EELNÕU
TARTU LINNAVALITSUS |
KORRALDUS |
|
Tartu
|
20. november 2013. a. nr LV-K-1351 |
Parkimistasu vabastuse andmine ja tasuta parkimislubade väljastamine järgmiseks eelarveaastaks |
Parkimistasust vabastamise ja tasuta parkimislubade väljastamise alused on sätestatud Tartu Linnavolikogu 2. juuni 2011. a määruses nr 36 "Parkimistasu", mille § 8 lg 1 p 1 kohaselt võib linnavalitsus esitatud taotluse alusel parkimistasust vabastada riigi või kohaliku omavalitsuse ametiasutuse, mis asub tasulise parkimise alas ja seal puudub hoov või siseõu või ei ole neis võimalik parkimist korraldada ja § 8 lg 1 p 3 kohaselt muudel juhtudel lähtudes avalikust huvist. Avalikku huvi peab põhjendama. Antud juhul on avalikuks huviks Tartu linnale oluliste asutuste parema töökorralduse tagamine ning linnale oluliste külaliste teenindamine.
Lähtudes eeltoodust ning võttes aluseks kohaliku omavalitsuse korralduse seaduse § 30 lg 1 p 2 ja Tartu Linnavolikogu 2. juuni 2011. a määruse nr 36 "Parkimistasu" § 8 lg 1 p 1 ja p 3, § 9 lg 1 ja lg 3 ning arvestades Tartu Linnavalitsuse linnamajanduse osakonnale laekunud taotlusi, Tartu Linnavalitsus
o t s u s t a b:
1. Vabastada Tartu Linnavolikogu 2. juuni 2011. a määruse nr 36 "Parkimistasu" § 8 lg 1 p 1 alusel 2014. aastal parkimistasust:
1.1. Tartu Linnavalitsuse linnakantselei 21 A piirkonna parkimisloa ulatuses;
1.2. Tartu Linnavolikogu kantselei 20 A piirkonna parkimisloa ulatuses;
1.3. Tartu Linnavalitsuse linnamajanduse osakond 1 A piirkonna ja 11 B piirkonna parkimisloa ulatuses;
1.4. Tartu Linnavalitsuse rahandusosakond 1 A piirkonna parkimisloa ulatuses;
1.5. Tartu Linnavalitsuse sotsiaalabi osakond 1 A piirkonna parkimisloa ulatuses;
1.6. Tartu Linnavalitsuse tervishoiuosakond 1 A piirkonna ja 1 B piirkonna parkimisloa ulatuses;
1.7. Tartu Linnavalitsuse haridusosakond 1 A piirkonna ja 2 B piirkonna parkimisloa ulatuses;
1.8. Tartu Linnavalitsuse kultuuriosakond 2 B piirkonna parkimisloa ulatuses;
1.9. Tartu Linnavalitsuse ettevõtluse osakond 1 A piirkonna parkimisloa ulatuses;
1.10. Tartu Linnavalitsuse arhitektuuri ja ehituse osakond 1 A piirkonna ja 2 B piirkonna parkimisloa ulatuses;
1.11. Tartu Linnavalitsuse linnaplaneerimise ja maakorralduse osakond 1 A piirkonna ja 1 B piirkonna parkimisloa ulatuses;
