Tartu Linnavolikogu revisjonikomisjoni tegevuskavas on fikseeritud, et 16.01.2014 soovitakse kuulata informatsiooni volikogu eelmise koosseisu volituste jooksul revisjonikomisjoni poolt tehtud ettepanekute täitmise kohta. Eelnevast lähtuvalt on linnavalitsus koondanud revisjonikomisjoni protokollidest need punktid, mis on ettepanekutena käsitletavad ja annab ülevaate nimetatud ettepanekute täitmise kohta.
Revisjonikomisjoni 14.01.2010 koosolekul kuulati informatsiooni ASi GoBus poolt avaliku liiniveolepingu täitmisest 2009. aastal
Linnavalitsusele tehti ettepanek:
1) jälgida rangemalt busside vanusekriteeriumidest kinnipidamist;
2) uue hanke väljakuulutamisel vältida praegu kehtiva lepingu täitmisel ilmnenud puudusi;
3) uues hankelepingus rakendada efektiivsemaid meetmeid busside puhtuse tagamiseks.
Ettepaneku täitmine:
2010. aastal viidi läbi avatud hankemenetlus Tartu linna bussiliinidele vedaja leidmiseks ajavahemikul 01.01.2011 - 30.06.2017. Enne hankedokumentide tehnilise kirjelduse koostamist kutsuti kokku laiapõhjaline Tartu linna avaliku bussiliiniveo hanketingimuste põhimõtete väljatöötamise töörühm, mille töö eesmärgiks oli anda soovitused, millistele tingimustele peab vastama hankemenetluse tulemusena leitav vedaja. Riigihanke ettevalmistamisel arvestati ka volikogu revisjonikomisjoni poolt tehtud ettepanekutega. Hankemenetluse läbiviimise tulemusena on Tartu bussiliinidel hetkel vedajaks AS SEBE, kes tõi liine teenindama uued bussid ning sellega saavutati oluline bussiliiniveo kvaliteedi tõus.
Revisjonikomisjoni 13.05.2010 koosolekul arutati linnavolikogu otsuse "OÜ Uppsala Maja lõpetamine" eelnõud.
Linnavalitsusele tehti ettepanek vaadata üle eelnõu pealkirja ja p 1 sõnastus.
Ettepaneku täitmine:
Linnavalitsus esitas linnavolikogule muudatusettepaneku otsuse eelnõu pealkirja muutmiseks.
Revisjonikomisjoni 03.06.2010 koosolekul arutati Tartu linna 2009. a majandusaasta aruandega seonduvat.
Linnavalitsuse tähelepanu juhiti sellele, et üldisest majandusseisust tingituna on arengukava eesmärgid osaliselt täitmata ning linna laenukoormus lubatu piiril.
Linnavalitsus võttis revisjonikomisjoni seisukoha teadmiseks.
Revisjonikomisjoni 04.11.2010 koosolekul kuulati informatsiooni SA Tartu Loomemajanduskeskus tegevusest.
Linnavalitsuse tähelepanu juhiti asjaolule, et kuigi sihtasutus on täitnud talle pandud ülesandeid ja eesmärke, tuleks inkubeerimise juures jälgida, et SA ei hakkaks kahjustama muud ettevõtlust ning rikkuma konkurentsi.
Linnavalitsus võttis revisjonikomisjoni seisukoha teadmiseks, kuid leiab nimetatud küsimuses järgmist:
SA Tartu Loomemajanduskeskus põhikirja kohaselt on sihtasutuse eesmärk muuhulgas loomemajanduse valdkonna ettevõtluse kasvu kiirendamine, innovaatiliste loomemajanduse ettevõtete tekke, elujõulisuse ja jätkusuutlikkuse tagamine, ettevõtete käivitusperioodi riskide vähendamine soodsa ja kvaliteetse töökeskkonna ning tugiteenuste pakkumise kaudu (ettevõtlusinkubaator). Seda eesmärki on sihtasutus ellu viinud Tartu linna ja EAS finantseerimise toel. EAS toetab sihtasutust läbi kahe programmi – regionaalsete arenduskeskuste toetusmeetme ja läbi inkubaatorite toetusmeetme. Mõlema programmi eesmärk on toetada uute loomeettevõtete teket, nende võimalikult kiiret kasvu ja ekspordi arendamist. EAS inkubaatorite meetmes konkureerib SA Tartu Loomemajanduskeskus Tallinna Loomeinkubaatori ja teiste eesti inkubaatoritega (Tartu Teaduspark, Tehnopol, Tartu Biopark, Narva inkubaator ja Tallinna ettevõtlusinkubaatorid) ning selles konkurentsis on sihtasutuse saavutusi korduvalt hinnatud heaks ja väga heaks. Alates 2010. aastast on sihtasutuse tegevuse mõjud Tartu ettevõtluskeskkonnale olnud muuhulgas järgmised:
