EELNÕU
TARTU LINNAVALITSUS |
KORRALDUS |
|
Tartu
|
25. oktoober 2012. a. nr LV-K-1342 |
Riigihanke "Eriosade koostamine Tartu kesklinna üldplaneeringus" pakkumuse edukaks tunnistamine ja hankelepingu sõlmimine |
Võttes aluseks kohaliku omavalitsuse korralduse seaduse § 30 lg 1 p 2, riigihangete seaduse § 50 lg 3, Tartu linnavara eeskirja § 71 lg 4, Tartu Linnavalitsuse 6. märtsi 2012.a. määruse nr 6 "Tartu linna hankekord" § 7 lg 2 ja 6 ning arvestades Tartu Linnavolikogu 19.01.2012 otsusega nr 320 "Loa andmine Tartu kesklinna üldplaneeringu koostamise ja üldplaneeringu keskkonnamõju strateegilise hindamise tellimise riigihanke korraldamiseks" ja riigihanke läbiviimiseks moodustatud komisjoni 17. oktoobri 2012. a protokolli, Tartu Linnavalitsus
o t s u s t a b :
1. Tunnistada riigihankel "Eriosade (muinsuskaitse eritingimused, keskkonnamõju strateegiline hindamine, liikuvuskava, tehnovõrkude trasside ja tehnorajatiste asukohad) koostamine Tartu kesklinna üldplaneeringus" edukaks Artes Terrae OÜ pakkumus ja sõlmida Artes Terrae OÜga hankeleping maksumusega 53 784 eurot koos käibemaksuga.
2. Volitada punktis 1 nimetatud hankelepingut allkirjastama linnaplaneerimise ja maakorralduse osakonna juhataja Urmas Ahven.
3. Korraldus jõustub Artes Terrae OÜle teatavakstegemisest.
4. Korralduse peale võib esitada vaidlustuse riigihangete vaidlustuskomisjonile riigihangete seaduses sätestatud korras 7 tööpäeva jooksul arvates päevast, millal pakkuja sai teada või pidi teada saama oma õiguste rikkumisest või huvide kahjustamisest, kuid mitte pärast hankelepingu sõlmimist.
Õiend
Tartu Linnavalitsuse korralduse eelnõu "Riigihanke "Eriosade koostamine Tartu kesklinna üldplaneeringus" pakkumuse edukaks tunnistamine ja hankelepingu sõlmimine " juurde
Linnaplaneerimise ja maakorralduse osakond korraldas riigihanke "Eriosade (muinsuskaitse eritingimused, keskkonnamõju strateegiline hindamine, liikuvuskava, tehnovõrkude trasside ja tehnorajatiste asukohad) koostamine Tartu kesklinna üldplaneeringus“ lihthankemenetlusena.
Riigihankele esitasid pakkumused Artes Terrae OÜ maksumusega 53 784 eurot koos käibemaksuga ja K-Projekt AS maksumusega 77 820 eurot koos käibemaksuga. Mõlemad pakkujad kvalifitseeriti ning mõlemad pakkumused tunnistati vastavaks.
Hankedokumendi p 10.1. kohaselt vastavaks tunnistatud pakkumuste hulgast tunnistatakse edukaks madalaima hinnaga pakkumus. Hindamiskomisjon teeb linnavalitsusele ettepaneku tunnistada edukaks Artes Terrae OÜ pakkumus maksumusega 53 784 eurot koos käibemaksuga kui vastavaks tunnistatud pakkumuste hulgast madalaima hinnaga pakkumus. Osakond on seisukohal, et esitatud pakkumus vastab turul väljakujunenud hindadele.
Tartu Linnavolikogu on 19.01.2012 andnud oma otsusega nr 320 loa Tartu kesklinna üldplaneeringu koostamise ja üldplaneeringu keskkonnamõju strateegilise hindamise tellimise riigihanke korraldamiseks. Linna järgmise aasta eelarve koostamisel on osakond teinud ettepaneku kavandada Kesklinna ÜP koostamiseks kokku 65 000 eurot.
Hindamisprotokoll
Hanke tulemusel koostatakse kesklinna planeeringu juurde muinsuskaitse eritingimused, liikuvuskava, teostatakse keskkonnamõju strateegiline hindamine ning planeeritakse tehnovõrkude trasside ja tehnorajatiste asukohad järgmiselt:
Muinsuskaitse eritingimuste koostamise eesmärgiks on tagada, et planeeritaval maa-alal läbiviidavad olulised muudatused ei mõjutaks mälestisi ja Tartu vanalinna muinsuskaitseala vaadeldavust, sealhulgas kaug- ja sisevaadete säilimist ja silueti nähtavust ning kultuuriväärtuslike struktuurielementide säilimist ruumilises kontekstis.
