõigust.
4. Korraldus jõustub ...
Õiend
Tartu Linnavalitsuse korralduse eelnõu "Osalemine projektis „Lugemis- ja kirjutamisraskus – koostöö probleemide lahendamiseks” " juurde
Projekti nimi ja number
VP-14-0041 - Lugemis- ja kirjutamisraskus – koostöö probleemide lahendamiseks -
Lühikokkuvõte
Lugemis- ja kirjutamispuudega õpilaste arv suureneb aasta-aastalt. Oluline on varajane sekkumine ja erinevate metoodikate väljatöötamine ning olemasolevate metoodikate edasiarendamine lugemis- ja kirjutamisoskuse parendamiseks. Tutvutakse erinevate maade lugemis- ja kirjutamisraskuste ennetus- ja lahendusviiside ning metoodikatega. Projekti käigus toimub aktiivne suhtlemine, kogemuste ja info vahetamine partnerriikide õpetajatega Türgist, Rumeeniast, Lätist ja Itaaliast.
Eesmärk ja alleesmärgid
1. Kirjeldada düsleksiat ja laiemalt õpiraskust keelest sõltuvalt ja tuua välja düsleksia põhjused ja tagajärjed individuaalsel, sotsiaalsel ja akadeemilisel tasandil.
2. Koostada materjalid, mis võimaldavad ära tunda lugemis- ja kirjutamisprobleemidega last, tema tugevusi ja nõrkusi.
3. Välja töötada abistavad vahendid ja metoodikad, mis võimaldaksid düsleksiast tingitud õpiraskusega õpilasel integreeruda ühiskonda ning tagaksid tema võimetekohase toimetuleku igapäevaelus.
Tegevused
Tartu Kroonuaia Kooli õpetajad külastavad kõiki partnerkoole, kus toimuvad tundide vaatlused, seminarid ja töötoad, kogemuste ja metoodikate vahetamine. Ettekanded avaldatakse projekti veebilehel.
Tulemused
Iga partnerkool kaardistab hetkeolukorra düsleksiast tingitud õpiraskuste osas. Partnerkoolid koostavad materjale võimalikult varajaseks sekkumiseks lugemis- ja/või kirjutamisprobleemi ilmnemisel. Töötatakse välja last abistavad vahendid ja metoodikad, mis võimaldavad düsleksiast tingitud õpiraskusega õpilasel integreeruda ühiskonda ning tagavad tema võimetekohase toimetuleku igapäevaelus. Partnerkoolide metoodilised käsitlused salvestatakse, mis võimaldavad nende taasesitamist ning kohandamist vastavalt partnerkoolide eripäradele. Kokkuvõte projekti tegevustest avaldatakse e- twinningis, kooli kodulehel ning projekti veebilehel, kus kirjeldatakse lugemis- ja kirjutamisraskustega õpilaste õppetöös esinevaid sarnasusi ja keelespetsiifilisi probleeme.
Eelarve
Projekti (Tartu linna) kogumaksumus 10 600 eurot
Tartu linna kaasfinantseering 0 eurot
Toetus Tartu linnale 10600 eurot
Sildfinantseerimise vajadus - ei
Eelarve peamiste kululiikide lõikes
(sh töötasud Tartu LV ametnikele nimeliselt)
Selgub taotluse lõplikul valmimisel.
Rahastaja
Archimedes SA
ERASMUS+ KA2
Partnerid
Projekti juhtpartner ja tema kontaktid: Kalecik İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü
Zehra Yakani (kalecikarge2013@gmail.com)
Projekti koordinaator Tartu Linnavalitsuses: Ain Ostrat
Projektijuht ja tema kontaktandmed: Meelika Maila Tartu Kroonuaia Kool, õppealajuhataja,
tel: 736 1941,
email: meelika.maila@raad.tartu.ee
Projekti meeskonnaliikmed: õpetajad Meelika Maila, Lembi Riistan, Merle Varik, Reet Lill, Karin Konsa, Marje Külm
Projekti seos linna arengudokumentidega
Projekti taotlemisel oleme lähtunud Tartu Kroonuaia Kooli arengukava 2014-2016 valdkonna "Õppe- ja kasvatusprotsess" õpilaste individuaalsuse arvestamine õppetöö läbiviimisel.
Tähtajad
Projekti esitamine: 30.04.2014
Projekti elluviimine: 1.09.2014 - 1.10.2016