- loodud on 58 uut loomeettevõtet, millest 43 on inkubatsioonis;
- loodud on ligi 80 uut töökohta;
- uutelt töökohtadelt on makstud tööjõumakse 212 000 EUR (2010-2013);
- kolmandik ettevõtteid tänaseks ekspordivad, eksporditulu 2012-2013 aastatel on kokku 87 000 EURi;
- LMK äriplaani valmistamise kursuse lõpetajad on saanud alustava ettevõtja toetuseid kogumahus 180 000 EURi;
- on tekkinud juurde uusi loomemajandusvaldkondi, mida varem Tartus ei olnud – nt reklaamfilmide tootmine, 3D animatsioon ja filmide järeltöötlus, uute moeaksessuaaride brändide loomine ja eksport;
- mitmed Tallinnas edukalt tegutsenud loovisikud on tulnud Tartusse ja loonud siin oma ettevõtte (helilooja Ardo-Ran Varres, Apelsin film);
- varem IT ettevõtetes (Skype, Webmedia) töötanud andekad noored on loobunud palgatööst ja loonud oma ettevõtte (C-luck productions);
- LMK ettevõtted on saavutanud tunnustust konkurssidel ja võistlustel ning esindanud Eestit ja Tartut messidel (Sheckmann).
SA Tartu Loomemajanduskeskus tegevus ei kahjusta ettevõtlust, vaid annab pigem lisaväärtust (disain, tootedisain, turundus ja üritustekorraldus) teistele ettevõtlusvaldkondadele. Samuti ei riku ettevõtete inkubeerimine konkurentsi, kuna ettevõtete renditasud on võrreldavad piirkonna turuhindadega (Passage keskuse hinnatase on samuti 3,5 EUR/m2).
Revisjonikomisjoni 10.03.2011 koosolekul kuulati informatsiooni Tartu linna sotsiaalhoolekande tegevuskava 2007-2012 täitmisest 2010. aastal.
Linnavalitsusele tehti ettepanek:
1) korrigeerida arengukava vastavalt eelarve võimalustele;
2) leida võimalusi sotsiaalabi osakonna koosseisu suurendamiseks vastavalt tegelikule vajadusele ning arvestada seda 2012. aasta eelarve planeerimisel.
Ettepaneku täitmine:
Arengukava koostamisel ja muutmisel puudub osakonnal selge info järgnevate perioodide vahendite võimalustest ja ettepanekute tegemisel on lähtutud tegelikest vajadustest. 2010. aastal jäi vahendite puudumise tõttu täitmata valdavalt investeeringute osa ( Päevakeskuste rajamine).
Võimalused sotsiaalabi osakonna koosseisu suurendamiseks tekivad 2014. aasta septembris, seoses ruumiprobleemide lahenemisega Annelinna piirkonnas.
Revisjonikomisjoni 16.06.2011 koosolekul koosolekul kuulati informatsiooni finantsdistsipliinist linnavalitsuse haridusosakonnas.
Linnavalitsusele tehti ettepanek:
1) üle vaadata haridusosakonna ja tema allasutuste - koolide ja lasteaedade - eelarvete koostamise alused ning tagada nende üksikasjalik lahtikirjutus asutuste kaupa linna eelarves;
2) ühtlustada haridusosakonna ja allasutuste raamatupidamise eeskirjad linnavalitsuse raamatupidamise üldise eeskirjaga.
Ettepaneku täitmine:
Linnavolikogu on linnavalitsuse ettepanekul kehtestanud uue Tartu linna eelarve koostamise, täitmise ja finantsjuhtimise korra. Linnavalitsuses on läbi viidud raamatupidamisreform, mille tulemusena on raamatupidamine tsentraliseeritud. Linnavalitsuses kehtib ühtne raamatupidamise sise-eeskiri.
Revisjonikomisjoni 03.11.2011 koosolekul kuulati informatsiooni koolide hoolekogude tööst ja hoolekogudelt linnale laekunud taotlustest.
Linnavalitsusele tehti ettepanek korraldada koolide hoolekogude liikmetele õppepäev, kus tutvustada hoolekogude ülesandeid, õigusi ja kohustusi.
Ettepaneku täitmine:
Koolide hoolekogudele korraldatakse iga-aastaselt õppepäevi (sihtgrupp hoolekogude esimehed). Viimane selline õppepäev toimus 18.11.2013.