Eritingimused peavad sisaldama:
1. muinsuskaitseala ja kaitsevööndi piiri, planeeritaval maa-alal asuvate kinnismälestiste asukohti ja nende kaitsevööndit kajastavat kaarti ning muinsuskaitseala, objektide ja kaitsevööndite loetelu. Tehtud uuringute kokkuvõtteid (lisana);
2. arvestades üldplaneeringu lähteseisukohtadega
p.3.1.4 (Määrata avalikult kasutatavate parkide, haljakute ehk skvääride, bulvarite, puiesteede, linnaväljakute, sisehoovide, jalgradade jms asukohad,
p.3.1.6. (Arvestades arengustsenaariumi, kesklinna hoonestamise ja maa-alade üldkontseptsiooni töötada välja liikumise skeem kesklinna pääsemiseks ja liikluse korraldamise põhimõtted. Skeemiga näidata tänavate liigitus, tuues muuhulgas eraldi välja jalakäijate tänavad. Määrata parkimismajade ja avalikult kasutatavate parkimisalade asukoht ning tänavad, kus parkimine on keelatud),
p.3.1.7. (Teha ettepanekud linnakujunduse osas (tänavate, väljakute fassaadide, parkide, jõekallaste kujundus, nõuded reklaamile ja tänavamööblile jne)
analüüsi ja ettepanekuid muinsuskaitsealal ja selle kaitsevööndis kavandatavate tänavate, nende kasutusreziimi ja kujunduse; trasside ja tehnorajatiste asukoha, avalikult kasutatavate parkide, haljakute ehk skvääride, jõekallaste, bulvarite, puiesteede, linnaväljakute, sisehoovide, jalgradade asukoha ja kujunduse kohta.
3. kaugvaadete analüüsi (n. Räpina, Jõgeva maanteelt, Emajõe ürgorust väljaspool linna);
4. planeeritavalt maa-alalt muinsuskaitsealale ja vajadusel väljaspool muinsuskaitseala asuvatele kinnismälestisele avanevate vaatesuundade määramist;
5. arvestades p 2.3. ja 2.4. toodut tingimused ehitiste mahtude ja kõrguste kavandamiseks muinsuskaitsealal ja selle kaitsevööndis;
6. hinnanguid ja ettepanekuid muinsuskaitsealal ja selle kaitsevööndis kavandatava maakasutuse juhtotstarvete muutmise kohta;
7. nõudeid muinsuskaitseala kvartalite ehitusjoone, krundi täisehituse protsendi ja uushoonestuse kõrguse ning mahu kohta üldplaneeringu lähteülesande p. 3.1.1. täitmisel;
8. vajaduse korral ettepanekuid kaitse alla võetud maa-alade ja üksikobjektide kaitserežiimi täpsustamiseks, muutmiseks või lõpetamiseks või kaitse alla võtmiseks.
Liikuvuskava koostamise eesmärgiks on tagada, et planeeritaval maa-alal läbiviidavad olulised muudatused tooks endaga kaasa ka vajalikud/sobilikud liikluskorralduse muudatused. Vajalik on vältida liiklusohutuse ja -tingimuste kvaliteedi langust ning võimaldada piisav juurdepääsetavus Tartu kesklinnale. Liiklusskeemi lahendus peab toetama üldplaneeringuga seatud eesmärkide täitmist ning nägema ette selleks vajalikud lahendused arvestades olemasolevaid ja kavandatavaid muudest valdkondades (muinsus-, loodus-, ja veekaitse) tulenevaid kitsendusi. Liikumiskava koostamisel analüüsitakse kõigi liiklejarühmade liikumisi ning antakse terviklahendus, kus on välja toodud nii iga liiklejarühma arengud eraldi kui ka nende omavaheline seotus.
Liikuvuskava peab sisaldama:
1. Olemasoleva olukorra kirjeldus kõigi liikumisviiside ja liiklejarühmade lõikes. Koostada kokkuvõte varem koostatud uuringutest. Esitada Tartu linna üldplaneeringust ja jalgrattateede arenguskeemist tulenevad jälgimist vajavad põhimõtted sh tänava, jalgrattaliikluse, rohe-, ühistranspordi võrgustike katkematus. Esitada lühidalt kirjeldused ja tulemused töö koostamise käigus läbi viidud välitööde, loenduste ja teiste uurimustööde kohta.
