EELNÕU
TARTU LINNAVALITSUS |
ISTUNGI PROTOKOLLI KANTAV OTSUS |
|
Tartu
|
27. jaanuar 2014. a. nr LV-IP-0039 |
Tartu Linnavolikogu otsuse "Tartu Linnavalitsuse teenistuskohtade koosseisu muutmine" eelnõu esitamine |
Võttes aluseks kohaliku omavalitsuse korralduse seaduse § 22 lg 1 p 36, avaliku teenistuse seaduse § 11 lg 1 ning Tartu linna põhimääruse § 45 lg 1, Tartu Linnavolikogu
o t s u s t a b:
1. Muuta Tartu Linnavalitsuse teenistuskohtade koosseisu ja moodustada järgmised täiendavad teenistuskohad:
1.1 haridusosakonnas:
1.1.1. alates 01.07.2014 1 aineühenduste koordinaatori ametikoht;
1.1.2. alates 01.09.2014 1 finantsspetsialisti töökoht;
1.2. linnakantselei personaliteenistuses alates 01.03.2014 1 vanemspetsialisti töökoht;
1.3. linnamajanduse osakonnas teede- ja liikluskorraldusteenistuses:
1.3.1. alates 01.03.2014 1 jalg- ja jalgrattateede peaspetsialisti töökoht;
1.3.2. alates 01.03.2014 1 ühistranspordi elektroonilise tasukogumissüsteemi teenuse- ja kvaliteedijuhi töökoht.
1.4. sotsiaalabi osakonnas:
1.4.1. sotsiaaltööteenistuses:
1.4.1.1. alates 01.09.2014 1 sotsiaaltöötaja ametikoht;
1.4.1.2. alates 01.09.2014 1 võlanõustaja ametikoht.
1.4.2. lastekaitseteenistuses:
1.4.2.1. alates 01.09.2014 1 peaspetsialisti ametikoht;
1.4.2.2. alates 01.09.2014 2 lastekaitse spetsialisti ametikohta;
1.5. tervishoiuosakonnas alates 01.09.2014 1 peaspetsialisti ametikoht.
2. Kõik otsuse punktis 1 nimetatud teenistuskohad on tähtajatud.
3. Otsus jõustub viiendal päeval pärast vastuvõtmist.
Õiend
Tartu Linnavalitsuse istungi protokolli kantava otsuse eelnõu "Tartu Linnavolikogu otsuse "Tartu Linnavalitsuse teenistuskohtade koosseisu muutmine" eelnõu esitamine " juurde
Tartu Linnavalitsuse teenistuskohtade koosseis on kinnitatu Tartu Linnavolikogu 24. jaanuari 2013. a otsusega nr 444.
Käesoleva eelnõuga tehakse ettepanek moodustada linnavalitsuse teenistuskohtade koosseisus järgmised täiendavad teenistuskohad:
Haridusosakond
Aineühenduste koordinaatori ametikoht
Ametikoha eesmärgiks on Tartu linna alusharidusasutuste ja üldhariduskoolide pedagoogide aineühenduste, koolide tugispetsialistide ühistegevuse ülelinnaline koordineerimine, ülelinnaliste olümpiaadide, konkursside ja õpilasürituste korraldamine ja korraldamise koordineerimine. Hetkel on selline töökoht Hariduse Tugiteenuste Keskuse koosseisus, kuid olemuslikult kuulub nimetatud ülesannete täitmine haridusosakonna tegevusvaldkonda. Seoses Hariduse Tugiteenuste Keskuse planeeritava reorganiseerimisega SA Innove Rajaleidja Keskuseks on otstarbekas nimetatud ametikoht tuua haridusosakonna koosseisu. Ametikohaga seotud tööjõukulud kaetakse linna ning Haridus- ja Teadusministeeriumi vahelise lepinguga eraldatud ainesektsioonide töö korraldamiseks eraldatud vahenditest ja linnaeelarvest lisavahendeid juurde ei vajata. Ametikohal jätkab tööd praegune Hariduse Tugiteenuste Keskuse aineühenduste koordinaator.
