EELNÕU
TARTU LINNAVALITSUS |
KORRALDUS |
|
Tartu
|
30. jaanuar 2014. a. nr LV-K-0153 |
Ehituslubade väljastamine ehitiste lammutamiseks |
Võttes aluseks kohaliku omavalitsuse korralduse seaduse § 30 lg 1 p 2, ehitusseaduse § 23 lg 1 ja Tartu linna ehitusmääruse § 28 lg 3, Tartu Linnavalitsus
o t s u s t a b:
1. Arhitektuuri ja ehituse osakonnal väljastada ehitusload endiste sõjaväehoonete lammutamiseks alljärgnevalt:
1.1. Puiestee tn 114 tootmishoone lammutamiseks (ehitisregistri kood 120251146);
1.2. Puiestee tn 114 pääsla osaliseks lammutamiseks (ehitisregistri kood 120275897);
1.3. Roosi tn 50 endise kioskalajaama lammutamiseks (ehitisregistri kood 120576563);
1.4. Jänese tn 40 endise sideväeosa hoone lammutamiseks (ehitisregistri kood 120275716);
1.5. Roosi tn 83 laohoone lammutamiseks (ehitisregistri kood 120260340);
1.6. Roosi tn 91 laohoone lammutamiseks (ehitisregistri kood 120258535);
1.7. Roosi tn 91 laohoone lammutamiseks (ehitisregistri kood 120258537);
1.8. Roosi tn 91 laohoone lammutamiseks (ehitisregistri kood 120258538);
1.9. Roosi tn 91 laohoone lammutamiseks (ehitisregistri kood 120275916).
2. Korraldus jõustub ehituslubade taotlejatele teatavakstegemisest.
3. Käesoleva korralduse peale võib esitada Tartu Linnavalitsusele vaide haldusmenetluse seaduses sätestatud korras 30 päeva jooksul arvates korraldusest teadasaamise päevast või päevast, millal oleks pidanud korraldusest teada saama või esitada kaebuse Tartu Halduskohtule halduskohtumenetluse seadustikus sätestatud korras 30 päeva jooksul arvates korralduse teatavakstegemisest.
Õiend
Tartu Linnavalitsuse korralduse eelnõu "Ehituslubade väljastamine ehitiste lammutamiseks " juurde
Ehituslubade väljastamise kord on käesoleval ajal määratud kohaliku omavalitsuse korralduse seaduse § 30 lg 1 p 2, ehitusseaduse § 23 lg 1 ja Tartu linna ehitusmääruse § 28 lg 3 sätetega.
Tartu Linnavalitsuse arhitektuuri ja ehituse osakonnale on esitatud Tartu linnale kuuluvate endiste sõjaväehoonete lammutusprojekt eelprojekti staadiumis, mille eesmärgiks on Tartus Raadi linnaosas asuvate endiste sõjaväehoonete lammutamine. Endised nõukogude sõjaväele kuulunud hooned on suures osas lagunenud ja aktiivsest kasutusest väljas. Mõnest hoonest on järele jäänud vaid varemed. Hooned on enamuses rüüstatud ning seal vedeleb prügi. Lammutamise käigus avastatav reostus tuleb likvideerida vastavalt kehtivatele nõuetele. Lammutusprojekt on läbi vaadatud Keskkonnaameti Jõgeva-Tartu regiooni poolt (21.01.2014 nr JT 6-6/14/1182-2 ), kes on juhtinud tähelepanu mõnedele asjaoludele käesolevas projektis.
Korralduse alapunktis 1.1. on esitatud eelprojekt Puiestee tn 114 tootmishoone täielikuks lammutamiseks (EHR kood 120251146). Lammutatav hoone paikneb Tartu Linnavolikogu 26.06.2008. a otsusega nr 391 kehtestatud detailplaneeringuga "Puiestee tn 114 krundi, Tüve tn pikenduse, Jaamamõisa tn ja Jaamamõisa tn vaheline ala" planeeritud tänavate maa-alal (planeeringu POS 19), kuid mitte planeeringu p 4. 9. nimetatud positsioonide alal. Lammutatavas tootmishoones asub Elektrilevi OÜ-le kuuluv alajaam, mis on Elektrilevi OÜ-l kavas hiljemalt 2014. aasta lõpuks teisaldada. Enne lammutustööde algust tuleb selgitada, kas alajaama seadmed on välja viidud ning hoones ei oleks enam töötavaid kaableid. Lisaks hoonele lammutatakse ka seda ümbritsev betoonist ja silikaatkividest aed. Maakasutamise sihtotstarve on 85% tootmismaa ja 15% ärimaa.