Revisjonikomisjoni 01.12.2011 koosolekul kuulati informatsiooni linna poolt toetuste maksmisest ja toetuste sihipärase kasutamise kontrollist 2010. aastal.
Linnavalitsusele tehti ettepanek mitte eraldada linna reservfondist senises mahus vahendeid kultuurivaldkonnale, vaid planeerida vahendid linna eelarves ning ettenägematuteks kulutusteks moodustada kultuurivaldkonna toetamiseks eraldi fond.
Ettepaneku täitmine:
Kultuurivaldkonna projektidele eelarves ettenähtud vahenditest jäeti aasta alguses osa kasutamata ja nimetatud vahendid jäid reservi, mida on vastavalt vajadusele võimalik kasutada. Linnavalitsuses on kaalumisel ka võimalus, et kultuurivaldkonna projektide rahastamist muudetakse ja projektide rahastamine hakkab tulevikus toimuma kaks korda aastas. Linnavalitsuse reservfondi kasutab linnavalitsus vastavalt vajadusele.
Revisjonikomisjoni 31.05.2012 koosolekul kuulati informatsiooni linna kultuurimälestiste kaitse- ja järelevalvealasest tegevusest.
Linnavalitsusele tehti ettepanek:
1) kaaluda 0,5 ametikoha taastamist linnavalitsuse kultuuriväärtuste teenistuses alates 2013. aastast;
2) planeerida 2013. ja 2014. aasta linna eelarves vahendid ajaloolise linnamüüri konserveerimiseks;
3) algatada miljööväärtuslikuks tunnistatud piirkondade ülevaatamine ning vajadusel muutmine.
Ettepaneku täitmine:
0,5 kohta kultuuriväärtuste teenistuses on taastatud alates 21. oktoobrist 2013. a. See võimaldab rohkem tähelepanu pöörata miljööaladele. Poole kohaga töötaja peamiseks panuseks jäi vaid restaureerimistoetuste projektidega tegelemine.
Linnamüüri Vabaduse pst poolse otsa restaureerimine on komplitseeritud. Kogu Vabaduse pst linnamüürilõigu pikkuseks arvestatakse 130 m. Sellest on aastatel 2004 ja 2005 taastatud 90 m pikkune lõik. Töid teostas OÜ Wunibald. Vabaduse pst linnamüüri Laia t poolne ots (ca 10 m) restaureeriti 1990. aastate lõpul OÜ Fiaal poolt. Tööd ebaõnnestusid arvatavasti sideaine ebaõige koostise tõttu ja müüri külgedele lisatud kivid hakkasid peagi varisema. OÜ Wunibald poolt tehtud töö on kvaliteetne.
Linnamüüri Laia t poolse otsa uuesti restaureerimine on olnud teemaks pikemat aega. Majandussurutise ajal oli see päevakorrast maas seoses rahaliste vahendite puudumisega. Praegu on aga probleemiks veel lõpetamata maakorralduslikud toimingud, mis ei võimalda täpselt prognoosida lepingu sõlmimise aega ehitajaga. Nimelt asub kõnesolev linnamüürilõik eravalduses oleval Lai 39 kinnistul. Küsimust arutati 13.11.2013 muinsuskaitse komisjonis. Komisjon leidis, et Lai 39 krundile tuleks seada linnamüürile juurdepääsu ja remonttööde teostamise võimaluse tagamiseks linna kasuks servituut. Servituut peab olema seatud planeeringus näidatud ulatuses. Kui servituut on seatud, saab hakata korraldama linnamüüri restaureerimisega seonduvat.
Miljööväärtusega piirkondade ülevaatamist käsitletakse Tartu linna üldplaneeringu ülevaatamise käigus. Kõne alla võib tulla ettepanek vähendada Karlova miljööala Sõbra ja Saekoja t vahel ja Tammelinna miljööala Tamme pst ja Räni t vahelises lõigus ja jätta seal kaitse alla vaid tähtsamad üksikobjektid. Arutletud on ka Peetri ja Ujula tänava miljööala vähemtähtsate piirkondade miljööala koosseisust väljaarvamise üle. Supilinna teemaplaneeringu koostamise raames on planeeritud Supilinna miljööväärtusega hoonestusala piiride laiendamine.
Revisjonikomisjoni 03.10.2013 koosolekul kuulati informatsiooniteatri teater Vanemuine tegevuse toetamise kohta linna eelarvest ja reservfondist aastatel 2011-2012.
Linnavalitsusele tehti ettepanek üle vaadata teatriga Vanemuine sõlmitud toetusleping ning täpsustada toetuse andmise ja kasutamise tingimused.
Ettepaneku täitmine: Revisjonikomisjoni ettepanek on täitmisel.