Akti väljaandja: | Tartu Linnavalitsus |
Akti liik: | Istungi protokolli kantav otsus |
Teema: | Informatsioon arengu- ja planeerimiskomisjonile Tartu linna üldplaneeringu ptk 2 "Tartu linna ruumilise arengu põhimõtted", ptk 3 "Kavandatava ruumilise arenguga kaasneda võivate mõjude hindamine ning säästva ja tasakaalustatud ruumilise arengu tingimuste seadmine" ja ptk. 14 "Ettepanekud kehtestatud maakonnaplaneeringu täpsustamiseks" ülevaatamise osas |
Reg. number: | LV-IP-0058 |
Seisund: | Lõpetatud |
Koostamise kp: | 06.02.2014 |
Koostaja: | Jaanika Koppel |
Ettekandja: | Urmas Ahven |
Failid: | Ettepanekud kehtestatud maakonnaplaneeringu täpsustamiseks.doc ( 22 kb ) Ptk 3 Kavandatava ruumilise arenguga kaasneda v6ivate m6jude hindamine ....doc ( 38 kb ) Ptk 1 Tartu linna ruumilise arengu p6him6tted.doc ( 33 kb ) 01_funktsion_tson.pdf ( 6447 kb ) |
TARTU LINNAVALITSUS | |
ISTUNGI PROTOKOLLI KANTAV OTSUS | |
Tartu |
06. veebruar 2014. a. nr LV-IP-0058 |
Informatsioon arengu- ja planeerimiskomisjonile Tartu linna üldplaneeringu ptk 2 "Tartu linna ruumilise arengu põhimõtted", ptk 3 "Kavandatava ruumilise arenguga kaasneda võivate mõjude hindamine ning säästva ja tasakaalustatud ruumilise arengu tingimuste seadmine" ja ptk. 14 "Ettepanekud kehtestatud maakonnaplaneeringu täpsustamiseks" ülevaatamise osas |
KUULATI: | Urmas Ahvena ettekannet |
OTSUSTATI: |
1. Võtta informatsioon Tartu linna üldplaneeringu ptk 2 "Tartu linna ruumilise arengu põhimõtted", ptk 3 "Kavandatava ruumilise arenguga kaasneda võivate mõjude hindamine ning säästva ja tasakaalustatud ruumilise arengu tingimuste seadmine" ja ptk. 14 "Ettepanekud kehtestatud maakonnaplaneeringu täpsustamiseks" ülevaatamise osas teadmiseks;
2. Suunata informatsioon linnavolikogu arengu- ja planeerimiskomisjoni;
3. Ettekandjaks arengu- ja planeerimiskomisjonis määrata Indrek Ranniku. |
Juhataja: | |
Protokollija |
Käsitletavate peatükkide ülevaatamine on esitatud järgmise ülesehitusega:
· kehtivas planeeringus olev tekst (ilma peatüki pealkirjata);
· planeeringukohase arengu senised tulemused ja planeeringu edasise elluviimise võimalused;
· uue planeeringu koostamise vajadus või detailplaneeringu kehtetuks tunnistamise vajadus;
· üldplaneeringu elluviimisel ilmnenud olulised mõjud majanduslikule, sotsiaalsele, kultuurilisele ja looduskeskkonnale ning võimalike oluliste negatiivsete mõjude vähendamise tingimused ning muud üldplaneeringu elluviimisega seotud küsimused.
