Õigusakti eelnõu: Parandusettepanek Tartu Linnavolikogu menetluses oleva otsuse "Tartu linna transpordi arengukava" eelnõule

Akti väljaandja: Tartu Linnavalitsus
Akti liik: Istungi protokolli kantav otsus
Teema: Parandusettepanek Tartu Linnavolikogu menetluses oleva otsuse "Tartu linna transpordi arengukava" eelnõule
Reg. number: LV-IP-0121
Seisund: Lõpetatud
Koostamise kp: 14.05.2010
Koostaja: Sille Arak
Ettekandja: Andres Pool
EELNÕU





Lisa
Tartu Linnavalitsuse
istungi protokolli kantava otsuse eelnõu nr LV-IP-0121 juurde

    Tartu Linnavolikogu 01.07.2008 otsusega nr 401 kiitis linnavolikogus heaks "Tartu linna transpordi arengukava 2009-2013" projekti ja suunas selle avalikule väljapanekule. Arengukava projekti avalik väljapanek toimus 01.07.2008 - 20.08.2008.

    Seoses muutunud majandussituatsiooniga, mis tõi kaasa kärped ja ümberarvestused ka transpordi valdkonnas, tuli transpordi arengukava projekti oluliselt muuta. Arvestades asjaolu, et samal ajal oleks tulnud alustada juba ettevalmistusi uueks perioodiks (aastateks 2014-2020, sest linna kehtiva arengukava kohaselt on planeeritud linna arengukava koostada nimetatud perioodiks) transpordi arengukava koostamiseks, siis on otstarbekaks ülalviidatud arengukava koostamine peatada ja keskenduda transpordi arengukava koostamisele uueks perioodiks. Kuna varasema ja uue planeeritava arengukava perioodid osaliselt kattuvad, saab varem valminud arengukavas planeeritud vastavate aastate olulised tegevused ja eesmärgid kirjutada sisse ka uute planeeritavasse arengukavva ja võtta vana arengukava aluseks uue koostamisel.

    Vastavalt Tartu linna põhimääruse § 40 lg 6 valmistab valdkondade arengukavade eelnõud ette linnavalitsus ning lg 7 annab linnavalitsusele õiguse kehtestada arengukavade menetlemise täpsem kord. Tartu Linnavalitsuse 20.05.2008 määruse nr 9 “Arengukavade koostamise, muutmise ja täitmise aruandluse kord” punkt 4.1 kohaselt koostab valdkonna arengukava eelnõu struktuuriüksus, mille haldusalas vastav valdkond asub, kui linnavalitsus ei otsusta teisiti. Seega ei ole vajalik transpordi arengukava algatamine linnavolikogu poolt.
    Samas vastavalt kohaliku omavalitsuse korralduse seaduse § 37 lg 2 ja Tartu linna põhimääruse § 391 lg 4 koostatakse valdkondade arengukavad ja linnavalitsuse hallatavate asutuste arengukavad samaks perioodiks linna arengukavaga, kui seaduses ei ole sätestatud muud tähtaega. Kehtiv Tartu linna arengukava on koostatud perioodiks 2007–2013. Samaks perioodiks transpordi arengukava koostamine ei ole enam otstarbekas, sest kehtivuse periood jääb väga lühikeseks. Kuna ei ole otsustatud algatada Tartu linna arengukava koostamine aastateks 2014 – 2020, lähtume Tartu linna kehtiva arengukava punktist 5.8, mille kohaselt koostatakse linna järgmine arengukava aastateks 2014 – 2020. Seetõttu on vajalik Tartu Linnavolikogu poolne Tartu linna koostatava transpordi arengukava perioodi kinnitamine, et linnavalitsus saaks hakata koostama Tartu linna transpordi arengukava 2012 – 2020. Planeeritav transpordi arengukava periood on kooskõlas ka Euroopa Liidu järgmise eelarve perioodiga 2014 – 2020 ning samaks perioodiks koostatakse ka Eesti Riiklik arengukava Euroopa Liidu struktuurfondide kasutuselevõtuks.

    Tartu linna transpordi arengukavale 2009-2013 on heidetud ette liigset optimismi. Selle vältimiseks on Tartu linna transpordi arengukava 2012–2020 põhjal eraldi koostatavale tegevuskavale planeeritud teha teostatavus-tasuvusanalüüs. Tartu linna transpordi arengukava 2012–2020 finantseeritakse ja koostatakse “Läänemere piirkonna biogaasil sõitev ühistransport” (Baltic Biogas Bus) projekti ühe osana. Kuna projekti tegevused algasid 10. juunil 2009 on tehtud ettevalmistusi seoses planeeritava transpordi arengukavaga. Toimunud on mitmeid valdkondlikke koosolekuid ja lähteülesande koostamine on lõppjärgus.

    Tartu linna transpordi arengukava koostamisel ei kavatseta korraldada transpordi arengukava keskkonnamõju strateegilist hindamist, kuna puudub keskkonnamõju strateegilise hindamise algatamiseks vajadus ja kohustus. Samas on oluline, et transpordist põhjustatud keskkonnamõju analüüsitakse arengukava koostamise käigus. Arengukava koostamisel tuleb lähtuda säästva arengu põhimõtetest ning käsitletakse transpordi arengukava elluviimisega kaasnevat positiivset ja negatiivset keskkonnamõju ja vajadusel nähakse ette negatiivset keskkonnamõju leevendavad meetmed. Arengukava koostamisel on keskkonnaeksperdi kaasamine kohustuslik.





Õiend
Tartu Linnavalitsuse istungi protokolli kantava otsuse eelnõu "Parandusettepanek Tartu Linnavolikogu menetluses oleva otsuse "Tartu linna transpordi arengukava" eelnõule " juurde