1.12. Tartu Linnavalitsuse linnavarade osakond 1 A piirkonna ja 3 B piirkonna parkimisloa ulatuses;
1.13. Tartu Linnavalitsuse avalike suhete osakond 1 A piirkonna ja 2 B piirkonna parkimisloa ulatuses;
1.14. Haridus- ja Teadusministeerium 2 A piirkonna parkimisloa ulatuses;
1.15. Riigikohus 1 A piirkonna ja 1 B piirkonna parkimisloa ulatuses.
2. Vabastada Tartu Linnavolikogu 2. juuni 2011. a määruse nr 36 "Parkimistasu" § 8 lg 1 p 3 alusel 2014. a parkimistasust:
2.1. Balti Kaitsekolledž 1 A piirkonna parkimisloa ulatuses;
2.2. Kaitseväe Ühendatud Õppeasutused 1 A piirkonna parkimisloa ulatuses;
2.3. Tartu Maavalitsus 1 A piirkonna parkimisloa ulatuses;
2.4. Tartu Ülikool 8 A piirkonna ja 29 B piirkonna parkimisloa ulatuses;
2.5. Eesti Maaülikool 3 A piirkonna parkimisloa ulatuses;
2.6. Tallinna Linnakantselei 3 A piirkonna parkimisloa ulatuses;
2.7. Tallinna Linnavolikogu kantselei 1 A piirkonna parkimisloa ulatuses;
2.8. Kultuuriministeerium 3 A piirkonna parkimisloa ulatuses;
2.9. Ravimiamet 1 A piirkonna parkimisloa ulatuses;
2.10. Tartu Ringkonnakohus 1 A piirkonna parkimisloa ulatuses;
2.11. Tartu Maakohus 1 A piirkonna parkimisloa ulatuses;
2.12. Vene Föderatsiooni saatkond 2 A piirkonna parkimisloa ulatuses;
2.13. Veterinaar- ja Toiduameti Tartumaa Veterinaarkeskus 1 A piirkonna parkimisloa ulatuses;
2.14. Teaduse ja Kultuuri Sihtasutus Domus Dorpatensis 1 A piirkonna parkimisloa ulatuses;
2.15. Sihtasutus Kultuurileht ajakiri Akadeemia 1 A piirkonna parkimisloa ulatuses;
2.16. Sihtasutus Tartumaa Turism 1 A piirkonna parkimisloa ulatuses;
2.17. Sihtasutus Ajaleht Eesti Kirik 1 B piirkonna parkimisloa ulatuses;
2.18. Põhjamaade Ministrite Nõukogu esindus Eestis 1 B piirkonna parkimisloa ulatuses;
2.19. Tartu Mänguasjamuuseum 1 B piirkonna parkimisloa ulatuses.
3. Linnamajanduse osakonnal väljastada punktides 1 ja 2 nimetatud parkimistasu vabastust tõendavad parkimisload.
4. Korraldus jõustub ...
5. Korralduse peale võib esitada vaide Tartu Linnavalitsusele haldusmenetluse seaduses sätestatud korras 30 päeva jooksul arvates korraldusest teadasaamise päevast või päevast, millal oleks pidanud korraldusest teada saama, või esitada kaebuse Tartu Halduskohtule halduskohtumenetluse seadustikus sätestatud korras 30 päeva jooksul arvates korralduse teatavakstegemisest.
Õiend
Tartu Linnavalitsuse korralduse eelnõu "Parkimistasu vabastuse andmine ja tasuta parkimislubade väljastamine järgmiseks eelarveaastaks " juurde
2013. a väljastatud parkimislubade arvu ning 2014. a parkimislubade taotluste mahtu kajastab järgnev tabel:
Tartu Linnavolikogu 2. juuni 2011. a määruse nr 36 "Parkimistasu" § 9 lg 1 alusel võib Tartu Linnavalitsus anda parkimistasuvabastuse kuni üheks eelarveaastaks.
Määruse § 8 lg 1 p 1 kohaselt võib linnavalitsus taotluse alusel parkimistasust vabastada riigi või kohaliku omavalitsuse ametiasutuse, mis asub tasulise parkimise alas ja seal puudub hoov või siseõu või ei ole neis võimalik parkimist korraldada.
Määruse § 8 lg 1 punkti 1 alusel taotletakse uueks eelarveaastaks parkimistasuvabastust järgnevalt:
1. Tartu Linnavalitsuse linnakantselei taotleb 21 tasuta parkimisloa väljastamist A-piirkonda. Parkimisload taotletakse linnavalitsuse liikmete ja linnasekretäri autode ning Raekoja külaliste tarbeks. Lubade arvu suurenemine on tingitud abilinnapeade arvu suurenemisest. Käesolevaks aastaks on linnakantseleile väljastatud 20 tasuta parkimisluba A-piirkonda;
2. Tartu Linnavolikogu kantselei taotleb 20 tasuta parkimisloa väljastamist A-piirkonda. Load on vajalikud seoses volikogu tööülesannete täitmisega ja linnavolikogu külaliste sõidukite parkimise korraldamiseks. Käesolevaks aastaks on linnavolikogu kantseleile väljastatud 18 tasuta parkimisluba A-piirkonda;
