EELNÕU
TARTU LINNAVALITSUS |
KORRALDUS |
|
Tartu
|
21. detsember 2011. a. nr LV-K-1512 |
Osalemine projektis "Tartu ja Tartumaa noored ja vanemaealised edukalt tööle" |
Võttes aluseks kohaliku omavalitsuse korralduse seaduse § 30 lg 1 p 2 ja Tartu Linnavolikogu 14. mai 2009. a määruse nr 116 „Välisprojektides osalemise kord“ § 1 lg 2 p 3, § 3 lg 1, § 4 lg 1 ja arvestades Tartu Linnavalitsuse 09. juuni 2009. a määrust nr 17 "Välisprojektides osalemise korra rakendamise kord", Tartu Linnavalitsus
o t s u s t a b:
1. Osaleda partnerina Johannes Mihkelsoni Keskuse projektis "Tartu ja Tartumaa noored ja vanemaealised edukalt tööle", mis esitatakse rahastamiseks Prioriteetne suund 1.3 „Pikk ja kvaliteetne tööelu“
Meede 1.3.1 „Kvalifitseeritud tööjõu pakkumise suurendamine” programmi raames.
2. Projekti kogumaksumuse heakskiitmisel summas 271 400 eurot, kaasfinantseerida projekti kuni 26 000 euro ulatuses.
3. Määrata projekti Tartu linna poolseks projekti koordinaatoriks sotsiaalabi osakonna juhataja Meida Griin, kes omab punktis 1 nimetatud projekti raames Tartu linna nimel allkirjaõigust.
4. Määrata projekti meeskonnaliikmeteks:
4.1. Indrek Rohtla, sotsiaalabi osakonna peaspetsialist, Tartu Linnavalitsuse poolse projektipartnerluse juht;
4.2.
Merle Kivest, sotsiaalabi osakonna sotsiaaltööteenistuse juhataja-sotsiaaltöö peaspetsialist - projektis teenuste ekspert.
5. Korraldus jõustub 29. detsembril 2011. a.
Õiend
Tartu Linnavalitsuse korralduse eelnõu "Osalemine projektis "Tartu ja Tartumaa noored ja vanemaealised edukalt tööle" " juurde
Projekti nimi ja number
VP-11-0166 - Tartu ja Tartumaa noored ja vanemaealised edukalt tööle -
Lühikokkuvõte
Tartumaa on 2011. aasta novembri seisuga töötute arvu poolest Harjumaa ja Ida-Virumaa järel kolmandal kohal. Seisuga 30.11.2011 oli Töötukassa Tartumaa osakonnas töötuna arvel kokku 3329 inimest. Eraldi kerkib Tartumaa esile kõige kõrgema noorte töötuse määraga - 19,6% (seisuga 30.10.2011) ning üle 55-aastaste töötuse määr on 11,2%.
Noorte tööpuudus Eestis langes aastatel 2004-2007, jõudes 10%-ni. Alates 2008. aastast kasvas noorte tööpuudus, jõudes 2010. aastaks 32,9%-ni. 2011. aastal on noorte töötuse määr jätkuvalt kõrge, töötukassa andmetel oli see 2011. aasta III kvartalis 22,2%. Seisuga 30.09.2011 oli Tartumaal kokku noori töötuid 651, neist Tartu linna noori ligikaudu 440.
Eksperdid loevad noorte töötust oluliseks probleemiks, sest töötus nooremas eas mõjutab edasist tööelu ja karjääri: suureneb töötuks jäämise risk ka tulevikus, suureneb vaesusrisk ja tõenäosus seaduserikkumisteks.
Töötukassa statistika põhjal on töötuse määr eagrupis 50 – 74 (III kvartal 2011 – 8,2%) võrreldav üldise töötuse määraga (nov. 2011 – 7,3%). Samas iseloomustab antud eagruppi suur mitteaktiivsete inimeste arv. Eraldi on oluline, et vanemaealiste grupis on võrreldes teiste eagruppidega alati kõrgem pikaajalise töötuse määr.
