Akti väljaandja: | Tartu Linnavalitsus |
Akti liik: | Istungi protokolli kantav otsus |
Teema: | Informatsioon Päeva - Tähe - Pargi tn vahelisele alale planeeritava üldkasutatava maa asukoha valiku osas - tagasiside krundiomanikelt ja organisatsioonidelt |
Reg. number: | LV-IP-0051 |
Seisund: | Lõpetatud |
Koostamise kp: | 10.02.2009 |
Koostaja: | Aire Priks |
Ettekandja: | Urmas Ahven |
Failid: | karlova_yp_YM_kokkulepe.pdf ( 501 kb ) |
TARTU LINNAVALITSUS | |
ISTUNGI PROTOKOLLI KANTAV OTSUS | |
Tartu |
10. veebruar 2009. a. nr LV-IP-0051 |
Informatsioon Päeva - Tähe - Pargi tn vahelisele alale planeeritava üldkasutatava maa asukoha valiku osas - tagasiside krundiomanikelt ja organisatsioonidelt |
KUULATI: | Urmas Ahven'a ettekannet |
OTSUSTATI: |
1. Võtta teadmiseks krundiomanikelt ja organisatsioonidelt laekunud seisukohad Tartu linna üldplaneeringu teemaplaneeringus "Karlova miljööväärtusliku ala kaitse- ja kasutustingimused" Päeva - Tähe - Pargi tn vahelise ala planeeringulahenduse osas üldkasutatava puhkeala (avalikus kasutuses olev üldkasutatav maa) ja elamumaa piiri määramise osas.
2. Arvestades linna poolt teostatud linnehituslikku ja maastikulist analüüsi, mille tulemusena on leitud tasakaalustatud planeerimislahendus, mis arvestab avalikku huve, jääda Päeva - Tähe - Pargi tn vahelise ala planeeringulahenduse osas üldkasutatava puhkeala (avalikus kasutuses olev üldkasutatav maa) ja elamumaa piiri määramise osas linnavalitsuse 22.12. 2008.a korraldusega nr 1369 otsustatu juurde.
|
Juhataja: | |
Protokollija |
22.12.2008 linnavalitsuse korraldusega nr1369 määrati Tartu linna üldplaneeringu teemaplaneeringus "Karlova miljööväärtusliku ala kaitse- ja kasutustingimused" Päeva - Tähe - Pargi tn vahelise ala planeeringulahenduse osas üldkasutatava puhkeala (avalikus kasutuses olev üldkasutatav maa) ja elamumaa piir.
Linnavalitsuse otsus edastati Päeva - Tähe - Pargi tn vahelise ala kruntide omanikele ning organisatsioonidele, kellede poolt avaliku väljapaneku ajal vaidlustati nimetatud maa-ala hoonestamine.
Krundi omanik/ organisatsioon | Esitatud seisukoht |
OÜ Marteburg | Ei ole nõus linnavalitsuse 22.12.2008.a. korralduses nr 1369 välja pakutud Tähe, Päeva ja Pargi tänavate vahelise ala lahendusega. Nõustume esitatud üldkasutatava puhkeala ja elamumaa piiri osas alles peale Päeva tn 1 ja Tähe tn 8 kinnistute ringivahetamise või müügi tingimuste kokkuleppimist linnavalitsusega. Jääme oma varemesitatud seisukohtade juurde: 1. Üldplaneeringust tulenev maakasutuse sihtotstarve ja korruselisus on krundi omaniku poolt vastuvõetav. 2. AS Merko Tartu poolt esitatud hoonestuse eskiis sobib juhul kui Tähe 8 kinnistu asendatakse Tartu linnas samaväärse kinnistuga. 3. Linnaarhitekti poolt pakutud variant ei sobi. 4. Muinsuskaitse piirangutega ei saa nõustuda, kuna üldplaneering neid ei kajasta. Pealegi asub planeeritav hoone Päeva 1 kaugemal kui 30m ületänava muinsuskaitse all olevast hoonest. |
AS Merko Tartu | Linnavalitsuse poolt vastu võetud korraldus ei vasta üldlevinud tõlgendusele mõistlikust kompromissist kõnealuse kvartali hoonestuse ja avaliku pargiala mahtude vahel. Üldplaneeringuga võrreldes on suurendatud avaliku pargiala mahtu, samas on võimalikku hoonestamise mahtu kärbitud. Ettepanekud: 1. Nihutada elamumaa ja avaliku pargiala piiri piki Pargi-, Päeva-, ja Tähe tn vastavalt käesolevale ettepanekule lisatud asendiplaanile. 2. Täiendada kvartali A-2 ehitamis- ja kasutustingimusi: suurim ehitusalune pind 350m, lubatud suurenemine maa-aluste parklate arvel; korruselisus Päeva tn 1 ja Tähe 10 kruntidel 3-4 korrust. |