Finantsspetsialisti töökoht
Haridusvaldkonna asutuste arv on võrreldes linna teiste struktuuriüksustega suurim (53 asutust) ning hariduse põhitegevuse kulud moodustavad linna eelarvest üle 50%. Hinnanguliselt lasub haridusosakonna finantsistidel vastutus ca 60 miljoni euro eesmärgipärase ja säästliku kasutamise üle. Haridusosakonna üheks töömahukamaks ülesandeks on korraldada linna haridusasutuste finantseerimist, sh koordineerida nende eelarvete koostamist ja muutmist, täitmise kontrolli ning analüüsida asutuste finantsseisundit. Lisaks korraldab haridusosakond Tartu linnas tegutsevate eralasteaedade ja lapsehoiuteenuse osutajatele toetuste maksmist. Seoses laste arvu suurenemisega, eralasteaedade ja lastehoiuteenuste lisandumisega on kasvanud ka finantseeritavate asutuste ja finantseerimislepingute maht. Senine kogemus näitab, et rahanduse, eelarvestamise ja finantsaruandlusega seotud tööde maht ületab täna oluliselt kahe haridusosakonna finantsisti normaaltöökoormuse, mis on omakorda põhjustanud ka ühe väga hea spetsialisti lahkumise. Haridusosakonna finantsistide suurele töömahule, sellega seotud riskidele ja täiendava tööjõu vajadusele on viidanud ka linna sisekontrolliteenistus oma auditeerimise aruannetes. Täiendava töökoha kulud on linna 2014. aasta eelarves ette nähtud.
Linnakantselei
Vanemspetsialisti töökoht
2013. a 1. aprillist kehtima hakanud uus avaliku teenistuse seadus on hüppeliselt suurendanud personaliteenistuse töömahtu. Vajadus pidada erinevat arvestust Tartu linna ametiasutuste soodustingimustel ametnike ja töötajate üle ning uute ametnike ja töötajate üle. Uue avaliku teenistuse seaduse rakendamisega kaasnenud töömahu kasv on jääv. Seni on tööaja nappuse tõttu personalivaldkondadest puudulikult kaetud töökeskkonna ja töötervishoiuga seonduv, teenistujate teadmiste ja oskuste täiendamiseks koolitusvajaduste väljaselgitamine, programmide väljatöötamine ning rakendamine, struktuuriüksuste toetamine personalivaliku protsessi korrektses läbiviimises, allasutuste juhtide nõustamine personalivaldkondades (reaalne vajadus selleks on olemas). Avaliku teenistuse reformi ette valmistades peeti sellest tingitud erineva arvestusega kaasnevaid kohustusi üheks suurimaks probleemiks reformi läbiviimisel. Täiendava töökoha kulud on linna 2014. aasta eelarves ette nähtud.
Linnamajanduse osakond
Teede- ja liikluskorraldusteenistus
Jalg- ja jalgrattateede peaspetsialisti töökoht
Arvestades kergliikluse suurt potentsiaali ning sellest tulenevaid vajadusi ja plaane seoses jalg- ja jalgrattateede võrgustiku edasise väljaarendamisega, on vajalik moodustada uus ametikoht. Töötaja ülesanneteks on:
- jalg- ja jalgrattateede võrgustiku planeerimine;
- uute jalg- ja jalgrattateede rajamise korraldamine;
- olemasolevate jalg- ja jalgrattateede rekonstrueerimise korraldamine.
Ühistranspordi elektroonilise tasukogumissüsteemi teenuse- ja kvaliteedijuhi töökoht
Ametniku ülesanneteks on:
- elektroonilise tasukogumise süsteemi (ETS) hankelepingu täitmise hankijapoolne järelevalve ja projektijuhtimine;
- ETS-i organisatsiooni loomine ja selle töö korraldamine, vajalike lepingute sõlmimise korraldamine ja haldamine;
- ETS-i kui terviku jooksev ülevaatus;
- ETS-i varade, vahendite ja õiguste haldamine;
- teenindavate isikute rollide ja õiguste haldamine;
- ETS-is kogu infosüsteemi peakasutaja ja klienditoe 2. astme rollide täitmine;
- ETS-is erinevaid rolle täitvate isikute koolitamine vastavalt vajadusele;
- ETS-i omanike otsusel ETS-i süsteemiparameetrite (nt sõiduhinnad) muudatuste sisseviimine;
- ETS-i arendusettepanekute tegemine ja nende teostamise hankijapoolne järelevalve ja projektijuhtimine;
- ETS-i tõrgeteta toimimiseks vajalike mistahes muude tegevuste teostamine või korraldamine;
- ühistransporditeenuse kvaliteedi järjepidev kontrollimine;
- ühistranspordiga seonduvalt esitatud ettepanekute ja saadud tagasiside analüüsimine;
- ettepanekute tegemine ühistransporditeenuse kvaliteedi parendamiseks.
Haljastus- ja puhastusteenistus
Arboristi ametikoht
Ametikoht moodustatakse seoses uutest tegevusvaldkondadest tulenevate tööülesannetega, milleks on haljasalade inventariseerimise vajadus (eelkõige puude osas) ning metsade kaitsekorralduskavade koostamise korraldamine.
