Seoses Vabadussilla rajamisega teostati 2010 sügisel liiklusloendus OÜ Stratumi poolt (“Liikluskoormuse uuring Tartu linnas 2010. aastal” ) . Tulemused näitasid, et olemasoleva liiklusskeemi puhul (Lai tn ühesuunaline) on Vabadussilla kasutus autoga liiklejate poolt tunduvalt väiksem kui 2005. aastal Vabadussilla rajamisega kaasnevate keskkonnamõjude hindamise käigus prognoositud. Samuti selgus, et Kroonuaia silla liikluskoormus on 2010. a sügise seisuga suurem kui Vabadussilla oma. Selleks, et leida võimalikke lahendusi Vabadussilla kasutuse suurendamiseks ning Kroonuaia tänava ja Kroonuaia silla koormuse vähendamiseks, uuriti, milline oleks prognoositav liiklussageduse jaotus Kroonuaia tänaval, Kroonuaia sillal, Vabadussillal ja Laial tänaval, kui Lai tänav oleks kahesuunaline, lähtudes 2010 suve lõpul / sügise alguses läbi viidud Liiklusbüroo OÜ mõõtmistest liiklussageduse, müra ja vibratsiooni suhtes (mis teostati ajal, kui Lai tänav oli kahesuunaline).
Tulemused näitasid, et kahesuunalise Laia tänava korral suureneks Vabaduse silla, Laia tänava liikluskoormus, ja väheneks Kroonuaia tänava ja Kroonuaia silla oma. Samas jääks Vabaduse silla ning Laia tänava kasvanud liiklussagedus tunduvalt alla 2005. aastal prognoositule, mistõttu ilmselt jääksid väiksemaks ka kaasnevad negatiivsed keskkonnamõjud (müra ja vibratsiooni otsene seos liiklussageduse näitajatega). 2010 sügisel OÜ Liiklusbüroo teostatud müra ja vibratsiooni mõõtmised (teostatud 4 punktis Laial tänaval, ning 1 mõõtmispunktis Kroonuaia tänaval) näitasidki, et liikluskoormuse kasvades ületati
sotsiaalministri määruses nr 42 (01.07.2002) "Müra normtasemed elu- ja puhkealal, elamutes ning ühiskasutusega hoonetes ja mürataseme mõõtmise meetodid" 3. kategooria segaalale (elamud ja ühiskasutusega hooned, kaubandus-, teenindus- ja tootmisettevõtted ) kehtestatud liiklusmüra piirtasemeid vaid minimaalselt (ekvivalenttase ületas 3 mõõtepunktis mitte rohkem kui 2,7 dB ehk ca 4,5%), ning kriitilist taset ei ületatud üheski mõõtepunktis. Sama kehtis vibratsioonimõõtmiste puhul, kus viiest mõõtepunktist (müramõõtmisega samad punktid või nende lähedal) ületati normi vaid ühes, ning sedagi ca 6% ulatuses.
Nimetatud võrdlev analüüs kanti ette liiklusnõukogu 26.04.2011 koosolekul, kus võeti vastu otsus Laia tänava kahesuunaliseks muutmise kohta. Lisaks juba loetletud põhjustele (Vabadussilla kasutuse suurendamine ning Kroonuaia silla ja Kroonuaia tänava liikluskoormuse vähendamine) toodi positiivse aspektina välja ka võimaluse tekkimine pöörata Vabaduse puiesteelt vasakule (Laiale tänavale), vähendades seeläbi liiklustihedust läbi vanalinna (senini kasutatakse sageli võimalust liikuda suunal Ülikooli tn -> Jakobi tn, eesmärgiga jõuda Tartu-Tallinn maanteele).
Laia tänava kahesuunaliseks muutmisega kaasnevad võimalikud kulutused kaetakse liikluskorraldusteenistuse eelarvevahenditest.