Akti väljaandja: | Tartu Linnavolikogu |
Akti liik: | Informatsioon |
Teema: | Informatsioon Tartu Linnavolikogu revisjonikomisjonile avaliku liiniveo lepingu täitmisest 2013. aastal, teenuse kvaliteedist ja paigaldatud teabesüsteemi töötamisest |
Reg. number: | LVK-I-0010 |
Seisund: | Lõpetatud |
Koostamise kp: | 25.12.2013 |
Koostaja: | Madis Oona |
Ettekandja: | Rein Haak |
Esitab: | linnavalitsus, 23.12.2013 istungi protokoll nr 91 |
Juhtiv komisjon: | Revisjonikomisjon |
Seosed: | Linnavalitsuses menetletud eelnõu: Revisjonikomisjoni protokoll nr 3: |
Failid: | Tartu_Linnavolikogu_Informatsioon_2013_LVK-I-0010.pdf ( 19 kb ) 2010_08_05__Tartu_LV_ja_SEBE_Avaliku_teenindamise_leping.ddoc ( 3200 kb ) |
TARTU LINNAVOLIKOGU | |
INFORMATSIOON | |
Tartu |
25. detsember 2013. a. nr LVK-I-0010 |
Informatsioon Tartu Linnavolikogu revisjonikomisjonile avaliku liiniveo lepingu täitmisest 2013. aastal, teenuse kvaliteedist ja paigaldatud teabesüsteemi töötamisest |
AS SEBE teostab Tartu linnas avalikku liinivedu Tartu linnaga 5. augustil 2010. a sõlmitud Tartu linna bussiliiniveo avaliku teenindamise lepingu L-025 alusel alates 1. jaanuarist 2011. a. Bussiliinide teenindamiseks on bussiettevõte kasutuses viiskümmend üks bussi ning üheksa kasutatud bussi reservbussideks. Kõik bussid on madalapõhjalised.
2013. aasta Tartu linna poolt tellitud veomahuks oli 3 594,6 tuh km. Liinivedusid teostava ettevõtja ASi SEBE poolt jäi 2013. a. 11 kuu seisuga tellitud veomahust läbimata 2746,1 kilomeetrit. Teenuse mitteosutamise põhjusteks olid põhiliselt busside tehnilised rikked, samuti liiklusavariid ning liiklustakistused, mis olid tingitud valesti parkinud sõidukitest.
Aasta lõikes on tellitud veomahust sõitmata kilomeetrid jagunenud enamvähem ühtlaselt kõikide kuude lõikes.
Tartu linn ostab Tartu linnas avaliku bussiliiniveo osutajalt ASilt SEBE bussiveoteenust ning tasub reaalselt läbitud kilomeetrite eest. Vastavalt riigihanke dokumentidele ja vedajaga sõlmitud lepingule korrigeeritakse veoteenuse eest makstavat kilomeetri hinda kord kvartalis Maanteeameti ühistranspordi osakonna poolt arvutatava ühistranspordi hinnaindeksi alusel. Liinikilomeetri hind on 2013. aastal kasvanud võrreldes hankel pakutuga järgmiselt I kvartalis 12,8%, II kvartalis 12,7%, III kvartalis 11,1% ja IV kvartalis 12,9% võrra.
Vastavalt ASi SEBE ja Tartu linna vahelisele lepingule teostati linnamajanduse osakonna töötajate ja bussiettevõtte esindajate poolt liiniveo kvaliteedi hindamise kontrollreide perioodil jaanuarist kuni novembrini 2013 kokku üksteist korda, mille käigus olulisi lepingus kokkulepitud teenindusnõuete rikkumisi fikseeritud ei ole. Nimetatud perioodi jooksul on küll rakendatud leppetrahve kokku summas 230 eurot. Enimesinenud põhjusteks on olnud bussi määrdunud reisijatesalong või on eiratud lepingujärgset kokkulepet peatuda nii, et reisijatel oleks mugavam siseneda esiuksest.
Tuginedes 2013. aasta 11 kuu piletimüügi statistikale on aasta lõpuks prognoositav arvestuslik reisijakäive 13 miljonit piletiga sooritatud reisi.
Tartu Linnavalitus viis 2011. aastal läbi riigihanke Tartu linnale avalikku bussiliinivedu teostavate busside reaalajas jälgimise infosüsteemi ostmine. Hanke võitjaga, kelleks osutus AS G4S sõlmiti leping 13. mail 2012. a täitmistähtajaga 13 kuud hankelepingu sõlmimisest. Hankelepingu objektiks oli Tartu linnas avalikku bussiliinivedu teostavate busside reaalajas jälgimise infosüsteemi ostmine ja infosüsteemi toimimiseks vajaliku tarkvara loomine. Infosüsteem koosneb bussidesse paigaldatud busside reaalajas jälgimiseseadmetest, bussides olevatest infotabloodest ja bussipeatustes asuvatest infotabloodest.
Lepingu täitmistähtajaks 31. juuniks oli ettevõte paigaldanud bussidesse vajalikud seadmed, kuid oli viivituses süsteemi toimimiseks vajaliku tarkvara väljatöötamise ning peatustesse paigaldatavate tabloode kandekonstruktsioonide ja infotabloode paigaldamisega.
Ülevaate koostamise ajaks, ei ole me infosüsteemi tarnijalt peatuste infotabloosid vastu võtnud, kuna paari tabloo töös esineb aeg-ajalt katkestusi, mille põhjusena toob süsteemi arendaja välja ebastabiilset mobiilandmesidet. Samuti ei ole võimalik edastada bussipeatustes asuvatele infotabloodele teateid busside mitteväljumise kohta, sest infosüsteemi tööd juhtiv tarkvara ei ole veel realiseeritud täies mahus. G4S teeb pingutusi, et liinihäiretest reisijate teavitamise võimalus saaks realiseeritud 2013. aasta detsembrikuu jooksul.
Esimees | |