EELNÕU
TARTU LINNAVOLIKOGU |
OTSUS |
|
Tartu
|
09. jaanuar 2014. a. nr LVK-O-0039 |
Loa andmine gaasil töötavate sõidukite liisimise riigihanke korraldamiseks |
Võttes aluseks kohaliku omavalitsuse korralduse seaduse § 22 lg 1 p 8, kohaliku omavalitsuse üksuse finantsjuhtimise seaduse § 28 lg 3 ja Tartu linnavara eeskirja § 3 lg 1, Tartu Linnavolikogu
o t s u s t a b:
1. Lubada linnavalitsusel korraldada riigihange kahe gaasil töötava sõiduki liisimiseks kasutusrendi korras.
2. Otsus jõustub viiendal päeval pärast vastuvõtmist.
Õiend
Tartu Linnavolikogu otsuse eelnõu "Loa andmine gaasil töötavate sõidukite liisimise riigihanke korraldamiseks " juurde
Linnamajanduse osakonna käsutuses olevad ametisõidukid on käesolevaks ajaks osaliselt nii füüsiliselt kui ka moraalselt vananenud. Linnamajanduse osakonna käsutuses olevate ja väljavahetamisele kuuluvate sõidukite ehitusaastad on 1999. ja 2000.
Autode amortiseerumine põhjustab pidevaid ja küllalt suuri remondikulusid ning toob endaga kaasa häireid igapäevases töökorralduses (amortiseerunud sõidukid ei taga ametnikelt nõutavat tegevusoperatiivsust). Lisaks eelnevale on vanemate autode kütusekulu suur ja seda eriti võrrelduna kaasaegsete autodega. Linnamajanduse osakonna käsutuses olevad kaks Opel Zafira gaasiautot on ennast näidanud heast küljest. Autod on väga ökonoomsed ja funktsionaalsed.
Olukorra leevendamiseks planeeritakse soetada kasutusrendi korras kaks gaasil töötavat autot Kogu hanke hinnanguline maksumus on koos käibemaksuga 50 000 eurot, mis kaetakse linna eelarvest viie aasta jooksul. Sõidukid soetatakse liisinguga (kasutusrent). Liisingu perioodiks on 60 kuud ja esimeseks sissemakseks 10% sõiduki maksumusest. Arvestuslikud igakuised kulutused (liisingumakse, liikluskindlustus, kaskokindlustus, tehnohooldus, kütusekulu) ühe sõiduki kohta on 420 eurot, mis teeb kahe sõiduki korral orienteeruvaks igakuiseks kuluks 840 eurot ja aastaseks kuluks 10 080 eurot. Linnamajanduse osakonnal on raha autode liisimiseks ning kasutuskulude katmiseks ette nähtud 2014. aasta eelarves.
Väljavahetatavate sõidukite jooksvate kulutuste (kütus, remondi- ja hoolduskulud, kindlustuskulu) analüüs näitab, et vanemate sõidukite keskmine kulu ühes kuus on 218 eurot sõiduki kohta (andmed on esitatud kahe sõiduauto keskmise kulu näitel). Gaasil töötava auto jooksvad kulutused on ühes kuus (olemasolevate Opel Zafira sõidukite näitel) 115 eurot ehk orienteeruvalt 47% võrra madalamad. Maagaasi hind on hetkel tanklates 0,78 €/kg ja sõiduauto tarbib keskmiselt 4,0-4,5 kg maagaasi 100 km kohta. Vedelgaasi hind on tanklates 0,704 €/l ja vedelgaasi tarbib samaväärne auto keskmiselt 8,5-9 liitrit 100 km kohta. Võrdluseks on bensiini 95E hind tanklas 1,279 €/l ja samaväärse sõiduauto bensiinikulu keskmiselt 6,5-7 liitrit 100 km kohta.
Gaasil töötavate autode kasuks räägib asjaolu, et nende autode jooksvad kulud hooldusele ja kütusele on madalamad kui bensiini- või diiselautodel. Siia tuleb lisada keskkonnahoiu aspekt, gaasiauto eraldab bensiini- ja diiselautoga võrrelduna vähem heitmeid – CO2 (süsinikdioksiid) heitmeid 80% vähem, CO (süsinikoksiid) heitmeid 35% vähem ja NOx (lämmastikoksiidid) heitmeid 30% vähem. Bensiini- või diiselsõiduk eraldab aastas atmosfääri 4110 kg CO2 heidet, 112 kg CO heidet, 33 kg NOx heidet. Gaasil töötavate autode soetamine on kooskõlas Tartu kui keskkonnasõbraliku linna suundumustega.
Planeeritava hankelepingu olulisimad tingimused on alljärgnevad.
Hankelepingu objektiks on kahe gaasil töötava sõiduauto kasutusrendi korras liisimine järgmistel tingimustel:
- liisinguperioodi kestus on 60 kuud;
- liisingu esmane sissemakse on 10% auto maksumusest;
- liisingu jääkmaksumus on 10% auto maksumusest;
- igakuised liisingmaksed on võrdses suuruses ja tasutakse fikseeritud kuupäeval;
- garantiiremonti ja hooldust tehakse Tartu linnas või võimaldatakse hankijale 24h tasuta autoabi (sealhulgas sõiduki tasuta teisaldamine ja transport mujal asuvasse autoriseeritud töökotta ja tagasi) ning asendusauto garantiiremondi või hooldustööde tegemise perioodiks, kui nimetatud töid tehakse mujal kui Tartu linnas;
- ühispakkujad vastutavad hankelepingu täitmise eest solidaarselt;
- sõiduautode tarnetähtaeg on maksimaalselt 16 nädalat arvates hankelepingu sõlmimisest.
Riigihange viiakse läbi avatud hankemenetlusena.
=====================
Jüri Ginteri ettepanek (esitatud e-postiga 20.01.2014):
Lisada õiguslik alus, mille kohaselt linnavolikogu peab antud juhul hanke korraldamiseks loa andma. Eelnõus esitatud õiguslikud alused on täpselt samad, mis 13. päevakorrapunktis (Loa andmine ICO Park OÜga äriruumi üürilepingu sõlmimiseks), kus ei ole hanget korraldatud. Samuti ei ole selge, kas peale hanke korraldamist võtab volikogu antud teemal vastu veel ühe otsuse või delegeerime me antud otsusega oma õiguse linnavara käsutamisel kellelegi teisele ning kes sel juhul linnavara käsutab.
Linnavalitsuse 21.01.2014 istungi protokoll nr 5:
40. Seisukoha andmine linnavolikogu komisjonide muudatusettepanekute kohta
KUULATI: Jüri Mölderi ettekannet.
OTSUSTATI:
......................................
40.3. mitte nõustuda linnavolikogu liikme Jüri Ginteri muudatusettepanekutega.