3. linnamajanduse osakond taotleb sarnaselt käesoleva aastaga ühe tasuta parkimisloa väljastamist A-piirkonda ning 11 tasuta parkimisloa väljastamist B-piirkonda. Osakonna siseselt jagunevad parkimisload juhataja, juhataja asetäitja, haljastus- ja puhastusteenistuse, keskkonnateenistuse ning teede- ja liikluskorraldusteenistuse vahel. Parkimisload on vajalikud järelevalve teostamisel linnas asuvatel objektidel;
4. rahandusosakond taotleb sarnaselt käesoleva aastaga ühe tasuta parkimisloa väljastamist A-piirkonda. Parkimisluba vajatakse osakonna põhimäärusest tulenevate ülesannete täitmisel;
5. sotsiaalabi osakond taotleb sarnaselt käesoleva aastaga ühe tasuta parkimisloa väljastamist A-piirkonda. Liikumis- ja parkimisvõimalust vajatakse osakonna töö korraldamisel, osakonna allasutuste, piirkonnakeskuste ja lepingupartneritega suhtlemisel;
6. tervishoiuosakond taotleb sarnaselt käesoleva aastaga ühe tasuta parkimisloa väljastamist A-piirkonda ning ühe tasuta parkimisloa väljastamist osakonna külalistele B-piirkonda;
7. haridusosakond taotleb kolme tasuta parkimisloa väljastamist A-piirkonda ning kahe tasuta parkimisloa väljastamist B-piirkonda. Parkimislube vajatakse tööülesannete täitmisel seoses osakonna allasutuste asukohtadega erinevates parkimispiirkondades. Täiendavad parkimisload taotletakse seoses tööülesannete täitmise ning parkimiskohtade nappusega Raekoja plats 12 sisehoovis. Käesolevaks aastaks on haridusosakonnale väljastatud üks tasuta parkimisluba A-piirkonda ja kaks tasuta parkimisluba B-piirkonda;
8. kultuuriosakond taotleb ühe tasuta parkimisloa väljastamist A-piirkonda ning kolme tasuta parkimisloa väljastamist B-piirkonda. Parkimislube vajatakse juurdepääsuks nn Jaani kultuurikvartalis tegutsevatele organisatsioonidele, allasutuste, muuseumide jt tasulises alas asuvate kultuuriasutuste juurde. Täiendav A-piirkonna parkimisluba taotletakse lapsehoolduspuhkuselt naasvale osakonna juhatajale. Täiendav B-piirkonna parkimisluba taotletakse kultuuriteenistuse peaspetsialistile. Käesolevaks aastaks on kultuuriosakonnale väljastatud kaks tasuta parkimisluba B-piirkonda;
9. ettevõtluse osakond taotleb sarnaselt käesoleva aastaga ühe tasuta parkimisloa väljastamist A-piirkonda. Parkimisluba on vajalik osakonna tööülesannete täitmisel;
10. arhitektuuri ja ehituse osakond taotleb kahe tasuta parkimisloa väljastamist A-piirkonda ja kahe tasuta parkimisloa väljastamist B-piirkonda. Parkimislube taotletakse seoses tööülesannete täitmisega. Käesolevaks aastaks on arhitektuuri ja ehituse osakonnale väljastatud üks tasuta parkimisluba A-piirkonda ja kaks tasuta parkimisluba B-piirkonda;
11. linnaplaneerimise ja maakorralduse osakond taotleb sarnaselt käesoleva aastaga ühe tasuta parkimisloa väljastamist A-piirkonda ning ühe tasuta parkimisloa väljastamist B-piirkonda. Parkimislube taotletakse seoses tööülesannete täitmisega;
12. linnavarade osakond taotleb ühe tasuta parkimisloa väljastamist A-piirkonda ja nelja tasuta parkimisloa väljastamist B-piirkonda. Täiendavat B-piirkonna parkimisluba taotletakse seoses elamute halduse ületoomisega linnavarade osakonna alla. Käesolevaks aastaks on linnavarade osakonnale väljastatud üks tasuta parkimisluba A-piirkonda ning kolm tasuta parkimisluba B-piirkonda;
13. avalike suhete osakond taotleb sarnaselt käesoleva aastaga ühe tasuta parkimisloa väljastamist A-piirkonda ning kahe tasuta parkimisloa väljastamist B-piirkonda. Parkimislube vajatakse tööülesannete täitmisel ja külaliste tarbeks osakonnas toimuvate kohtumiste ajal;
14. Haridus- ja Teadusministeerium taotleb kahe tasuta parkimisloa väljastamist A-piirkonda ja ühe tasuta parkimisloa väljastamist B-piirkonda. Käesolevaks aastaks on Haridus- ja Teadusministeeriumile väljastatud kaks tasuta parkimisluba A-piirkonda;
15. Riigikohus taotleb sarnaselt käesoleva aastaga ühe tasuta parkimisloa väljastamist A-piirkonda ning ühe tasuta parkimisloa väljastamist B-piirkonda;
Määruse § 8 lg 1 p 3 kohaselt võib linnavalitsus võib taotluse alusel parkimistasust vabastada muud isikud lähtuvalt avalikest huvidest.
