EELNÕU
TARTU LINNAVALITSUS |
KORRALDUS |
|
Tartu
|
02. detsember 2010. a. nr LV-K-1438 |
Osalemine projektis "Projekt "SMART – Sustainable Mobility Addressing Regional Transport" - Säästlikud liikumisviisid" |
Võttes aluseks kohaliku omavalitsuse korralduse seaduse § 30 lg 1 p 2 ja Tartu Linnavolikogu 14. mai 2009. a määruse nr 116 „Välisprojektides osalemise kord“ § 1 lg 2 p 3, § 3 lg 1, § 4 lg 1 ja arvestades Tartu Linnavalitsuse 09. juuni 2009.a määrust nr 17 "Välisprojektides osalemise korra rakendamise kord", Tartu Linnavalitsus
o t s u s t a b:
1. Osaleda partnerina projektis "SMART – Sustainable Mobility Addressing Regional Transport - Säästlikud liikumisviisid", mis esitatakse rahastamiseks Euroopa Komisjoni 7-raamprogrammi raames.
2. Projekti kogumaksumus on 150 000 eurot. Projekti omafinantseering puudub.
3. Määrata projekti Tartu linna poolseks projekti koordinaatoriks linnamajanduse osakonna juhataja Rein Haak, kes omab punktis 1 nimetatud projekti raames Tartu linna nimel allkirjaõigust.
4. Määrata projekti Tartu linna poolseks kontaktisikuks linnamajanduse osakonna liikluskorraldusteenistuse projektijuht Jaanus Tamm .
5. Korraldus jõustub 8. detsembril 2010. a.
Õiend
Tartu Linnavalitsuse korralduse eelnõu "Osalemine projektis "Projekt "SMART – Sustainable Mobility Addressing Regional Transport" - Säästlikud liikumisviisid" " juurde
Projekti nimi ja number
VP-10-0156 - Projekt "SMART – Sustainable Mobility Adressing Regional Transport" - Säästlikud liikumisviisid -
Lühikokkuvõte
Mobility Management´i (liikuvuse juhtimine) eesmärk on korraldada linnaliiklust tõhusamalt rõhuasetusega jätkusuutlike liikumistavade kujundamisele. Keskne idee on edendada liikumiseelistuste muutumist säästvamatele transpordiliikidele, mis võiksid olla tõsiseltvõetavaks alternatiiviks autokasutajatele.
Liikuvuse juhtimine ühendab eri elemente veokorraldusest eesmärgiga suurendada inimeste (liikumis-)reisimisvõimalusi, võimaldades kasutajatele valida kõige tõhusam transpordiliik konkreetse reisi tarbeks. Vaadates konkreetselt autode kasutamist tähendab see, et liikuvuse juhtimise eesmärgiks ei ole kaotada autosid linnapildist vaid pigem, märkimisväärselt vähendada autostumise kasvu (eriti) linnapiirkondades.
Liikuvuse juhtimine (Mobility Management) on nõudlusele orienteeritud lähenemine reisijatele , mis hõlmab mitmesuguseid meetmeid toetamaks ja julgustamaks inimeste hoiakute ja liiklemisharjumuste muutusi seoses säästva transpordiga sh.vähendada sõltuvust sõiduautodest ja asendada nende kasutamine teiste säästlikkumate transpordiliikidega.
Muutused inimeste liiklemisharjumustes ja –hoiakutes on olulise tähtsusega edukaks Liikuvuse juhtimise (Mobility Management) rakendamiseks. See tähendab, et olemasolevad elanike ja organisatsioonide liikumisvajadused ja -tavad peavad olema kooskõlas säästlikkusega seotud eesmärkidega (keskkonna terviklikkus, sotsiaalne õiglus, majanduslik efektiivsus jm.).
SMART projekt jälgib peamisi EPOMM(European Platform on Mobility Management, www.epomm.eu) prioriteete :
• edendada ja arendada Mobility Management Euroopas
• toetada aktiivset teabevahetust ja õpet liikuvuse juhtimise valdkonnas Euroopa riikide vahel
Liikuvuse kõrge tase on tihedalt seotud nii majandusliku- kui ka sotsiaalse jätkusuutlikkusega. Kõrge liikuvuse tase võib aga olla negatiivse mõjuga keskkonnale ning seada küsimuse alla keskkonna jätkusuutlikkuse.
