Õigusakti eelnõu: Parandusettepanekud linnavolikogu menetluses olevatele eelnõudele

Akti väljaandja: Tartu Linnavalitsus
Akti liik: Istungi protokolli kantav otsus
Teema: Parandusettepanekud linnavolikogu menetluses olevatele eelnõudele
Reg. number: LV-IP-0275
Seisund: Lõpetatud
Koostamise kp: 08.11.2010
Koostaja: Jüri Mölder
Ettekandja: Jüri Mölder
EELNÕU





Lisa
Tartu Linnavalitsuse
istungi protokolli kantava otsuse eelnõu nr LV-IP-0275 juurde

    Tartu linna idapoolse ringtee rajamise nimel teevad koostööd neli kohalikku omavalitsust: Tartu linn, Tartu vald, Luunja vald ja Ülenurme vald. Neli omavalitsust sõlmisid 28. mail 2008. a lepingu koostööks Tartu linna idapoolse ringtee eelprojekti koostamise riigihanke korraldamisel ja hankelepingu täitmisel. Lepingu kohaselt volitati Tartu linna viima läbi vajalikku riigihanget ning lepiti kokku eelprojekti tasumise tingimustes (Tartu linn tasub eelprojekti tegemise eest Võru tn ja Ringtee tn ristmiku alast kuni Tartu-Räpina-Värska maantee ja Nõlvaku tn ristmikuni ning sealt edasi tasub Tartu vald kuni idaringtee ristumiseni Jõhvi-Tartu-Valga maanteega Kõrveküla-Lähte tee ristumise piirkonnas). Tasumise osakaal kohalike omavalitsuste vahel lepiti kokku lähtuvalt teekoridori pikkusest.

    Tartu Linnavalitsuse linnamajanduse osakond korraldas riigihanke "Tartu linna idapoolse ringtee eelprojekti koostamine". Tartu Linnavalitsuse 23. septembri 2008. a korraldusega nr 1009 tunnistati edukaks madalaima hinnaga ühispakkumus Ramboll Eesti ASilt ja Ramboll Finland OYlt, keda esindab Ramboll Eesti AS, kogumaksumusega 15 228 097 Eesti krooni. Vastavalt omavalitsuste vahel sõlmitud koostöölepingule ja edukaks tunnistatud pakkumusele jagunesid rahastamiskohustused järgmiselt: Tartu linn 9 143 430 Eesti krooni ja Tartu vald 6 084 667 Eesti krooni. Töövõtuleping sõlmiti 14. oktoobril 2008. aastal.

    Töövõtulepingu täitmise käigus tehtud liiklusuuringute tulemusena ilmnes asjaolu, et Tartu linna piires on otstarbekas rajada kõik ristmikud ja risted kahetasandilistena, seega osutusid tööd Tartu linna rahastataval lõigul märksa mahukamateks ja keerulisemaks kui esialgselt arvatud. Kokku kavandatakse Tartu linna territooriumile 4 eritasandilist liiklussõlme, 3 eritasandilist ristet, 1 jalakäijate sild ja 2 jalakäijate tunnelit ning sild üle Emajõe. Tartu valla poolt rahastatava lõigu osas aga osutus otstarbekas rajada enamus ristmikud ühetasandilistena, kahetasandilisena kavandatakse üksnes 1 ristmik, lisaks 1 jalakäijate sild ja 2 jalakäijate tunnelit. Eelnevast tulenevalt ei vasta kulude jaotus Tartu linna ja Tartu valla vahel tegelikele töömahtudele. Tartu linna kohustuste piirkonnas tõi töömahtude suurendamise kaasa ka keskkonnamõjude hindamise ja lahenduste võrdleva analüüsi tulemusena põhjendatuks osutunud teekoridori alternatiivne valik, mille kinnitas Tartu Linnavolikogu (Tartu Linnavolikogu 02.07.2009 otsus nr 549). Lisaks eelpool toodule on teetrassi valikust ja kehtestamisel olevatest detailplaneeringutest tulenevalt muutumas Tartu linna piir Tartu linna idapoolse ringtee ja Räpina mnt liiklussõlme piirkonnas, mis muudab algselt kohalike omavalitsuste vahel kokkulepitud rahastamise proporstioone.

    Tulenevalt Tartu linna idapoolse ringtee eelprojekti tegemise reaalsetest töömahtudest, teeb Tartu Linnavalitsus Tartu Vallavalitsusega peetud läbirääkimiste tulemusena Tartu Linnavolikogule ettepaneku, võtta üle töövõtulepingust tulenevad Tartu valla kohustused osaliselt alates 1. detsembrist 2010. a tingimusega tasuda Ramboll Eesti ASile 15. aprilliks 2011. a 1 029 589,30 Eesti krooni (65 802,75 eurot).





Õiend
Tartu Linnavalitsuse istungi protokolli kantava otsuse eelnõu "Parandusettepanekud linnavolikogu menetluses olevatele eelnõudele " juurde