Karin Jõks, Pargi 15 omaniku Silver-Lello Jõksi esindaja | Pargi 15 kinnistu omanik ei ole nõus linnavalitsuse 22.12.2008 korralduses nr 1369 välja pakutud Tähe, Päeva ja Pargi tänavate vahelise ala lahendusega. Soovime endiselt Pargi 15 kinnistule üldplaneeringus ette nähtud 2-3 korruselise elamu ehitamise õigust. Planeerimismenetluse ülesanne on erinevate isikute huvid tasakaalustada. Pakutud lahendusega on linn kaitsnud pargi säilitamist pooldanud isikute huve, samuti AS Merko Tartu ja OÜ Marteburg huve, kelle maale jääb kogu ettenähtud ehitusõigus. Ainuke, kelle huve pole üldse arvestatud ja kes on ehitamise võimalusest täielikult ilma jäetud, on Pargi 15 kinnistu omanik. Pakutud lahendus rikub Pargi 15 omaniku põhjendatud ootust ja usaldust sellele, et kinnistule on võimalik ehitada. Pargi 15 maa ei ole kunagi olnud mõeldud haljasalaks. Linna eelmise üldplaneeringu järgi oli see ette nähtud ehitamiseks Tartu Ülikoolile. Kui ülikooli huvi sellesse kvartalisse ehitada kadus, tegi Pargi 15 kinnistu omanik ettepaneku määrata see maa elamuehituseks ja linn võttis selle ettepaneku vastu. Kehtiv üldplaneering näeb Pargi 15 kinnistule ette 2-3 korruselise hoonestuse. Sellele tuginedes on algatatud detailplaneering. Seega juba aastaid on Pargi 15 omanikul olnud õigus eeldada, et ta saab oma maale ehitada. Ehitusõiguse lõplik ulatus selgub küll detailplaneeringu menetlemise käigus, kuid põhjendamatu ja ebaõiglane on praeguses staadiumis ehitamise võimalus üldse ära võtta. Eesti riik on mitmetes õigusaktides lubanud austada ja kaitsta omandit, sealhulgas õigusvastaselt võõrandatud omandit. Pargi 15 kinnistu omanik on vaidlusaluse piirkonna ainus õigusjärgne omanik, kinnistu kuulus varem praeguse omaniku vanaisale Karl Partsile. Erinevalt äriühingutest, kelle põhieesmärk on teenida kasumit, on meie perel Pargi 15 kinnistuga isiklik side ning eriline huvi kasutada seda maad just elamu ehitamiseks. Arusaamatul kombel on linn otsustanud, et just meie kinnistu on see, kuhu ehitada ei saa. Kokkuvõttes ei saa pakutud lahenduse puhul kuidagi rääkida kokkuleppest, milline nimi on pandud lahenduse kohta koostatud joonisele, ega ka huvitatud isikute huvide arvessevõtmisest ja tasakaalustamisest, millise ülesande paneb linnale planeerimisseadus. Linnal on olemas pädevus, töötajad ja teadmised selleks, et leida kõigi puudutatud isikute huve tõeliselt arvestav lahendus. |
Roheline Karlova | Täname Tartu linnavalitust tehtud töö eest leidmaks mõistlikku kompromissi erinevate huvigruppide soovide vahel. Välja pakutud lahendus säilitab praeguse pargina välja kujunenud ala ja arvestab seega linnakodanike sooviga. Kuigi näeme ka nn "õunapuuaias" suurt potentsiaali kujundamaks sellest ainulaadne ja mitmekülgne puhkeala, mis sobiks ideaalselt Karlova miljöösse, mõistame, kui linnal puuduvad vahendid sellega arvestamiseks. Samas loodame, et kui antud hoonestataval alal paiknevate kinnistute osas peaks toimuma äritehinguid, siis linn kasutab oma eelisostuvõimalust, et vähendada väljapakutud lahenduses ehitusmahte. |
Eesti Roheline Liiikumine | Oleme nõus pakutud Päeva tänava pargi lahendusega mööndusega, et Pargi tänava ääres võiks puhkeala piir olla nihutatud nii, et säiliks otseühendus puhkeala ja üle tee asuva ühiskondliku hoonestusega maa vahel, selleks, et mitte katkestada olemasolevat liikumiskoridori. |
Säästva Renoveerimise Infokeskuse Tartu Ühendus | Pooldame Tartu linna poolt ruumilise analüüsi tulemusel väljapakutud lahendust Päeva - Tähe -Pargi tn vahelise ala planeeringulahenduse osas, kus on pargina reserveeritud ala, mis toimiks linnaosa puhkealana. |
Karlova Selts | Peame Tartu linna poolt välja pakutud (Tartu Linnavalitsuse 22.12.2008. a korraldus nr 1369) Päeva-Tähe-Pargi tn vahelise ala planeeringulahendust sobivaks. |