Ametniku ülesanneteks on:
- raieloa taotlemiseks esitatud avalduste menetlemine ja raielubade väljastamine;
- linnamajanduse osakonna hallataval territooriumil olevate puittaimede inventeerimine;
- teostatud tööde aktiga vastuvõtmine ning vastutus nende õigsuse ja mahtude tegelikkusele vastavuse eest;
- linnamajanduse osakonna poolt hallatavate avalike haljastute puittaimestiku seisukorra hindamine ning ettepanekute tegemine hooldamiseks või asendamiseks;
- Tartu linna parkide ja haljastute jt haljastusalaste arendusprojektide töögruppides ja komisjonides osalemine;
- nõupidamiste kokkukutsumine haljastust ning haljastus- ja puhastusteenistuse tööd puudutavate küsimuste lahendamiseks;
- oma töövaldkonna kohta aruandluse esitamine;
- oma töövaldkonda puudutavate projekttaotluste koostamine ja vastavate tööde korraldamine;
- metsakorralduskavade koostamise korraldamine ja järelevalve;
- oma töövaldkonda puudutavate ühekordsete kampaaniate korraldamine;
- oma töövaldkonnas järelevalve teostamine vastavalt pädevusele.
Linna käesoleva aasta eelarves on ette nähtud vahendid alg- ja jalgrattateede peaspetsialisti töökoha ja arboristi ametikoha finantseerimiseks. Ühistranspordi elektroonilise tasukogumissüsteemi teenuse- ja kvaliteedijuhi töökoha finantseerimiseks eelarves vahendid puuduvad ja täiendavad kulud on võimalik eraldada kas linna lisaeelarvest või linnavalitsuse reservfondist.
Sotsiaalabi osakond
Sotsiaaltööteenistus
Sotsiaaltöötaja ja võlanõustaja ametikohad
Sotsiaalabi osakond täidab alates 2013. aasta juunikuust sotsiaalhoolekande seaduse alusel vajaduspõhise peretoetuse määramise ja maksmise kohustust. Sellega seoses suurenes sotsiaaltööteenistuse sotsiaaltöötajate töökoormus. 2013. aastal ( taotlused valdavalt juunis, septembris, detsembris) menetleti kokku üle 800 vajaduspõhise peretoetuse taotluse. Vajaduspõhise peretoetuse määramine on sotsiaaltööteenistuse sotsiaaltöötajate täiendav ülesanne. 2014. aastal makstakse toetust terve aasta vältel. Seoses toetuse maksmise sissetulekupiiri suurenemisega on ette näha taotluste arvu kasvu. Alates 2015 on seaduses ette nähtud toetuse summa suurenemine, mis kindlasti mõjutab taotlejate arvu. Sotsiaaltöötaja peamised ülesanded on sotsiaalnõustamine, toimetulekutoetuse määramine, ühekordsete ja perioodiliste sotsiaaltoetuste menetlemine, sotsiaaleluaseme taotluste menetlemine, vältimatu sotsiaalabi korraldamine, tööealistele inimestele toetavate sotsiaalteenuste korraldamine.
Sotsiaalabi osakonna koosseisus oli kuni 2012. aasta novembrini sotsiaaltöötaja võlanõustaja ülesannetes. Töötaja lahkumisel osakonnast on võlanõustamise teenust osutatud projektipõhiselt. 2013. ja 2014. aastal on Euroopa Liidu Euroopa Sotsiaalfondi rahastamisel Sotsiaalkindlustusameti kaudu toimunud pilootprojekt "Multiprobleemsete inimeste vajaduspõhiste teenuste pakkumine juhtumipõhise võrgustikutöö piloteerimise kaudu." 2013. aastal sai projekti kaudu võlanõustamise teenust 95 tartlast. Projekti rahastamine 2014. aastal lõpeb, kuid vajadus võlanõustamise järele kasvab pidevalt.
Võlanõustaja ülesanne on abi osutamine võlasituatsiooni väljaselgitamisel ja lahenduste leidmisel võlgade tasumiseks ning läbirääkimiste pidamine võlausaldajate, kohtutäiturite, inkassofirmade, ametiasutuste ja teiste institutsioonidega. 2012. aastal, kui osakonna koosseisus oli võlanõustamisega tegelev sotsiaaltöötaja, osutas ta teenust ligi 800 korral, millest üle 300 olid kohapeal nõustamised, ülejäänud e-kirja ja telefoni teel. Seega on vajadus võlanõustaja ametikoha järele väga suur. Esmatasandi võlanõustamist tehakse sotsiaal- või lastekaitsetöötajate poolt muu nõustamise, abistamise, juhendamise raames. Esmatasandi võlanõustamise puhul pole võlgnevus abistamise peamine põhjus.