2. Tulenevalt kesklinna arengustrateegiast esitada liikumisruumi kasutamise põhimõtted, koos lühida põhjenduse ja analüüsiga sh lahendused välja toodud kitsaskohtadele.2.2.1.Esitatud lahendused anda kõigi liiklejaliikide suhtes tuues välja omavahelised seosed nii planeeringualal kui vajadusel (mõjude olemasolul) ka laiemalt linnaruumis.
2.2 Eraldi käsitleda jalgrataste, sõidukite ja veesõidukite parkimise põhimõtteid. Seada kindlad tingimused ja nõuded olemasolevate ja planeeritavate objektide tarbeks. Vajadusel tuua välja parkimise keelualad.
2.3 Esitada meetmed ja tegevused, mida rakendades on kavandatud kitsaskohtade lahendamine. Ettepanekud esitada nii tabeli kujul kui graafiliselt.
3 Näidata liiklusrajatiste asukohad ja nende kavandatavad põhinäitajad(maht). Esitada seostatud põhjendused uute ja ümberplaneeritavate rajatiste kavandamisel.
2.3.1 Reserveeritavate aladena planeeringualal käsitleda ja esitada:
jalgrataste ja autode parkimisalasid ja -hooneid;
ühistranspordi ja taksoteenuse ning turismibusside peatuste paiknemine;
pargiteede, jalgteede, jalg- ja jalgrattateede ning sõiduteede (sh sildade) paiknemine;
sildumisrajatiste ja sadamate paiknemine või nende keelualad.
2.3.2 Analüüsida kesklinna lähipiirkonda parkimismajade ehitamise võimalusi, majanduslikku otstarbekust ja vajalikkust. Esitada asukohavalikud.
Vajadusel esitada alternatiivseid lahendusi (parkimismajad kombineerituna muude teenindusettevõtetega esimesel-teisel korrusel jms).
2.4. Näidata ühendused kesklinna ja kontaktvööndiga, tagada tuleb erinevate võrgustike, sh linna põhi- ja jaotustänavate võrgu ühendatus.
Vajaduse korral eraõigusliku isiku maal asuva tee avalikult kasutatavaks teeks määramine teeseaduses sätestatud korras.
Tehnovõrkude trasside ja tehnorajatiste asukohtade määramisel planeeringus tuleb määrata põhiliste tehnovõrkude trasside asukohad, muuhulgas planeerimislahendusest tulenev võimalik trasside rekonstrueerimise vajadus ja likvideeritavad kõrgepinge õhuliinid ning likvideerimise järjekord.
Lisaks käesoleva hankega hangitavale on vaja kesklinna üldplaneeringus koostada põhikaart, mis sisaldab funktsionaalset tsoneerimist kvartalite ja vajadusel hoonete ja ka korruste kaupa, samuti hoonestamise tihendamise või uushoonestuse alade ja hoonestuse kõrguspiirangu määramist. Samuti tuleb määrata kaubandus- ja teenindusettevõtete (koos liigitusega) pindade vajadus ligikaudu ruutmeetrites, täiendavate kultuuri- ja vabaaja asutuste vajadus, maa või hoonete reserveerimise vajadus riigi- ja kohaliku omavalitsuse asutustele, täiendava elamispinna vajadus ligikaudu ruutmeetrites. Lisaks tuleb planeeringuga määrata avalikult kasutatavate parkide, skvääride, bulvarite, puiesteede, linnaväljakute, sisehoovide, jalgradade jms asukohad ning nende kaitse- ja kasutamistingimused. Planeeringuga tuleb teha ka ettepanekud linnakujunduse osas (tänavate, väljakute fassaadide, parkide, jõekallaste kujundus, nõuded reklaamile ja tänavamööblile jne).
Hinnanguliselt on nimetatud tööde maksumus selle tellimisel ca 50 000 eurot. Osakond on seisukohal, et nimetatud tööd on võimalik teostada linnavalitsuse vastavate spetsialistide abil, määrates selle töö tegemise täiendavaks tööülesandeks. Kasutades linnavalitsuse spetsialiste töö tegemisel on samaväärne töö võimalik koostada enam kui poole odavamalt. Tööde teostamiseks kaasatakse arhitektuuriteenistust (Tõnis Arjus, Eerik Kõivistik), arenguteenistust (Teivi Teder), kultuuriväärtuste teenistust ( Egle Tamm), inseneriteenistust ( Liisa Unt) ja planeeringuteenistust (Hele Luigujõe). Nende tööde teostamiseks oleks arvestuslikult 6 kuud.
Lisaks on mõistlik planeerimise vaheetappidel küsida paari ekspertarvamust kokku 2000 eurot ning läbi viia avatud seminar (ca 1000 eurot).