Tartu Linnavolikogu algatas 30.04.2009 otsusega nr 505 Ujula tn 98 (Lodjapargi) ja Ujula tn 102 (supelranna) kruntide ning lähiala detailplaneeringu koostamise eesmärgiga kaaluda võimalusi Ujula tn 98 krundil lodjapargi hoonete ja sadamarajatiste ehitamiseks, elamumaal 4-6 korteriga elamute kavandamiseks ning Ujula tn supelranna piiri ja kasutustingimuste täpsustamiseks.
Detailplaneeringu koostamise korraldaja on Tartu Linnavalitsus (Raekoda, 50089 Tartu) ning algataja ja kehtestaja on Tartu Linnavolikogu (Raekoda, 51003 Tartu). Detailplaneeringu koostaja on Tartu linn.
Vastavalt keskkonnamõju hindamise ja keskkonnajuhtismissüsteemi seaduse § 33 lg 2 p 1 tuleb strateegilise planeerimisdokumendi elluviimisega kaasnevat keskkonnamõju vajaduse korral hinnata siis, kui detailplaneering teeb üldplaneeringu muutmise ettepaneku. Antud juhul teeb detailplaneering ettepaneku muuta linna üldplaneeringuga määratud maa-ala üldisi ehitus- ja kasutustingimusi (maakasutuse sihtotstarbe muutmine Ujula 98 krundil, kalda ehituskeeluvöönd jms). Hindamine on vajalik juhul, kui üldplaneeringu muutmine põhjustab eeldatavalt olulist keskkonnamõju.
Keskkonnaameti Jõgeva-Tartu regioon esitas 29.04.2009 kirjaga nr JT 6-8/9466-2 järgmised seisukohad keskkonnamõju strateegilise hindamise algatamise üle otsustamiseks:
1. Lodjapargi rajamisega kaasneb eeldatavalt oluline keskkonamõju seoses süvendustöödega keskkonnamõju hindamise ja keskkonnajuhtimissüsteemi seaduse § 6 lg 1 p 17 tähenduses. Seoses MTÜ Emajõe Lodjaseltsi veeloa taotlusega algatati tegevusele 29.10.2008 keskkonnamõju hindamine, mille aruanne on käesolevaks hetkeks heaks kiidetud Keskkonnaameti Jõgeva-Tartu regiooni kirjaga 27.04.2009 nr JTG-7/2041-4. Keskkonnamõju hindamise tulemusel on tegevus võimalik, kui järgitakse leevendavaid meetmeid ning seatud keskkonnatingimusi.
2. Täiendava ehitusõiguse andmine detailplaneeringuga Lodjapargi rajamiseks ei sisalda eeldatavalt olulist keskkonnamõju ning keskkonnamõju hindamise aruanne on koostatud selliselt, kus on püütud maksimaalselt hinnata ka kaasnevat keskkonnamõju detailplaneeringuga kavandada võivatele tegevustele, et vältida keskonnamõju strateegilise hindamise koostamist täiendavalt. Keskkonnamõju hindamise ja keskkonnajuhtimissüsteemi seaduse mõte on vältida mitmekordset hindamist, kui otsustajal on piisavat teavet otsuse vastuvõtmiseks.
Tartu linn on seisukohal, et planeeritav üldplaneeringu muutmine ei põhjusta olulist keskkonnamõju ning keskkonnamõju strateegilise hindamise algatamine ei ole vajalik.
Võttes aluseks keskkonnamõju hindamise ja keskkonnajuhtimissüsteemi seaduse § 33 lg 2 p 1 ja lg 3, § 34 lg 1, § 35 lg-d 4, 5 ja 6, Tartu linna ehitusmääruse § 36 lg 1 ning arvestades Keskkonnaameti Jõgeva-Tartu regiooni 29.04.2009 kirja nr JT 6-8/9466-2, Tartu Linnavalitsus
o t s u s t a b:
1. Mitte algatada Ujula tn 98 (Lodjapargi) ja Ujula tn 102 (supelranna) kruntide ning lähiala detailplaneeringu keskkonnamõju strateegilist hindamist.
2. Linnaplaneerimise ja maakorralduse osakonnal teatada 14 päeva jooksul detailplaneeringu keskkonnamõju strateegilise hindamise algatamata jätmise otsusest ametlikus väljaandes Ametlikud Teadaanded, ajalehes Postimees ning Tartu linna koduleheküljel. Detailplaneeringu koostamise algatamise ja keskkonnamõju strateegilise hindamise mittealgatamise otsusega saab tutvuda Tartu linna koduleheküljel www.tartu.ee ning tööpäevadel Tartu Linnavalitsuse linnaplaneerimise ja maakorralduse osakonnas, asukohaga Raekoja plats 3.
3. Korraldus jõustub .13. mail 2009. a.