Korralduse alapunktis 1.2. on esitatud eelprojekt Puiestee tn 114 pääsla osaliseks lammutamiseks (EHR kood 120275897). Lammutatav hoone paikneb Tartu Linnavolikogu 26.06.2008. a otsusega nr 391 kehtestatud detailplaneeringuga "Puiestee tn 114 krundi, Tüve tn pikenduse, Jaamamõisa tn ja Jaamamõisa tn vaheline ala" planeeritud tänavate maa-alal (planeeringu POS 19) ja ulatub väikeses osas planeeringu p 4. 9 POS 10 alale, mis ütleb, et enne ehitusloa väljastamist tuleb välja selgitada võimalik pinnase jääkreostuse olemasolu ning see likvideerida. Lammutatav hooneosa jääb aga väga väikeses osas selle positsiooni alasse ning Keskkonnaamet selles osas mingeid nõudmisi esitanud ei ole. Lammutuse mahtu kuulub ka metallist värav. Maakasutamise sihtotstarve on 85% tootmismaa ja 15% ärimaa.
Korralduse alapunktis 1.3. on esitatud eelprojekt Roosi tn 50 asuva lagunenud kioskalajaama ja teiste krundil asuvate lagunenud hoonete täielikuks lammutamiseks. Lammutamisele kuuluvad ka betoonist estakaadid. Alal kehtib Tartu Linnavalitsuse 29.05.2006. a korraldusega nr 847 kehtestatud Jänese 16A krundi detailplaneering, mis näeb ette ka soovitud hoonete lammutamise. Lammutatavad hooned asuvad Meltsiveski veehaarde sanitaarkaitsevööndis. Keskkonnaamet on juhtinud tähelepanu, et oleks asjakohane enne lammutustööde algust jääkreostuse võimalikkuse väljaselgitamine ning pinnase käitlemise vajadus. Kindlasti tuleks aga jääkreostus eemaldada, kui see ilmneb lammutustööde käigus. Sellega seoses on projekti seletuskirjas laused, mis kinnitavad, et lammutustööd ei tohi tekitada täiendavat reostust ning jääkreostuse olemasolul tuleb see likvideerida. Hoonete lammutamisel pinnast ei teisaldata.
Maakasutamise sihtotstarve on 80% tootmismaa ja 20% ärimaa.
Korralduse alapunktis 1.4. on esitatud eelprojekt Jänese tn 40 endise sideväeosa hoone ja krundil asuvate ning Ehitisregistrist puuduvate väravahoone ja WC täielikuks lammutamiseks. Lisaks kuulub lammutuse mahtu betoonist estakaad. Lammutatavad hooned jäävad Tartu Linnavolikogu 18.02.2010. a otsusega nr 43 kehtestatud Puiestee, Kasarmu, Roosi ja Vahi tänavatega piirneva ala detailplaneeringu alale ning Meltsiveski veehaarde sanitaarkaitsevööndisse. Keskkonnaamet on juhtinud tähelepanu, et oleks asjakohane enne lammutustööde algust jääkreostuse võimalikkuse väljaselgitamine ning pinnase käitlemise vajadus. Kindlasti tuleks aga jääkreostus eemaldada, kui see ilmneb lammutustööde käigus. Sellega seoses on projekti seletuskirjas laused, mis kinnitavad, et lammutustööd ei tohi tekitada täiendavat reostust ning jääkreostuse olemasolul tuleb see likvideerida. Hoonete lammutamisel pinnast ei teisaldata. Maakasutamise sihtotstarve on 100% üldkasutatav maa.
Korralduse alapunktis 1.5. on esitatud eelprojekt Roosi tn 83 laohoone täielikuks lammutamiseks. Hoone asub osaliselt Roosi tn 85 krundil. Lammutatav hoone jääb Tartu Linnavolikogu 18.02.2010. a otsusega nr 43 kehtestatud Puiestee, Kasarmu, Roosi ja Vahi tänavatega piirneva ala detailplaneeringu alale ning Meltsiveski veehaarde sanitaarkaitsevööndisse. Lammutatav hoone jääb enamuses osas planeeringu POS 3 ja väikeses osas planeeringu POS 22 alale. POS 3 on ette nähtud ehitis kasutamise otstarbega 12621 ja 24212. POS 22 on ette nähtud parkla alana. Keskkonnaamet on juhtinud tähelepanu, et nende andmebaasides sellel alal jääkreostust registreeritud pole, kuid oleks asjakohane enne lammutustööde algust jääkreostuse võimalikkuse väljaselgitamine ning pinnase käitlemise vajadus. Kindlasti tuleks aga jääkreostus eemaldada, kui see ilmneb lammutustööde käigus. Sellega seoses on projekti seletuskirjas laused, mis kinnitavad, et lammutustööd ei tohi tekitada täiendavat reostust ning jääkreostuse olemasolul tuleb see likvideerida. Hoonete lammutamisel pinnast ei teisaldata. Maakasutamise sihtotstarve Roosi tn 83 krundil on on 100% ühiskondlike ehitiste maa ja Roosi tn 85 krundil 100% transpordimaa.