Projekti peamine eesmärk on integratsioon liikumistavade, olemasolevate liikumiskeskkonna kavade ja erinevate jätkusuutlikkuse tagamisele suunatud plaanide vahel erinevates piirkondades. See protsess hõlmab olemasolevaid teadmisi ja kogemusi kohalikest omavalitsustest, äriettevõtetest, ja teadusasutustest. Teiseks eesmärgiks on luua sidemed piirkondlikkes klastrites osalejate vahel ja erinevate piirkondade vahel ühiste tegevuskavade väljatöötamiseks ning nende hilisemaks rakendamiseks
Projekti raames moodustatakse 4 piirkonnas : Umea (Rootsi), Maribor(Sloveenia), Madriid (Hispaania) ja Tartu klastrid, milliste koosseisu kuuluvad kohaliku võimu -, teadusasutuste- ja ärisektori esindajad. Tartu klastri koosseisu kuuluvad : Tartu Linnavalitsus, Tartu Ülikool, SEBE AS ja Stratum OÜ.
Eesmärk ja alleesmärgid
Vähendada sõiduautode arvu linnas ja suurendada ühistranspordi kasutust. Arendada alternatiivseid liikumisviise.
Tegevused
Luuakse Mobility Management (Liikuvuse juhtimise) keskus, millise ülesanneteks on:
- uurida liiklejate liikumisharjumusi,
- juurutada uusi säästlikke liikumisviise (nt. jõetakso),
- arendada jalgrattakasutust (jalgrataste jagamine ja laenutamine),
- koostada säästlike liikumisviiside arendamise kava,
- propageerida säästlikke ja alternatiivseid liikumisviise,
- propageerida ühistranspordi kasutust,
- koostada ettevõtetele (Mobility Management) liikumisviiside juhtimise plaane , säästlike liikumisviiside juurutamiseks ettevõtete töötajatele
Tulemused
Loodud on Mobility Management keskus Tartus. Muutunud on inimeste liikumisharjumused ning kasvanud ühistranspordi kasutus ja vähenenud sõiduautode hulk kesklinnas.
Projekti üldmaksumus
Projekti üldmaksumus on 2 350 000 EUR
Eelarve
Projekti kogumaksumus Tartu linna osas 150000 EUR, projektil omafinantseering puudub.
Toetus Tartu linnale 150000 EUR
Sildfinantseerimise vajadus
Jah
Eelarve peamiste kululiikide lõikes
Tööjõukulud 80% , projekti raames uusi töökohti luua ei ole planeeritud
Reisikulud 13%
Muud kulud 7%
Rahastaja
Euroopa Komisjon
7-raamprogramm
Partnerid
Projekti juhtpartner ja tema kontaktid: Umea kohalik omavalitsus (Rootsi)
Carina Aschan, e-mail: Carina.Aschan@umea.se
Partnerid: Maribori Ülikool (University of Maribor), Podravje Energiaagentuur ( Energy agency of Podravje) , Maribori kohalik omavalitsus ( Municipality of Maribor) , Veolia, Slovenske železnice (Sloveenia riiklik raudteekompanii), Drava jõe hüdroelektrijaamade Assotsiatsioon ( Association of hydropowers on Drava river), Umeå Ülikool ( Umeå University), Västerbotteni Läänivalitsus (Västerbotten Läns Lanstinget), Space-time Communication AB, Madriidi regiooni Energia- ja Mäetööstuse Peadirektoraat (General Directorate for Industry of Energy and Mines of the Regional Government of Madrid), Madriidi Regionaalne Energiaagentuur( Fundación de la Energía de la Comunidad de Madrid), Madriidi Carlos III nimeline Ülikool ( Universidad Carlos III de Madrid) , ESCAN
Projekti koordinaator Tartu Linnavalitsuses: Rein Haak
Projektijuht ja tema kontaktandmed Jaanus Tamm, Jaanus.Tamm@raad.tartu.ee
Tähtajad
Projekti esitamine: 09.12.2010
Projekti elluviimine: 1.09.2011 - 31.08.2014
1 kinnitatud koopia ...