EELNÕU
TARTU LINNAVALITSUS |
ISTUNGI PROTOKOLLI KANTAV OTSUS |
|
Tartu
|
23. jaanuar 2014. a. nr LV-IP-0035 |
Tartu Linnavolikogule määruse "Tartu Linnavolikogu 25. aprilli 2002. a määruse nr 108 "Vältimatu sotsiaalabi osutamise kord" kehtetuks tunnistamine" eelnõu esitamine |
Määrus kehtestatakse kohaliku omavalitsuse korralduse seaduse § 6 lg 3 p 1 ja sotsiaalhoolekande seaduse § 8 p 2 alusel.
§ 1. Tunnistada kehtetuks Tartu Linnavolikogu 25. aprilli 2002. a määrus nr 108 "Vältimatu sotsiaalabi osutamise kord".
Õiend
Tartu Linnavalitsuse istungi protokolli kantava otsuse eelnõu "Tartu Linnavolikogule määruse "Tartu Linnavolikogu 25. aprilli 2002. a määruse nr 108 "Vältimatu sotsiaalabi osutamise kord" kehtetuks tunnistamine" eelnõu esitamine " juurde
Sotsiaalhoolekande seaduse (SHS) § 2 p 8 sätestab, et vältimatu sotsiaalabi on piisavate elatusvahenditeta isiku olukorrale vastavad hädavajalikud sotsiaalhoolekandelised abinõud, mis tagavad vähemalt toidu, riietuse ja ajutise peavarju. SHS § 8 p 2 järgi on kohaliku omavalitsuse ülesanne sotsiaalhoolekande korraldamisel muuhulgas vältimatu sotsiaalabi andmise korraldamine. SHS § 5 lg 4 järgi korraldab omavalitsuse sotsiaalhoolekannet (sh vältimatut sotsiaalabi andmist) linnavalitsus. Samuti on SHS § 9 järgi vältimatu sotsiaalabi andmise korraldamine linnavalitsuse ülesanne. SHS § 281 lg 2 kohaselt osutavad vältimatut sotsiaalabi linnavalitsuse poolt määratud või volitatud isikud või asutused.
Käesoleval hetkel ostab linnavalitsus toidu ja riideabi teenust sisse riigihanke korras ja teenuse osutamist reguleerib hankeleping. Ajutise peavarju teenuse osutamine kuulub Tartu linna asutuse Varjupaik põhimääruses sätestatud tegevuste hulka. Muu materiaalse abi osutamist reguleerib Tartu Linnavolikogu 24.01.2013. a määrus nr 81 "Täiendavate sotsiaaltoetuste osutamise kord". Seega tuleneb vältimatu sotsiaalabi osutamist puudutav regulatsioon juba erinevatest aktidest.
Arvestades asjaolu, et vältimatu sotsiaalabi korraldamise osas on SHS andnud volituse ka linnavalitsusele ja linnavalitsus osaliselt korraldab vältimatu sotsiaalabi osutamist, puudub vajadus sellisel kujul regulatsiooni järele volikogu tasandil. Samuti on määrus punktisüsteemis ja õiguslik alus (viide redaktsioonile) vananenud, mistõttu tehakse eelnõuga ettepanek tunnistada Tartu Linnavolikogu 25. aprilli 2002. a määrus nr 108 kehtetuks.