TARTU LINNAVALITSUS | |
KORRALDUS | |
Tartu |
29. november 2013. a. nr LV-K-1388 |
Soola tn 8c sildumisala rekonstrueerimise projekteerimistingimuste määramine |
Aktsiaselts Emajõe Ärikeskus soovib rekonstrueerida Soola tn 8c kinnistul asuva Emajõe endise sildumisala, et võimaldada seeläbi jõe- ja väikelaevade sildumist. Laevad (eelkõige m/l "Pegasus") pakuksid jõekohviku, kontserdi ja lühireisi teenust. Pardale pääs ja piletite müük on kavandatud ja lubatav olemasolevate hoonete baasil.
Sildumisala taastamist toetab Emajõe kalda- ja sildumisrajatiste teemaplaneering, mis näeb alale ette 00 sildumisala maksimaalselt 5 ankrukohale. Alal kehtiv Turu 2, Soola 8 ja lähiala detailplaneering (21.06.2001. a Tartu Linnavolikogu otsus nr 405) ei määratle otseselt kaldaala kasutust, kuid võimaldab planeeritud hoonestusala sees tankla rajamist ning ujuvvahendite tankuri paigutamist kaldale. Tanklat rajatud ei ole ning sellest tulenevalt pole ka võimalik tankuri paigutamine kaldaalale. Seega on võimalik sildumisala kasutuselevõtt ilma tankimisvõimaluseta ning see ei kitsenda kehtiva detailplaneeringu realiseerimist.
Projekti tellijaks ja finantseerijaks on AS Emajõe Ärikeskus. Võimaliku projekti realiseerimise linna poolse kaasrahastamise osas lepitakse vajadusel kokku projekti koostamise käigus.
Lubatud on ala rekonstrueerimine jõe- ja väikelaevade sildumisalaks, sadama moodustamine lubatud ei ole. Keelatud on kallasraja tõkestamine või selle kasutamise piiramine mistahes viisil. Rekonstrueeritavad rajatised kuuluvad linnale ning nende omandit ei muudeta.
2013. a on AS Emajõe Ärikeskus korraldanud Emajõe ärikeskuse ja bussijaama ümbruse linnaruumi arhitektuurse ideevõistluse. Kuna ideevõistluse tulemusel valiti välja kaks II koha tööd ja üks III koha töö, siis tuleb lahenduse väljatöötamisel võimalusel antud asukoha osas ideevõistluse auhinnatud töödega arvestada projekti koostamisel.
Võttes aluseks kohaliku omavalitsuse korralduse seaduse § 6 lg 1, § 30 lg 1 p 2, ehitusseaduse § 19 lg 1 p 1 ja lg 3, Tartu linna ehitusmääruse § 26 lg 1 p 2 ja lg 4, Tartu Linnavalitsus
o t s u s t a b :
1. Määrata Soola tn 8c endise sildumisala rekonstrueerimise projekteerimistingimused vastavalt lisale.
2. Linnaplaneerimise ja maakorralduse osakonnal avaldada kahe nädala jooksul informatsioon projekteerimistingimuste määramise kohta Tartu linna koduleheküljel.
3. Korraldus jõustub projekteerimistingimuste taotlejale teatavakstegemisest.
4. Käesoleva korralduse peale võib esitada Tartu Linnavalitsusele vaide haldusmenetluse seaduses sätestatud korras 30 päeva jooksul arvates korraldusest teadasaamise päevast või päevast, millal oleks pidanud korraldusest teada saama või esitada kaebuse Tartu Halduskohtule halduskohtumenetluse seadustikus sätestatud korras 30 päeva jooksul arvates korralduse teatavakstegemisest.