Arvestades töötuse jätkuvalt kõrget määra ning süvenevat pikaajalise töötuse trendi on üha suurem vajadus komplekssete teenuste järele. Projekt lähtub komplekssete teenuste pakkumise põhimõttest, kus rakendatakse juba toimivat tööotsingukoolituse õppeprogrammi ning tugiisiku- ja tööklubiteenuseid, erinevaid nõustamisteenuseid lähtuvalt abisaaja individuaalsest vajadusest. Lisaks nendele teenustele võimaldatakse projekti käigus tööotsijatele tööpraktikat ja kvalifikatsiooni tõstvat koolitust, mille tulemuseks on pikaajaliselt tööta olnud inimeste tööharjumuse ja –oskuste paranemine. Projekt on loodud tööturu riskigruppide – noorte ja vanemaealiste – hõivesse toomiseks, rakendades ja arendades aktiivseid tööturumeetmeid ja toetavaid tegevusi inimese individuaalsetest vajadusest lähtuvalt.
Eesmärk ja alleesmärgid
Projekti üldeesmärk on kvalifitseeritud tööjõu pakkumise suurendamine läbi aktiivsete tööturumeetmete, parandades seejuures tööturuteenuste kättesaadavust ja kvaliteeti. Eelkõige toimub töötute ja mitteaktiivsete inimeste hõivesse toomine.
Kohalikul omavalitsusel on Sotsiaalhoolekande seaduse § 28 kohaselt ülesandeks korraldada tugiisikuteenust ja abi töö leidmisel sotsiaalabi vajavatele isikutele. Käesolevas projektis rakendatakse juba koolitatud ja töökogemusega tugiisikud tööks kohaliku omavalitsuse tasandil ja tagatakse projekti jooksul nende rakendamine, nõustamine ja supervisioon.
Tegevused
Teenusevajaduse hindamine. Individuaalsete tegevuskava koostamine, selle täitmise jälgimine.
Psühholoogiline nõustamine, võlanõustamine ja karjäärinõustamine - sisseostetavate teenustena Tartus tegutsevatelt valdkonna parimatelt spetsialistidelt.
Tööotsingukoolituse korraldamine - sisseostetava teenustena Tartus tegutsevatelt valdkonna parimatelt spetsialistidelt.
Tööklubi käivitamine eneseabigrupina, kus on võimalik saada tuge ja kinnitada oma oskusi või uusi teadmisi.
Tööpraktika - esmajärjekorras linna allasutuste või linna osalusega sihtasutuste juures. Sõltuvalt töötute vajadustest otsitakse sobivaid praktikakohti ka väljaspoolt nimetatud struktuure.
Teavitus.
Tulemused
Projektis osalevate sihtrühma liikmete arv kokku on 112, neist noori (16-24a) 64 ja vanemaealisi (50-74a) 48.
Töölesaanute arv on 45 s.o 40% projektis osalenutest,
18 noort on asunud õppeasutuse statsionaarsesse õppesse.
Projekti koolitustundide arv ühele grupile sh tööklubi on 120 tundi.
Koolitustundide arv kokku minimaalselt 840 tundi,
160 tunnise erialase koolituse on läbinud 40 inimest,
18 inimest on asunud õppeasutuse statsionaarsesse õppesse.
Nõustamisteenuseid on osutatud 355 tunni ja tugiisikuteenust 896 tunni ulatuses. Projektis osalevad tugiisikud on saanud supervisiooni.
Eelarve
Projekti kogumaksumus 271 400 eurot;
Tartu linna kaasfinantseering 26 000 eurot;
Toetus Tartu linnale 230 690 eurot.
Projekti kaudsed kulud: juhtimine, administreerimine, raamatupidamine, bürootarbed jm 37 424 €;
Projekti otsekulud 233 976 €:
tööpraktika stipendiumid 14 592 €;
sõidukulud 19 295 €;
toitlustamine 16 450 €;
koolituskulud 112 384 €;
tööpraktika juhendamise tasud tööandjatele 32 592 €;
hindamisinstrumentide koostamine ja hindamine 37 014 €;
ettevalmistuse tööjõukulud 1201 €;
teavituskulud 448 €.
