EELNÕU
TARTU LINNAVALITSUS |
ISTUNGI PROTOKOLLI KANTAV OTSUS |
|
Tartu
|
07. jaanuar 2014. a. nr LV-IP-0011 |
Tartu Linnavolikogu otsuse "Loa andmine kõrvaltänavate talihoolduse riigihanke korraldamiseks" eelnõu esitamine |
Võttes aluseks kohaliku omavalitsuse korralduse seaduse § 22 lg 1 p 8, kohaliku omavalitsuse üksuse finantsjuhtimise seaduse § 28 lg 3 ja Tartu linnavara eeskirja § 3 lg 1, Tartu Linnavolikogu
o t s u s t a b :
1. Lubada Tartu Linnavalitsusel korraldada riigihange Tartu linna kõrvaltänavate ja jalgrattateede talihooldustööde tellimiseks aastateks 2014-2017.
2. Otsus jõustub viiendal päeval pärast vastuvõtmist.
Õiend
Tartu Linnavalitsuse istungi protokolli kantava otsuse eelnõu "Tartu Linnavolikogu otsuse "Loa andmine kõrvaltänavate talihoolduse riigihanke korraldamiseks" eelnõu esitamine " juurde
Kõrvaltänavate ja jalgrattateede talihooldustööde tellimine.
Tartu linna kõrvaltänavad on jagatud viieks hooldustööde piirkonnaks:
1.1. Piirkondade vahelisteks piirideks on:
1.1.1. 1. piirkonnal Emajõgi ja Riia tn;
1.1.2. 2. piirkonnal Riia tn ja Petseri raudtee;
1.1.3. 3. piirkonnal Petseri raudtee ja Emajõgi;
1.1.4. 4. piirkonnal Emajõgi, Ihaste põik, Lammi ja Mõisavahe tn (piirkond jääb kagusuunas);
1.1.5. 5. piirkonnal Emajõgi, Ihaste põik, Lammi ja Mõisavahe tn (piirkond jääb loodesuunas).
Hankega tellitakse 2. seisunditaseme kõrvaltänavate (ca 180 km ehk ca 1 milj m2) sahkamine ning ristmike, ülekäigukohtade, tuletõrjehüdrantide ümbruste, restkaevuluukide jne puhastamine vastavalt majandus- ja kommunikatsiooniministri määrusega nr 45 kehtestatud seisundinõuetele, s.t üle 4 cm sula- ja 8 cm paksuse koheva lume korral tuleb tööd teostada hiljemalt 12 tunni jooksul ning samuti tuleb tasandada üle 3 cm kõrgused kinnisõidetud lume- või jääkonarused.
Kõrvaltänavate talihoolduse hange on planeeritud perioodiks 15.10.2014-15.04.2017. Erinevalt eelmisel korral läbiviidud hankest soovime sel korral hanketingimustes sätestada selliselt, et kõrvaltänavate talihooldust korraldatakse edaspidi sõltuvalt ajaperioodist kahe erineva põhimõtte alusel: 1) täisteenus 2. seisunditaseme tagamiseks (perioodil 01. detsember - 31. märts); 2) valmisolek ning teenuse osutamine ühikhindade alusel vastavalt linnavalitsuse tellimustele (perioodil 15. okoober - 30. november ning 01. aprill - 15. aprill). Esimesel juhul on kogu ilmastikust tingitud töömahtude määratlemise risk töövõtjal, teisel juhul tellijal. Võrreldes valmisoleku nõudega suurendab täisteenusena seisunditaseme ostmine kindlasti mõnevõrra talihooldusega seonduvaid kulusid, kuid kuna kõrvaltänavate talihoolduse kvaliteet vajab parandamist, siis seisunditaseme ostmine võimaldab meil soovitud suunas liikuda. Oluline on siinkohal ka asjaolu, et linnavalitsusel puuduvad reaalsed võimalused pideva adekvaatse ülevaate omamiseks seoses 180 km kõrvaltänavate muutuvate oludega (jääkonaruste ja roobaste teke kinnisõidetud lumes). Seetõttu tellitakse sahkamistöid sageli laekunud kaebuste põhjal ning lõppkokkuvõttes ei ole kõrvaltänavate seisund stabiilselt hea. Arvestades varasemat kogemust on teostatavate tööde kvaliteedi ning 2. seisunditaseme nõuetele vastavuse tagamiseks otstarbekas tellida seisunditaseme tagamine täisteenusena.
Selleks, et muuta talvisel perioodil linnas jalgrattaga liiklemist ohutumaks ja mugavamaks, soovime uue tööliigina esmakordselt lisada kõrvaltänavate hanke mahtu ka kergliiklusteedena välja ehitatud jalgrattateede (nt Võru tänava äärne kergliiklustee) talvise hoolduse (kokku ligikakudu 30 km ulatuses).
2014. aasta linnaeelarvesse on kõrvaltänavate talihoolduseks planeeritud 128 tuhat eurot.