Linnapea | |
Linnasekretär |
Lisa | |
Tartu Linnavalitsuse | |
korralduse eelnõu nr LV-K-1388 juurde | |
Projekteerimistingimuste taotleja: Aktsiaselts Emajõe Ärikeskus Projekteerimise tingimused kehtivad 2 aastat alates korralduse jõustumisest 1. Lähtedokumendid Asukohaskeem lisa 1 2. Lähteandmed 2.1 Projekt koostada vastavalt majandus- ja kommunikatsiooniministri 17. septembri 2010. a määrusele nr 67 "Nõuded ehitusprojektile". 2.2 Projekt (ja selle osad) koostada vastavat tegevusluba omava füüsilise või juriidilise isiku poolt. Projekteerimisse võimalusel kaasata Emajõe ärikeskuse ja bussijaama ümbruse linnaruumi arhitektuursel ideevõistlusel auhinnatud töö(de) autor(id). 2.3 Arvestamisele kuuluvad Tartu Linnavalitsuse linnaplaneerimise ja maakorralduse osakonna arhiivis asuvad dokumendid: 2.3.1 Tartu linna üldplaneering 06.10.2005; 2.3.2 Emajõe kalda- ja sildumisrajatiste teemaplaneering 13.02.2003; 2.3.3 Turu 2, Soola 8 ja lähiala detailplaneering 21.06.2001. 2.4 Projekti koostamisel arvestada võimalusel antud asukoha osas Emajõe ärikeskuse ja bussijaama ümbruse linnaruumi arhitektuurse ideevõistluse auhinnatud töid (https://www.tartu.ee/data/Bussijaam.html). 2.5 Turu 2 ja Soola 8 kruntidele on Tartu Linnavolikogu 14.02.2013. a otsusega nr 449 algatatud detailplaneeringu koostamine. Projekt- ja planeeringulahendus ei tohi minna vastuollu. 2.6 Projekti koostamise aluskaardiks võtta aktualiseeritud (olemasolevat situatsiooni tõeselt kajastav, sh tehnovõrgud) digitaalselt mõõdistatud geodeetiline alusplaan täpsusastmega M 1:500, kus on esitatud andmed koostaja kohta (ettevõtja nimi, litsentsi nr, töö nr, mõõdistamise aeg). Geodeetiline alusplaan peab olema registreeritud linnaplaneerimise ja maakorralduse osakonna geodeesiateenistuses. 2.7 Väljastatud projekteerimistingimused ja muu projektiga seonduv informatsioon lisada projekti kausta. 3. Projektlahenduse sisu Koostada asukohaskeemil näidatud ala rekonstrueerimise lahendus, mis võimaldab ohutut väike- ja jõelaevade sildumist ning reisijate laevale minekut ja laevalt tulekut sh: 3.1 Projekteerida ala heakorrastamine koos väikevormide (pingid, infostend, prügiurnid) ja piirete paiknemisega. Paigaldatavate rajatiste osas näidata lisaks nende kinnitamine, iseloomulik vaade koos mõõtude, värvi ja materjalidega. 3.2 Näidata kergliiklustee katte rekonstrueerimise maht. Esitada iseloomulikud lõiked koos konstruktsioonide ära näitamisega ja taastatavate katete (sh muru) aladega. Asendiplaanil näidata kallasraja paiknemine. 3.3 Projekteerida koostöös haljastus- ja puhastusteenistusega haljastuse rekonstrueerimine, näidata likvideeritav, säilitatav ja rajatav haljastus. 3.4 Vajadusel projekteerida navigatsioonimärgistus (sildumisala tähistamine laevaliikluse mõttes) koos vajalike töödega. 3.5 Lahendada ala vertikaalne planeerimine koos sademevee ärajuhtimisega ning rekonstrueeritava kaldakindlustuse ristprofiilid koos põrkeleevenditega. Projekti mahus näidata vajalikud konstruktsiooniparandused (asukoht ja maht). 3.6 Projekteerida tehnovõrkude rekonstrueerimine, mis on otstarbekas koos ala rekonstrueerimisega (nt elektrikaablid valgustuse ja laeva teenindamise tarbeks). Laeva teenindamiseks on lubatud elektritoide Turu tn 2 liitumiskilbist. 3.7 Laevade randumiseks ja manööverdamiseks vajalike põrkeleevendite kavandamisel arvestada olemasolevate kanalisatsioonirajatiste paiknemisega ja võimaliku ümbertõstmise vajadusega. Lahenduse väljatöötamisel teha koostööd ASiga Tartu Veevärk. 3.8 Projekti mahus esitada jõepõhja puhastamise lahendus koos tekkivate jäätmete liigi, mahu ja käitlemisega. 3.9 Esitada töömahtude koondtabel tööliikide lõikes koos arvestuslike hindadega. 3.10 Projekti asendiplaanile võtta tellija nõusolek ja tehnovõrkude valdajate load tööde läbiviimiseks tehnovõrkude kaitsekujas. 4. Kooskõlastused 4.1 Tulenevalt veeseaduse § 10 lg 2 p1 on Emajõe kallasraja ulatus 10m. Projekteeritav ala asub Emajõe veekaitsevööndis. Projektlahenduse peab olema kooskõlastanud Keskkonnaamet. 4.2 Kasutusele võetakse endine sildumisala, mis tingib liikluskorralduse muudatused Emajõel. Projektile võtta Veeteede Ameti kooskõlastus. 4.3 Alal asub arheoloogiline kaitsevöönd, millest tulenevalt tuleb projekt (võimalikud kaevetööd) kooskõlastada linnaarheoloogiga. 5. Ehitusprojekt esitada paberkandjal Tartu Linnavalitsuse arhitektuuri ja ehituse osakonnale (aadress Küüni tn 5, III k tuba 323) ja digitaalselt e-posti aadressil aeo@raad.tartu.ee läbivaatamiseks ja ehitusloa taotlemiseks. Lisa 1. Asukohaskeem PTR-13-092 juurde |