Lastekaitseteenistus
Peaspetsialisti ja lastekaitse spetsialistide ametikohad
Riigi tasandil on pikka aeg räägitud ja uue lastekaitseseaduse eelnõus õhutatakse, et piisava kaetuse lastekaitse kohalt tagaks 1000 lapse kohta üks lastekaitsetöötaja. Tartu linnas on 21 000 alaealist vanuses 0-18, lastekaitseteenistuses on 11 ametikohta. Asendushooldusega tegelev spetsialist (1) katab kolme töölõiku: eestkoste, perekonnas hooldamine ja asenduskoduteenus (lastekodu). Lastekaitse spetsialisti peamiseks tööülesandeks on laste käekäigu jälgimine kõigil asendushoolduse vormidel, sh nende laste esindamine kõigis asutustes, arengukavade koostamine ning pangatoimingute tegemine. Tartu linnas on eestkostel on 38 last, perekonnas hooldamisel 14 last ja asenduskodus üle Eesti 133 last. Asendushoolduse korraldust on vaja tõhustada ja lisada sellele töölõigule üks töötaja. Õiguskantsler loetles 1. aprilli 2013 märgukirjas rea tegevusi, mida peab kohalik omavalitsus tegema vanemliku hoolitsuseta laste asendushooldusele suunamisel ja asendushooldusel viibimisel. Ilmselgelt ei suuda 1 töötaja vastavalt õiguskantsleri osundustele iga asendushooldusel oleva lapse juurde teha aastas vähemalt 2 kodukülastust, rakendada aktiivselt meetmeid soodustamaks ja toetamaks lapse suhtlemist bioloogiliste vanemate ja õdede-vendadega, toetada aktiivselt elluastuvaid noori, perekonnaseaduse kohaselt täita seadusliku eestkostja ülesandeid jne. Asenduskoduteenusel olevatest lastest on paljud raske või sügava puudega, mistõttu tuleb neile taotleda puude raskusastme määramist ja rehabilitatsiooniteenuseid, korraldada teenustele saamine. Lastele määratakse puude raskusaste ja koostatakse rehabilitatsiooniplaan tavapäraselt 2 - 3 aastaks, misjärel tuleb kogu protsess uuesti läbi teha.
Perekonnaseaduse muutumine 2010. aastal ja sellest tulenevad muutused kohtupraktikas on tinginud olukorra, kus sisuliselt vanemliku hoolitsuseta laste vanemate hooldusõiguse küsimustes on kohtunikud seisukohal, et omavalitsused peavad rakendama senisest oluliselt rohkem ja tõhusamalt meetmeid laste bioloogilises peres kasvamise toetamiseks. Eelneva tõttu on märgatavalt suurenenud töö perede jõustamiseks, teenustele ligipääsu tagamiseks, riskiperede igapäevaseks jälgimiseks kodukülastuste ja sotsiaalnõustamise abil, koostöö võrgustikku kuuluvate asutustega. Senise 6 piirkonna lastekaitse spetsialisti töökoormus ei kata suurenenud töömahtu.
Lastekaitse valdkonnas on palju erinevaid teenuseid riskiperede lastele, käitumisprobleemidega lastele, puuetega lastele jne. Igal aastal püütakse lisaks leida uusi ja uuenduslikke ideid, mille sobivust ja efektiivsust projektide vormis katsetada. Loodava peaspetsialisti ametikoha põhifunktsioon võiks olla teenuste monitooring, vajaduse ja sobivuse hindamine sihtgrupile, pidev koostöö teenusepakkujatega teenuse kvaliteedi tõstmiseks, uute teenuste arendamine. Lastekaitse teenistuses puudub praegu peaspetsialisti tasand, kes jagaks teenistuse juhiga üldist vastutust ülelinnaliselt ja vajadusel asendaks teda.
Käesolevaks ajaks on kujunenud olukord, kus teenustega tegelemine on teenistuse juhi roll kõigi muude tema tegevuste hulgas. Teenistuse juht on sisulise klienditöö tegija (nõusolekud alaealiste varaga tehingute tegemiseks, kohtueelsed kokkulepped vanematega jne), valdkonna arendustegevuse vedaja (lastekaitseseaduse väljatöötamise protsess), meeskonna juht (kovisiooni ja supervisiooni vajaduse hindamine).
Täiendava 5 ametikoha kulud on linna 2014. aasta eelarves ette nähtud.
Tervishoiuosakond
Peaspetsialisti ametikoht
Olemasolev tähtajaline 0,5 koormusega teenistuskoht muudetakse täiskoormusega tähtajatuks teenistuskohaks. Tervishoiuosakonna töökoormus terviseedenduse valdkonnas on tõusnud, suurenenud on osakonna poolt korraldatavate tegevuste arv ja nendes osalejate arv. Käesolevast aastast käivitus aktiivselt ka Tartu linna tervist edendavate tegevuste koondamine ühise liikumise Terve Tartu alla. See on tinginud vajaduse täiendava erialase ettevalmistusega teenistuja järele. Rahalised vahendid nimetatud muudatuse realiseerimiseks on linna 2014. aasta eelarves ette nähtud. Teenistuskoha kulusid kaasfinantseeritakse Tervise Arengu Instituudi eraldatud vahenditest.