Korralduse alapunktis 1.6. on esitatud eelprojekt Roosi tn 91 laohoone täielikuks lammutamiseks (EHR kood 120258535). Lammutatav hoone jääb Meltsiveski veehaarde sanitaarkaitsevööndisse. Keskkonnaamet on juhtinud tähelepanu, et nende andmebaasides sellel alal jääkreostust registreeritud pole, kuid oleks asjakohane enne lammutustööde algust jääkreostuse võimalikkuse väljaselgitamine ning pinnase käitlemise vajadus. Kindlasti tuleks aga jääkreostus eemaldada, kui see ilmneb lammutustööde käigus. Sellega seoses on projekti seletuskirjas laused, mis kinnitavad, et lammutustööd ei tohi tekitada täiendavat reostust ning jääkreostuse olemasolul tuleb see likvideerida. Hoonete lammutamisel pinnast ei teisaldata. Maakasutamise sihtotstarve on 100% tootmismaa.
Korralduse alapunktis 1.7. on esitatud eelprojekt Roosi tn 91 laohoone täielikuks lammutamiseks (EHR kood 120258537). Lammutatav hoone jääb Meltsiveski veehaarde sanitaarkaitsevööndisse. Keskkonnaamet on juhtinud tähelepanu, et nende andmebaasides sellel alal jääkreostust registreeritud pole, kuid oleks asjakohane enne lammutustööde algust jääkreostuse võimalikkuse väljaselgitamine ning pinnase käitlemise vajadus. Kindlasti tuleks aga jääkreostus eemaldada, kui see ilmneb lammutustööde käigus. Sellega seoses on projekti seletuskirjas laused, mis kinnitavad, et lammutustööd ei tohi tekitada täiendavat reostust ning jääkreostuse olemasolul tuleb see likvideerida. Hoonete lammutamisel pinnast ei teisaldata. Maakasutamise sihtotstarve on 100% tootmismaa.
Korralduse alapunktis 1.8. on esitatud eelprojekt Roosi tn 91 laohoone täielikuks lammutamiseks (EHR kood 120258538). Lammutatav hoone jääb Meltsiveski veehaarde sanitaarkaitsevööndisse. Keskkonnaamet on juhtinud tähelepanu, et nende andmebaasides sellel alal jääkreostust registreeritud pole, kuid oleks asjakohane enne lammutustööde algust jääkreostuse võimalikkuse väljaselgitamine ning pinnase käitlemise vajadus. Kindlasti tuleks aga jääkreostus eemaldada, kui see ilmneb lammutustööde käigus. Sellega seoses on projekti seletuskirjas laused, mis kinnitavad, et lammutustööd ei tohi tekitada täiendavat reostust ning jääkreostuse olemasolul tuleb see likvideerida. Hoonete lammutamisel pinnast ei teisaldata. Maakasutamise sihtotstarve on 100% tootmismaa.
Korralduse alapunktis 1.9. on esitatud eelprojekt Roosi tn 91 laohoone täielikuks lammutamiseks (EHR kood 120275916). Lammutatav hoone jääb Meltsiveski veehaarde sanitaarkaitsevööndisse. Keskkonnaamet on juhtinud tähelepanu, et oleks asjakohane enne lammutustööde algust jääkreostuse võimalikkuse väljaselgitamine ning pinnase käitlemise vajadus. Kindlasti tuleks aga jääkreostus eemaldada, kui see ilmneb lammutustööde käigus. Sellega seoses on projekti seletuskirjas laused, mis kinnitavad, et jääkreostuse olemasolul tuleb see likvideerida ning hoonete lammutamisel pinnast ei teisaldata. Maakasutamise sihtotstarve on 100% tootmismaa.
Esitatud projektid vastavad õiendis nimetatud detailplaneeringutele ning ehitusprojekti nõuetele (Majandus- ja kommunikatsiooniministri 17. septembri 2010. a määrus nr 67), on kooskõlastatud nõutud isikutega, arhitektuuri ja ehituse osakonna poolt kontrollitud ning kooskõlastatud.
Koostas: Merlin Oja, lubade- ja registriteenistuse juhataja