Akti väljaandja: | Tartu Linnavalitsus |
Akti liik: | Korraldus |
Teema: | Seisukoha võtmine Klaasi tn 14, Klaasi tn 16, Klaasi tn 18 ja Ravila tn 61e kruntide detailplaneeringu avaliku väljapaneku jooksul laekunud ettepaneku osas ning detailplaneeringu avaliku arutelu aja ja koha määramine |
Reg. number: | LV-K-1043 |
Seisund: | Lõpetatud |
Koostamise kp: | 30.08.2012 |
Koostaja: | Ingrid Perner |
Ettekandja: | Urmas Ahven |
Õigusakt: | Tartu Linnavalitsuse 11.09.2012 korraldus nr 995 "Seisukoha võtmine Klaasi tn 14, Klaasi tn 16, Klaasi tn 18 ja Ravila tn 61e kruntide detailplaneeringu avaliku väljapaneku jooksul laekunud ettepaneku osas ning detailplaneeringu avaliku arutelu aja ja koha määramine" |
Failid: | joon_2_linnaehituslikud_seosed.pdf ( 7958 kb ) joon_3_ol_olev_olukord.pdf ( 480 kb ) joon_4_pohijoonis.pdf.pdf ( 1522 kb ) joon_5_tehno.pdf ( 1680 kb ) joon_6_maakasut_kitsendused.pdf ( 562 kb ) seletuskiri.pdf ( 237 kb ) |
TARTU LINNAVALITSUS | |
KORRALDUS | |
Tartu |
30. august 2012. a. nr LV-K-1043 |
Seisukoha võtmine Klaasi tn 14, Klaasi tn 16, Klaasi tn 18 ja Ravila tn 61e kruntide detailplaneeringu avaliku väljapaneku jooksul laekunud ettepaneku osas ning detailplaneeringu avaliku arutelu aja ja koha määramine |
Tartu Linnavalitsus algatas 08.05.2012 korraldusega nr 483 Klaasi tn 14, Klaasi tn 16, Klaasi tn 18 ja Ravila tn 61e kruntide detailplaneeringu koostamise eesmärgiga kaaluda kruntide liitmise teel moodustatavale krundile tootmishoonete (elektri- ja soojusenergia koostootmisjaama) rajamiseks ehitusõiguse määramise võimalusi. Planeeringu koostamisest on huvitatud Sangla Turvas AS.
Klaasi tn 14, Klaasi tn 16, Klaasi tn 18 ja Ravila tn 61e krundid asuvad Veeriku linnaosas, planeeritava ala pindala on ca 17890 m². Tartu linna üldplaneeringu järgi on planeeringuala juhtfunktsiooniks tööstusettevõtete ja ladude maa. Planeering vastab linna üldplaneeringule.
Planeeringuala kohta kehtib Tartu Linnavalitsuse 06.11.2007 korraldusega nr 1337 kehtestatud Ravila Tööstuspargi II arenguetapi detailplaneering. Planeeringuga määrati kruntide ehitusõigus. Uue detailplaneeringu koostamine oli vajalik, kuna kehtiva detailplaneeringu kohane ehitusõigus määrab hoonete suurima lubatud kõrguse ning kavandatav koostootmisjaam planeeritakse kõrgemana, kui kehtiv planeering võimaldab.
Planeeringu avalik väljapanek toimus 08.─22.08.2012. Avaliku väljapaneku ajal laekus planeeringu lahenduse kohta üks ettepanek. Peter Väliste teeb ettepaneku planeeritavale koostootmisjaamale teha täiendav keskkonnamõjude hindamine. Ettepaneku esitaja nendib, et antud juhul seda nõuet ei ole seoses väikese tootmisvõimsusega, kuid kuna kavandatav tegevus puudutab siiski elukeskkonna kvaliteeti peab ta hindamise teostamist mõistlikuks.
Planeeringu algatamisel kaalus linn keskkonnamõju hindamise ja keskkonnajuhtimissüsteemi seaduse (KeHJS) § 33 lg 1 p 3 kohaselt keskkonnamõju strateegilise hindamise vajadust. OÜ Hendrikson & Ko keskkonnaekspert Juhan Ruut poolt on koostatud töö "AS Sangla Turvas Tartu Ravila Tööstusparki kavandatav turbaküttel koostootmisjaam eelhinnang keskkonnamõju kohta" (Töö nr 1629/11). Asukoha täpsustamisel täiendati eelhinnangut ja koostati töö II etapp "AS Sangla Turvas Tartu Ravila Tööstusparki kavandatav turbaküttel koostootmisjaam eelhinnang keskkonnamõju kohta". Keskkonnamõjude eelhindamise käigus hinnati võimalikku elukeskkonna kvaliteedi muutust ning leiti, et kavandatud tegevus ei too kaasa elukeskkonna kvaliteedi langust kuna see ei oma Ravila tööstuspargist välja ulatuvat olulist keskkonnamõju. Planeeringuga ei kavandata objekte, millele projekteerimise käigus tuleks algatada keskkonnamõju hindamine.
Eelhindamise tulemusel asus linn seisukohale, et kavandatav tegevus ei ole KeHJS mõistes olulise keskkonnamõjuga tegevus ja planeeringule ei ole vajalik keskkonnamõju strateegilise hindamise algatamine. Planeeringu koostamise käigus pole ilmnenud uusi asjaolusid, mis tingiksid keskkonnamõju strateegilise hindamise vajaduse uuesti kaalumist. Planeeringulahenduse on kooskõlastanud nii Keskkonnaameti Lõuna regioon kui Terviseameti Lõuna talitus. Linnavalitsus jääb endiselt seisukohale, et keskkonnamõju strateegilist hindamist planeeringule ei ole vajalik teha, küll aga täiendatakse planeeringut keskkonnapeatükiga, mille koostamisse tuleb kaasata keskkonnaeksperte.
Võttes aluseks kohaliku omavalitsuse korralduse seaduse § 6 lg 1, § 30 lg 1 p 2, planeerimisseaduse § 20 lg 2, § 21 lg-d 1 ja 2 ning Tartu linna ehitusmääruse § 13 lg-d 1, 2, 3 ja 7, Tartu Linnavalitsus
o t s u s t a b:
Linnapea | |
Linnasekretär |