Võttes aluseks kohaliku omavalitsuse korralduse seaduse § 30 lg 1 p 3 ja haldusmenetluse seaduse § 64 ning arvestades riigihangete seaduse § 29 lg 3 p 6 ning Rahandusministeeriumi juures asuvale vaidlustuskomisjonile laekunud vaidlustust Tartu Linnavalitsuse 18.05.2011 korralduse nr 602 "Riigihanke "Tartu tänavate aastaringne hooldus 2011-2016" hankemenetluse kehtetuks tunnistamine" tühistamiseks, Tartu Linnavalitsus
o t s u s t a b:
1. Muuta Tartu Linnavalitsuse 18.05.2011 korraldust nr 602 "Riigihanke "Tartu tänavate aastaringne hooldus 2011-2016" hankemenetluse kehtetuks tunnistamine" selle andmise põhjenduste osas ja asendada korralduse preambul järgmisega:
"Riigihanke "Tartu tänavate aastaringne hooldus 2011-2016" (viitenumber 124138) (edaspidi riigihange) tulemusena kavandas Tartu Linnavalitsus (edaspidi hankija) sõlmida hankelepingu Tartu linna tänavate aastaringseks hooldamiseks tähtajaga 01.07.2011 kuni 30.06.2016. Kehtiv hankeleping lõppeb 30. juunil ning hankijal puuduvad ressursid tänavahoolduse korraldamiseks oma töötajate ja tehnika pinnalt. Seega on hankija ainus võimalus oma seadusest tulenevat teehoiutööde teostamise kohustust täita läbi teenuse tellimise riigihangete seaduse kohaselt.
Riigihanke pakkumuste esitamise ja pakkumuste avamise tähtpäev oli 4. mai 2011. a. Hankemenetluse käigus oli ka varem esitatud selgitustaotlusi ja pakkumuste esitamise tähtpäeva oli edasi lükatud. Viimane selgitustaotlus hankedokumentatsiooni kohta saabus hankijale 2. mail 2011. a, kus hankedokumendi välja võtnud isik juhtis tähelepanu ebatäpsustele hankedokumendis esitatud ühikhindade esitamise vormis. Järgmisel päeval, 3. mail 2011. a, saadeti kõigile hankedokumendi väljavõtnud isikutele hankedokumentide lisa 1 parandatud vorm 10 ning paluti pakkumus esitada vastavalt parandatud vormile.
Pakkumuste esitamise tähtpäevaks laekus riigihankele 4 pakkumust, kusjuures pakkumuse esitasid viiest hankedokumendid välja võtnud isikust neli, pakkumused avati ning neid asuti riigihangete seaduse kohaselt läbi vaatama.
10. mail 2011. a esitas AS Põlva Teed Rahandusministeeriumile riigihanke suhtes riikliku järelevalve algatamise taotluse eesmärgiga tunnistada hankemenetlus kehtetuks, kuna hankedokumendi osaks olnud ühikhindade esitamise vormi muutmisel ei pikendatud pakkumuste esitamise tähtpäeva ja seetõttu ei olnud ASil Põlva Teed võimalik nõuetele vastavat pakkumust esitada. Informatsioon hankemenetluse kehtetuks tunnistamise taotlusest koos taotluse tekstiga edastati hankijale Rahandusministeeriumi 12.05.2011 kirjaga nr 12.2-1/6544. Hankijal puudus kuni selle hetkeni teadmine, et mõni huvitatud isikutest ei suutnud pakkumust uue vormi kohaselt ümber vormistada ning jäi seetõttu riigihankelt kõrvale.
Hankija tunnistab, et kuigi muudatused ühikhindade esitamise vormis olid minimaalsed, oleks tulenevalt riigihangete seaduse põhimõttest olnud mõistlik ja põhjendatud pakkumuste esitamise tähtpäev edasi lükata. Hankija tõdeb, et parandatud vormi kohaselt pakkumuse ümbervormistamiseks jäi huvitatud isikutel vähe aega. Samas on hankijale oluline riigihankel võimalikult suur pakkujate arv, kõigi pakkujate võrdne kohtlemine ja hankemenetluse läbipaistvus. Arvestades eelnevat ja ASi Põlva Teed taotlust riigihanke hankemenetluse kehtetuks tunnistamiseks, on hankija seisukohal, et ASi Põlva Teed taotlus on põhjendatud.
Riigihangete seaduse § 29 lg 3 p 6 tulenevalt lõppeb hankemenetlus hankija enda otsusega Rahandusministeeriumi ettekirjutuse alusel või põhjendatud vajaduse korral hankija algatusel. Kuna hankija peab hankemenetluse kehtetuks tunnistamise taotlust põhjendatuks ja tõenäoliseks riigihangete seaduse § 108 lg 2 alusel Rahandusministeeriumi ettekirjutuse saamist riigihanke hankemenetluse kehtetuks tunnistamiseks, on põhjendatud riigihanke hankemenetluse kehtetuks tunnistamine hankija algatusel, sest Rahandusministeeriumi ettekirjutuseni jõudmine ja selle täitmine võtaks rohkem aega, kui hankemenetluse omaalgatuslik kehtetuks tunnistamine. Hankija eesmärgiks on alustada viivitamata uue hankemenetlusega, et tagada kõigi huvitatud isikute võrdne kohtlemine, säästa aega ning jõuda uue riigihangete seaduse kohaselt sõlmitud pikaajalise hankelepinguni võimalikult kiiresti.".
2. Korraldus jõustub Tänavapuhastuse ASile, Teho Eesti Teehooldus OÜle, Veolia Keskkonnateenused ASile ja Jaaksoni Teehooldus OÜle teatavakstegemisest.
3. Korralduse peale võib esitada vaidlustuse riigihangete vaidlustuskomisjonile riigihangete seaduses sätestatud korras 7 tööpäeva jooksul arvates korralduse teadasaamise päevast või päevast, millal pakkuja oleks pidanud korraldusest teada saama.