Määruse § 8 lg 1 punkti 3 alusel taotletakse uueks eelarveaastaks parkimistasuvabastust järgnevalt:
1. Balti Kaitsekolledž taotleb sarnaselt käesoleva aastaga ühe tasuta parkimisloa väljastamist A-piirkonda;
2. Kaitseväe Ühendatud Õppeasutused taotleb sarnaselt käesoleva aastaga ühe tasuta parkimisloa väljastamist A-piirkonda. Parkimisluba kasutab Kaitseväe Ühendatud Õppeasutuste ülem või teda asendav isik vaid äärmisel vajadusel;
3. Tartu Maavalitsus taotleb sarnaselt käesoleva aastaga ühe tasuta parkimisloa väljastamist A-piirkonda;
4. Tartu Ülikool taotleb sarnaselt käesoleva aastaga kaheksa tasuta parkimisloa väljastamist A-piirkonda ning 29 tasuta parkimisloa väljastamist B-piirkonda;
5. Eesti Maaülikool taotleb sarnaselt käesoleva aastaga kolme tasuta parkimisloa väljastamist A-piirkonda. Aluseks võttes koostööd Tartu linna, Eesti Maaülikooli ja Tartu Ülikooli vahel, kaasneb Eesti Maaülikooli töötajate parkimisvajadus Tartu kesklinnas;
6. Tallinna Linnakantselei taotleb sarnaselt käesoleva aastaga kolme tasuta parkimisloa väljastamist A-piirkonda. Tartu linn taotleb omalt poolt Tallinna Transpordiametilt järgmiseks eelarveaastaks kolme soodusparkimisluba;
7. Tallinna Linnavolikogu kantselei taotleb sarnaselt käesoleva aastaga ühe tasuta parkimisloa väljastamist A-piirkonda;
8. Kultuuriministeerium taotleb sarnaselt käesoleva aastaga kolme tasuta parkimisloa väljastamist A-piirkonda. Parkimisload väljastatakse ministri, kantsleri ning ministeeriumi minibussile;
9. Ravimiamet taotleb kahe tasuta parkimisloa väljastamist A-piirkonda. Käesolevaks aastaks on Ravimiametile väljastatud üks tasuta parkimisluba A-piirkonda;
Tartu Ringkonnakohtu haldusosakond taotleb tasuta parkimislubasid järgnevalt:
10. Tartu Ringkonnakohtule sarnaselt käesoleva aastaga ühe tasuta parkimisloa väljastamist A-piirkonda;
11. Tartu Maakohtule sarnaselt käesoleva aastaga ühe tasuta parkimisloa väljastamist A-piirkonda;
12. Tartu Halduskohtule ühe tasuta parkimisloa väljastamist A-piirkonda.
Parkimisload on vajalikud tööülesannete täitmisel (kohtudokumentide ja ametikirjade transportimiseks ning kohtunike ametisõitudeks). Käesolevaks aastaks ei ole Tartu Halduskohtule tasuta parkimisluba väljastatud;
13. Vene Föderatsiooni saatkond taotleb sarnaselt käesoleva aastaga kahe tasuta parkimisloa väljastamist A-piirkonda. Saatkond asub tasulises parkimisalas Ülikooli tänaval ning parkimislube taotletakse saatkonna autodele;
14. Veterinaar- ja Toiduameti Tartumaa Veterinaarkeskus taotleb kahe tasuta parkimisloa väljastamist A-piirkonda. Kuna toiduhügieenialast järelevalvet Tartu linna piires teostavad 12 järelevalveametnikku, taotletakse täiendav parkimisluba A-piirkonda. Käesolevaks aastaks on Veterinaar- ja Toiduameti Tartumaa Veterinaarkeskusele väljastatud üks tasuta parkimisluba A-piirkonda;
15. Sihtasutus Domus Dorpatensis taotleb kahe tasuta parkimisloa väljastamist A-piirkonda. Parkimislube taotletakse Tartu linna jaoks oluliste külaliste sõidukite parkimiseks. Teaduse ja Kultuuri Sihtasutus Domus Dorpatensis on teadus- ja kultuuriasutus, mille eesmärgiks on vahendada ja edendada teaduslikke, ühiskondlikke ja kultuurialaseid teadmisi. Sihtasutus asub aadressil Raekoja plats 1 / Ülikooli tn 7 (A-piirkond). Seoses sihtasutuse ruumides toimuvate ürituste ning mitmete akadeemilise taustaga külaliste peatumisega külaliskorterites, on suureks probleemiks kujunenud tasuta parkimisvõimaluse puudumine. Esinejate tuntuse ning kõrge akadeemilise taseme tõttu on ka ajakirjanduse huvi toimuvate ürituste ja Tartu kultuurielu vastu järjest suurenemas, mistõttu palutakse linnavalitsusel võimaldada SA Domus Dorpatensise külastajatele tasuta parkimine sihtasutuse läheduses Ülikooli tänaval. Käesolevaks aastaks oli sihtasutusele Domus Dorpatensis väljastatud üks tasuta parkimisluba A-piirkonda;
16. Sihtasutus Kultuurileht ajakiri Akadeemia taotleb sarnaselt käesoleva aastaga ühe tasuta parkimisloa väljastamist A-piirkonda. Parkimisluba vajatakse seoses toimetuse asukohaga Ülikooli tänaval;
17. Sihtasutus Tartumaa Turism taotleb ühe tasuta parkimisloa väljastamist A-piirkonda ning ühe tasuta parkimisloa väljastamist B-piirkonda. SA-s Tartumaa Turism kasutavad isiklikku sõiduautot töösõitudeks kaks töötajat ning igapäevaselt on vaja transportida raskeid infomaterjale A4 suurustes kastides ning vähemalt 2-3 korda kuus ka esitluse infostende, roll-up'e jne. Materjalidega varustamise osas on lisandunud tavapärastele turismiga seotud teenusepakkujate loetellu Tartu Vaksal. Samuti on suurenenud materjalide vedu Külastuskeskuse ja erinevate hoiustamispaikade vahel – peamiselt SATT ladu ja ASO.
SA Tartumaa Turism korraldab aasta jooksul ka mitmeid pressireise välisajakirjanikele ning tootetutvustusreise välisreisikorraldajatele, mille käigus on vaja liikuda linnas ringi ajakirjanikega ning reisikorraldajatega, et tutvustada linna ja näidata huviväärsusi ning tutvustada turismiteenuseid osutuvaid ettevõtteid, siis on vaja pidevalt linnas peatuda ning parkida. Reeglina transporditakse ajakirjanikke ja reisikorraldajaid oma isikliku sõiduautoga.
Tartu Konverentsibürool on aktiivne suhtlus, mis eeldab ka pidevaid kohtumisi, Tartu erinevate seminari-, majutus- ja toitlustusteenuse pakkujatega, s.h Tallinna ja Pärnu konverentsibüroo kolleegide vastuvõtt ja nendega liikumine Tartu linnas. Käesolevaks aastaks oli sihtasutusele Tartumaa Turism väljastatud üks tasuta parkimisluba A-piirkonda;
18. Sihtasutus Ajaleht Eesti Kirik taotleb sarnaselt käesoleva aastaga ühe tasuta parkimisloa väljastamist B-piirkonda. Kasumit mittetaotlev sihtasutus Ajaleht Eesti Kirik paikneb aadressil Ülikooli tn 1 aastast 1997;
19. Põhjamaade Ministrite Nõukogu esindus Eestis taotleb sarnaselt käesoleva aastaga ühe tasuta parkimisloa väljastamist B-piirkonda. Põhjamaade Ministrite Nõukogu esinduse Tartu filiaal ja Rootsi aukonsulaat asuvad Tartu kesklinnas Raekoja plats 8;
20. Tartu Mänguasjamuuseum taotleb sarnaselt käesoleva aastaga ühe tasuta parkimisloa väljastamist B-piirkonda.
Linnamajanduse osakond peab vajalikuks lisada, et Tallinnas ning väljastpoolt Tartu kesklinna paiknevate asutuste tasuta parkimislubade taotluste puhul suureneb küll väljastatavate tasuta parkimislubade maht, kuid liikluskorralduslikult on väikese kaaluga. Parkimiskoormus nende tõttu oluliselt ei suurene, kuna parkimisload ei leia igapäevaselt kasutust.