EELNÕU
TARTU LINNAVALITSUS |
ISTUNGI PROTOKOLLI KANTAV OTSUS |
|
Tartu
|
22. mai 2013. a. nr LV-IP-0153 |
Loa andmine riigihanke "Tartu linna majandusaastate 2013-2016 konsolideeritud aastaaruannete auditeerimine" korraldamiseks |
Võttes aluseks kohaliku omavalitsuse korralduse seaduse § 22 lg 1 p 8, kohaliku omavalitsuse üksuse finantsjuhtimise seaduse § 28 lg 3 ja Tartu linnavara eeskirja § 71 lg 3, Tartu Linnavolikogu
o t s u s t a b:
1. Lubada linnavalitsusel korraldada riigihange Tartu linna majandusaastate 2013-2016 konsolideeritud aastaaruannete auditeerija leidmiseks.
2. Otsus jõustub ...
Õiend
Tartu Linnavalitsuse istungi protokolli kantava otsuse eelnõu "Loa andmine riigihanke "Tartu linna majandusaastate 2013-2016 konsolideeritud aastaaruannete auditeerimine" korraldamiseks " juurde
Tulenevalt Raamatupidamise seaduse § 2 lg 1 on kohaliku omavalitsuse üksus raamatupidamiskohuslane, kellele laieneb sama seaduse § 14 lg 1 märgitud kohustatus koostada lõppenud majandusaasta kohta majandusaasta aruanne. Majandusaasta aruanne koosneb raamatupidamise aastaaruandest ja tegevusaruandest. Majandusaasta aruandele lisatakse audiitori järeldusotsus. § 14 lg 2 kohaselt sisaldab majandusaasta aruande koostamine ka audiitorkontrolli.
Varasematel aastatel on audiitorkontrolli teostanud firmad ja töö maksumus olnud järgnev:
2002. a majandusaasta aruande auditeerimine - Deloitte & Touche Eesti AS, 8948 eurot;
2003. -2005. a majandusaastate aruannete auditeerimine – Deloitte & Touche Eesti AS, 18 854 eurot;
Leping lõpetati ennetähtaegselt veebruaris 2006, seoses lepingu mahu olulise muutumisega.
2005. a majandusaasta aruande auditeerimine - PriceWaterhauseCoopers AS, auditeerimise maksumus 12 067 eurot.
2006.-2008. a majandusaastate aruannete auditeerimine - KPMG Baltics AS, maksumus kokku 58 228 eurot.
2009.-2012. a majandusaastate aruande auditeerimine - KPMG Baltics AS, maksumus kokku 81 653 eurot.
Arvestades levinud praktikat ei ole otstarbekas valida audiitorit üheks aastaks. Pikem periood võimaldab tagada auditeerimise järjepidevuse ning annab auditeerijale võimaluse paremini süveneda ja saada täielikuma ettekujutuse auditeeritava üksuse tööst. Antud juhul langeks 4-aastane auditeerimise tsükkel kokku kohalike omavalitsuste valimisperioodiga. Tartu linnavara eeskirja § 71 lg 3 kohaselt annab riigihanke teostamiseks loa linnavolikogu, kuna pakkumismenetluse tulemusena sõlmitakse hankeleping tähtajaga üle ühe eelarveaasta.