EELNÕU
TARTU LINNAVALITSUS |
ISTUNGI PROTOKOLLI KANTAV OTSUS |
|
Tartu
|
29. november 2011. a. nr LV-IP-0293 |
Parandusettepaneku esitamine "Tartu Linnavolikogu määruse "Tartu linna 2012. aasta eelarve" eelnõule |
KUULATI: |
Jüri Mölderi ettekannet |
OTSUSTATI:
|
esitada linnavolikogu määruse "Tartu linna 2012. aasta eelarve" eelnõule järgmised parandusettepanekud:
1. täiendada määruse eelnõud uue paragrahviga 10 järgmises sõnastuses:
"§ 10. Muuta Tartu Linnavolikogu 20.11.2008 määruse nr 102 "Tartu linna ametiasutuste palgajuhend" paragrahvi 13 lõiget 5 ja sõnastada see järgmiselt:
"(5) Linnavalitsusel viia nende ametikohtade palgad, mis ei vasta palgajuhendiga kehtestatud palgaklasside palgavahemike miinimummäärale, palgajuhendiga vastavusse hiljemalt 2014. a 1. jaanuariks."
2. muuta määruse eelnõu senine paragrahv 10 paragrahviks 11.
|
Õiend
Tartu Linnavalitsuse istungi protokolli kantava otsuse eelnõu "Parandusettepaneku esitamine "Tartu Linnavolikogu määruse "Tartu linna 2012. aasta eelarve" eelnõule " juurde
Tartu Linnavolikogu 20.11.2008 määrusega nr 102 kehtestas linnavolikogu "Tartu linna ametiasutuste palgajuhendi". Sellega jõudis lõpule linna ametiasutuste palgasüsteemi korrastamise üks etappidest, mille tulemusena kehtestati õiguslik raamistik ametnike võrdseks kohtlemiseks ja neile turusituatsioonile vastava palga maksmiseks. Tartu linna ametiasutuste palgajuhendis kehtestati ametnikele palga määramiseks uued palgavahemikud. Palgavahemike kehtestamise hetkel ei vastanud osade ametnike palgad linnavolikogu poolt kehtestatud vahemikele, mistõttu andis linnavolikogu linnavalitsusele ülesande viia nende ametikohtade palgad, mis ei vasta palgajuhendiga kehtestatud palgaklasside palgavahemike miinimummäärale, palgajuhendiga vastavusse hiljemalt 2012. a 1. jaanuariks.
Seoses Eestit tabanud majanduskriisiga vähenesid viimastel aastatel ka Tartu linna eelarve tulud, mistõttu linnavalitsus pole seni suutnud linnavolikogu poolt pandud ülesannet täita. Oluline osa selles on olnud ka ametnike palgakärbetel. Tänases situatsioonis ei vasta ~120 ametniku palk nende palgaklassi miinimumtasemele.
Kuna Tartu linna ametiasutuste palgajuhendis sätestatud põhimõtted on ametnike töö tasustamise korraldamisel olulise tähendusega, siis pole võimalik 2008. aastal kehtestatud sisemise õigluse põhimõtte rakendamisest siiski loobuda (palkade palgavahemike miinimummääradega vastavusse viimine teenib eneses olulises osas just nimetatud printsiibi rakendamise eesmärki). Lahenduseks pole ka 2008. aastal kehtestatud palgavahemike muutmine selliselt, et kõikide ametnike palgad nimetatud vahemikesse jääksid. Kehtivad palgavahemikud töötati välja turusituatsiooni analüüsides ja sisemise õigluse põhimõtet järgides. Palgavahemike kergekäeline muutus muudaks varem tehtud töö mõttetuks ja tähendaks palgajuhendi kehtestamise eelduseks olevatest põhimõtetest eemaldumist.
Ülaltoodut arvestades on otstarbekas muuta Tartu linna ametiasutuste palgajuhendi § 13 lõiget 5 ja kehtestada linnavalitsusele palkade miinimummääraga vastavusse viimiseks uus tähtaeg. Nimetatud tähtaeg võiks olla 01.01.2014. a. Kuna nimetatud teema on otseselt seotud eelarve menetlemisega (õigemini eelarves vastavate vahendite planeerimisega), siis on otstarbekas Tartu linna ametiasutuste palgajuhendit muuta just 2012. a eelarve määrusega.