1. Ptk 2 "Tartu linna ruumilise arengu põhimõtted"
1.1. Kehtivas üldplaneeringus olev tekst
1.2. Planeeringukohase arengu senised tulemused ja planeeringu edasise elluviimise võimalused
2. Ptk 3 "Kavandatava ruumilise arenguga kaasneda võivate mõjude hindamine ning säästva ja tasakaalustatud ruumilise arengu tingimuste seadmine"
2.1. Kehtivas üldplaneeringus olev tekst
2.2. Planeeringukohase arengu senised tulemused ja planeeringu edasise elluviimise võimalused
Tartu linn on järginud üldplaneeringuga seatud säästva ja tasakaalustatud arengu tingimusi. Korterelamute ja nende gruppide planeerimisel on tagatud lühiajalise puhkuse võimalused ning turvaline mängukeskkond lastele. Elamumaad on eraldatud peamistest õhusaaste allikatest. Tagatud tööstuse arenguks vajalike tootmisalade piisavus ja ja prioriteediks on nende kompaktsuse tagamine hoonestuse tihendamise kaudu. Elanike parema teenindamise tagamiseks on säilitatud seniste lokaalsete ärikeskuste maakasutus (n. Veeriku pood, kauplused Ilmatsalu tänaval ja Betooni - Vaksali ristmikul). Tagatud on veealade kasutuse võimalus, säilitatud on avatud vaated Emajõe ürgorule. Tagatud on miljööväärtusega hoonestusalade säilimine. Kavandatud on kolmekihiline roheline (ökoloogiline) võrgustik. Kavandatud on transiitliikluse juhtimine linnast mööda. Kavandatud on liikluse hajutamine. Liiklusskeemi osaks on ka jalgrattateede skeem. Teostatud on raudteemüra mõõtmised ja ellu viimisel on müra leevendavad meetmed.
Üldplaneeringuga seatud säästva ja tasakaalustatud arengu tingimusi on võimalik jätkuvalt ellu viia läbi teemaplaneeringute ja detailplaneeringute ning valdkondade arengukavadega.
Konfliktalana välja toodud Anne–Ihaste luha-ala osas on selgumisel kaitseala moodustamise küsimused. Arvestades reaalse huvi puudumist kanali rajamiseks, sellega kaasneda võivaid ettearvamatuid muutusi Emajõe hüdroloogilises režiimis (likvideeritakse oluline jõevee puhverala üleujutuste vastuvõtmiseks), Ropka silla rajamise komplitseeritust kanali kavandamisel või olemasolul ning taotlust luua Ropka- Ihaste maastikukaitseala tuleb edasisel planeerimisel kaaluda uue kanali rajamisest loobumist.
2.3. Uue planeeringu koostamise vajadus või detailplaneeringu kehtetuks tunnistamise vajadus
Üldplaneeringuga seatud säästva ja tasakaalustatud arengu tingimuste muutmiseks vajadus puudub.
2.4. Üldplaneeringu elluviimisel ilmenud olulised mõjud majanduslikule, sotsiaalsele, kultuurilisele ja looduskeskkonnale ning võimalike oluliste negatiivsete mõjude vähendamise tingimused ning muud üldplaneeringu elluviimisega seotud küsimused
Üldplaneeringuga seatud säästva ja tasakaalustatud arengu tingimuste elluviimisega kaasnenud mõjud on olnud prognoositavad ning ei ole olnud negatiivsed.
3. Ptk 14 "Ettepanekud kehtestatud maakonnaplaneeringu täpsustamiseks"
3.1. Kehtivas üldplaneeringus olev tekst
3.2. Planeeringukohase arengu senised tulemused ja planeeringu edasise elluviimise võimalused
Kuna Tartu Maavalitsus on asunud koostama uut maakonnaplaneeringut, ei analüüsita seni kehtivat planeeringut. Linn on praegusel hetkel teinud oma ettepanekud maakonnaplaneeringu KSH programmi kohta. Nimetatud ettepanekud sisaldavad ühtlasi linna soove maakonnaplaneeringus käsitletavate teemade käritlemiseks. Asustuse suunamisega seonduval peab planeeringu koostamisel täiendavalt hindama valglinnastumise mõjusid Tartu linna tänavavõrgule, sotsiaal- ja haridusvaldkonnale, teha tuleb ettepanekud planeeringus valglinnastumise negatiivsete mõjude vältimiseks Tartu linna lähialadel, sh. Tartu linna ja lähitagamaa vaheliste transpordivoogude vähendamiseks läbi sotsiaal-, haridus ja teenindusobjektide rajamise lähivaldadesse, teha tuleb ettepanekud Tartu linnaregiooni suuruse, linliku asustuse elanike arvu ja asukoha piiritlemiseks.
3.3. Uue planeeringu koostamise vajadus või detailplaneeringu kehtetuks tunnistamise vajadus
Analüüsitava peatüki sõnastuse muutmise vajadus ilmneb pärast maakonnaplaneeringu lahenduste selgumist.