Akti väljaandja: | Tartu Linnavolikogu |
Akti liik: | Otsus |
Teema: | Tartu idapoolse ringtee lahenduste võrdleva analüüsi heakskiitmine ja ringtee asukoha ning liiklussüsteemi valiku otsustamine |
Reg. number: | LVK-O-0605 |
Seisund: | Lõpetatud |
Koostamise kp: | 22.06.2009 |
Koostaja: | Andres Pool |
Ettekandja: | Margus Hanson |
Esitab: | linnavalitsus, 22.06.2009 istungi protokoll nr 36 |
Juhtiv komisjon: | Linnamajanduskomisjon |
Komisjonid: | Arengu- ja planeerimiskomisjon |
Seosed: | Linnavalitsuses menetletud eelnõu: Linnamajanduskomisjoni protokoll nr 61: Arengu- ja planeerimiskomisjoni protokoll nr 68: |
Õigusakt: | Tartu Linnavolikogu 3.07.2009 otsus nr 549 "Tartu idapoolse ringtee lahenduste võrdleva analüüsi heakskiitmine ja ringtee asukoha ning liiklussüsteemi valiku otsustamine" |
Failid: | Lisa.pdf ( 1564 kb ) |
TARTU LINNAVOLIKOGU | |
OTSUS | |
Tartu |
22. juuni 2009. a. nr LVK-O-0605 |
Tartu idapoolse ringtee lahenduste võrdleva analüüsi heakskiitmine ja ringtee asukoha ning liiklussüsteemi valiku otsustamine |
Tartu linna, Tartu valla, Luunja valla ja Ülenurme valla vahel sõlmiti 2007. aastal koostööleping Tartu linna idapoolse ringtee eelprojekti koostamise koordineerimiseks. Koostöö tulemusena volitasid Tartu vald, Luunja vald ja Ülenurme vald Tartu linna viima läbi riigihanget Tartu idapoolse ringtee eelprojekti koostamiseks. Tartu Linnavolikogu 17. jaanuari 2008. a otsuse nr 313 "Loa andmine Tartu linna idapoolse ringtee eelprojekti koostamiseks riigihanke korraldamiseks" alusel korraldas linnavalitsus riigihanke "Tartu linna idapoolse ringtee eelprojekti koostamine". Riigihanke tulemusena sõlmiti 14. oktoobril 2008. a Tartu Linnavalitsuse, Tartu Vallavalitsuse ja Ramboll Eesti ASi, Ramboll Finland OY vahel töövõtuleping Tartu linna idapoolse ringtee eelprojekti koostamiseks.
Töövõtulepingu kohaselt on avalikustatud keskkonnamõju hindamise programm, läbi viidud liiklusuuringud ja osaliselt keskkonnamõju hindamised ning geoloogilised ja geodeetilised uuringud. Välja on töötatud Tartu linna idapoolse ringtee teekoridori kulgemise alternatiivsed variandid ja läbi on viidud alternatiivide võrdlev analüüs (vt lisa alternatiivide kohta). Teekoridoride võrdlev analüüs ja keskkonnamõju hindamise vahearuanne on avalikustatud ja vajalikud avalikud arutelud on toimunud. Keskkonnamõju hindamise vahearuande kohaselt projekti realiseerimine looduskeskkonnale negatiivset mõju ei avalda, küll aga kaasnevad sellega soodsad mõjud piirkonna sotsiaalmajanduslikule keskkonnale.
Võttes aluseks kohaliku omavalitsuse korralduse seaduse § 6 lg 1 ja arvestades Tartu linna idapoolse ringtee olulist mõju Tartu linna arengule, Ringtee silla ja selle juurdepääsude detailplaneeringu algatamisel kinnitatud lähteseisukohti ning riigihanke "Tartu Linna idapoolse ringtee eelprojekti koostamine" hankedokumentides kajastatud tehnilisi tingimusi, Tartu Linnavolikogu
o t s u s t a b:
1. Kiita heaks Tartu linna idapoolse ringtee teekoridori asukoht ja ristmike lahendused järgmiselt:
1.1. lõigul Võru tn - Ringtee tn ristmik kuni Turu tn – Ringtee tn ristmik kulgeb tee mööda Ringtee tänavat 4-rajalisena. Võru tn – Ringtee tn ja Turu tn - Ringtee tn ristmikud kavandatakse eritasandiliste liiklussõlmedena, piirnevatele kruntidele antakse juurdepääsuteed ning Jalaka tn – Ringtee tn riste kavandatakse eritasandilisena, kergliiklusteed kavandatakse mõlemale poole Ringtee tänavat;
1.2. lõigul Turu tn – Ringtee tn ristmik kuni Lammi tee ja kavandatava Tartu linna idapoolse ringtee ristumiseni kulgeb tee vastavalt lisas näidatud alternatiivile 2. Teelõik projekteeritakse 2-rajalise põhitänavana, kuid maa reseveeritakse 4-rajalise põhitänava mahus. Emajõe ületamiseks kavandatakse Ringtee sild. Ihaste tee ja kavandatava Tartu linna idapoolse ringtee ristumine kavandatakse eritasandilise ristena, Lammi tee ja Tartu linna idapoolse ringtee ristumine kavandatakse eritasandilise liiklussõlmena. Liiklusmüra leviku tõkestamiseks kavandatakse piirnevale Ihaste elamualale leevendusmeetmed;
1.3. lõigul Lammi tee ja kavandatava Tartu linna idapoolse ringtee ristumisest kuni linna piirini kulgeb tee vastavalt lisas näidatud alternatiivile 2.
2. Otsus jõustub 6. juulil 2009. a.
Esimees | |