Omaosaluse jaotus partnerite lõikes:
Tartu linn 26 000 € (11 200 € - 2012. a ja 14 800 € - 2013. a);
Tartu vald 2380 €;
Tähtvere vald 2380 €;
Haaslava vald 2380 €;
Mäksa vald 2380 €;
Ülenurme vald 2380 €;
Elva linn 2380 €;
MTÜ Johannes Mihkelsoni Keskus 430 €.
Omafinantseeringu katteallikaks 2012. aastal on avalike tööde töötasude summa vähendamine töötute rehabilitatsiooni arvelt (avalike tööde asemel pakutakse projektiga võimalust teha tööpraktikat).
Rahastaja
Elukestva Õppe Sihtasutus Innove
Prioriteetne suund 1.3 „Pikk ja kvaliteetne tööelu“
Meede 1.3.1 „Kvalifitseeritud tööjõu pakkumise suurendamine”
Partnerid
Projekti juhtpartner ja tema kontaktid: MTÜ Johannes Mihkelsoni Keskus, jmk@jmk.ee;
Projekti koordinaator Tartu Linnavalitsuses: Meida Griin;
Projektijuht ja tema kontaktandmed: Ingrid Purje, tel 5265488; ingrid.purje@jmk.ee;
Projekti meeskonnaliikmed: Indrek Rohtla, sotsiaalabi osakonna peaspetsialist, Tartu Linnavalitsuse poolse projektipartnerluse juht; Merle Kivest, sotsiaalabi osakonna sotsiaaltööteenistuse juhataja-sotsiaaltöö peaspetsialist - projektis teenuste ekspert.
Partnerid: Johannes Mihkelsoni Keskus MTÜ, Tartu Vallvalitsus, Tähtvere Vallavalitsus, Haaslava Vallavalitsus, Mäksa Vallavalitsus, Ülenurme Vallavalitsus, Elva Linnavalitsus, Tartu Linnavalitsus.
Projekti seos linna arengudokumentidega
Arengustrateegias Tartu 2030 nähakse Tartut Eesti hoolekande keskusena. Oleme teenuste mitmekesisuse poolest arenenumaid omavalitsusi riigis.
Tartu linna sotsiaalhoolekande arenguvisioonidena on kirjas, et Tartus on loodud võimalused tööealiste inimeste iseseisvaks toimetulekuks ja tööhõiveks. Sotsiaalhoolekande toetused ja teenused toimetulekuraskustega tööealistele on mitmekesised ja tööhõivet soodustavad. Võimalikult suur osa tööealisest elanikkonnast on hõivatud tööga või tööga võrdsustatud tegevusega. Linn soodustab eraettevõtluses uute töökohtade loomist. Sotsiaalhoolekandesüsteemil on kandev roll inimesele toimetuleku õpetamisel. Välja on kujunenud nõustamis-, ravi- ja rehabilitatsioonivõrgustik
“Arengustrateegia Tartu 2012” toob välja, et arengumudeli elluviimiseks on vajalik saavutada muuhulgas järgmine eesmärk ja täita ülesanded:
14.7.1. Eesmärk:
linnaelanike sotsiaalne turvalisus - inimeste võimalikult iseseisva toimetuleku toetamine.
Ülesanded:
potentsiaalsete riskirühmadega tehtava ennetustöö arendamine;
abivajajate toimetulekukoolituse ja nõustamise korraldamine;
mittetulundussektori ja erasektori hoolekandetöö toetamine;
Läänemereriikide sotsiaalhoolekandeasutustega koostöö arendamine ja rahvusvahelistes programmides osalemine
.
Viide: http://www.tartu.ee/?lang_id=1&menu_id=2&page_id=585
“Tartu linna sotsiaalhoolekande arengustrateegia aastani 2012” rõhutab samuti aktiivsete tööhõivemeetmete rakendamise olulisust.
Alaeesmärk AE3.1.5: Tööealiste täiskasvanute hoolekanne soodustab iseseisvat toimetulekut ja aktiivset ellusuhtumist.
Pikaajaliste töötute ja marginaliseerunud täiskasvanute resotsialiseerimist tagavate meetmete arendamine.
Tähtajad
Projekti esitamine: 16.01.2012
Projekti elluviimine: 01.04.2012 - 31.12.2013
1 kinnitatud koopia Johannes Mihkelsoni Keskusele.